|
کدخبر: 317554

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت شیبا اینو

اقدام نهنگ شیبا خبرساز شد / برداشت ۵۴۶ میلیارد توکن از بایننس

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیل بلاکچین Spotonchain، یک نهنگ شیبا اینو ۵۴۶ میلیارد توکن SHIB، به ارزش حدود ۴.۹۳ میلیون دلار را از صرافی بایننس برداشت کرده است. این اقدام در پی رشته برداشت‌ها از بایننس طی یک ماه و نیم گذشته صورت می‌گیرد.

اقتصاد اقدام نهنگ شیبا خبرساز شد / برداشت ۵۴۶ میلیارد توکن از بایننس

ارز دیجیتال شیبا اینو که در آگوست ۲۰۲۰، با نماد سگی از نژادهای بومی ژاپن عرضه شد، نماد اختصاری این رمزارز، SHIB بوده و خود را به عنوان قاتل دوج کوین معرفی می‌کند.

در دنیای ارزهای دیجیتال، همچنان شاهد ظهور و رشد سریع پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین هستیم که نه‌تنها تغییرات اساسی در صنعت مالی جهانی به‌وجود آورده‌اند، بلکه نقش به‌سزایی در آینده‌‌ای متمرکز بر فناوری ایفا می‌کنند. دنیای عجیب این دارایی‌های دیجیتالی با معرفی ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) عجیب‌تر شد و همه‌گیری مدل فکری سرمایه‌گذاران و حمایت آن‌ها، این ارز دیجیتال را به یکی از برترین رمزارزها در دنیای کریپتوکارنسی تبدیل کرد.

ارز دیجیتال شیبا اینو که چهره‌ سگی خندان از نژاد ژاپنی شیبا را به همراه دارد، از جمله پروژه‌هایی است که به‌سرعت در جهان ارزهای دیجیتال شناخته‌ شد و توجه‌های بسیاری را سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرد. رمزارز شیبا اینو، میم کوینی مبتنی بر شبکه اتریوم است که خود را رقیب ارز دیجیتال دوج کوین معرفی می‌کند.

شیبا اینو در آگوست ۲۰۲۰، توسط شخصی ناشناس با نام مستعار Ryoshi برای سرگرمی و با هزینه‌ی صفر دلار روانه‌ بازار شد. هدف از انتشار این رمزارز، بررسی رفتار مردم با ارز دیجیتالی بود که بدون تبلیغ یا پشتوانه‌ی مالی در جامعه‌ای غیر‌متمرکز معرفی می‌شود. ارز دیجیتال شیبا اینو در بازار‌ کریپتوکارنسی با نماد SHIB نمایش داده می‌شود؛ بلاک چین اختصاصی نداشته و توکنی با استاندارد ERC-۲۰ روی پلتفرم اتریوم است.

ERC-۲۰ مجموعه قوانینی است که باید روی توکنی پیاده‌‌سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. توکن‌هایی که با استاندارد ERC-۲۰ پیاده‌سازی می‌شوند به دلیل امکان استفاده در عملیات‌های جذب سرمایه، بسیار پر کاربرد هستند. پروژه‌‌های وابسته به بلاک چین می‌توانند تا زمان ایجاد بلاک چین اصلی، با ایجاد توکن ERC-۲۰ و برگزاری ICOها برای خود سرمایه جمع‌آوری کنند. به‌‌علاوه، این توکن‌ها را می‌توان روی تمام کیف‌ پول‌های معتبر اتریوم انتقال داد یا ذخیره کرد.

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیل بلاکچین Spotonchain، یک نهنگ شیبا اینو ۵۴۶ میلیارد توکن SHIB، به ارزش حدود ۴.۹۳ میلیون دلار را از صرافی بایننس برداشت کرده است. این اقدام در پی رشته برداشت‌ها از بایننس طی یک ماه و نیم گذشته صورت می‌گیرد.

در یک ماه و نیم گذشته، پنج نهنگ، از جمله جاستین سان، بنیان‌گذار ترون، ۲.۷۴۲ تریلیون توکن SHIB را به ارزش حدود ۲۵.۲ میلیون دلار با قیمت‌های فعلی از بایننس خارج کرده‌اند.

علت برداشت اخیر از بایننس مشخص نیست، اما برخی از حدس‌های احتمالی عبارتند از اینکه، این نهنگ ممکن است توکن‌های SHIB را به صرافی یا کیف پول دیگری منتقل کرده یا برای به دست آوردن پاداش یا کاهش موجودی، آن‌ها را استیک کرده و یا سوزانده باشد.

با این حال، برای برداشت‌های بزرگ‌تر این توکن از بایننس توسط این نهنگ‌ها، توضیح واضحی وجود دارد. این نهنگ‌ها احتمالاً دارایی‌خود را به کیف پول‌های ذخیره‌سازی سرد منتقل می‌کنند؛ زیرا نسبت به ارزش بلندمدت آن خوش‌بین‌تر شد‌ه‌‌اند.

همین کاهش موجودی شیبا در صرافی‌ها به نوبه خود منجر به افزایش قیمت آن خواهد شد. قیمت توکن SHIB در ۲۴ ساعت گذشته ۶ درصد کاهش داشته و به ۰.۰۰۰۰۰۹ دلار رسیده است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها