|
کدخبر: 317629

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت سولانا

خبر خوش برای طرفداران سولانا / احتمال افزایش قیمت تا ۱۶۰ دلار!

در چارت یک‌ ساعته سولانا، یک الگوی پرچم صعودی در حال تشکیل ‌شدن است. علی مارتینز، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، عنوان کرد که غلبه بر مقاومت ۱۱۰ دلار، می‌تواند کاتالیزوری برای یک حرکت صعودی قابل‌توجه باشد.

اقتصاد خبر خوش برای طرفداران سولانا / احتمال افزایش قیمت تا ۱۶۰ دلار!

ارز دیجیتال سولانا (Solana) یک بلاک چین رمزارزی با کارایی بالا است که از قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز پشتیبانی می نماید. آناتولی یاکووِنکو (Anatoly Yakovenko)، مؤسس و مدیرعامل سولانا، در سال ۲۰۱۷ میلادی، پی برد که از تابع هش بیت کوین معروف به SHA۲۵۶، می توان برای ایجاد یک روش زمان سنجی غیرمتمرکز در یک بلاک چین رمزارزی استفاده کرد.

هدف سولانا به حداکثر رساندن بازدهی شبکه خود، از طریق مکانیزم اثبات سهام با کمترین موانع ورودی، با تراکنش های دارای برچسب زمانی (timestamped) می باشد. این امر ارز دیجیتال سولانا را مجاز می کند بین ۵۰ تا ۶۵ هزار تراکنش را در ثانیه و با محدودیت تئوریک بیشتر از ۷۰ هزار تراکنش در ثانیه را پردازش کند. سولانا در مقایسه با ۷ تراکنش بر ثانیه در شبکه بیت کوین و ۱۵ تراکنش بر ثانیه در اتریوم و برخلاف پروژه های مشابه دیگر از جمله Polkadot و اتریوم ۲، یک بلاک چین منفرد می باشد.

ارز دیجیتال SOL توکن محلی شبکه بلاک چینی سولانا (Solana) می باشد. این شبکه از الگوریتم اجماع اثبات سهام بهره می برد، لذا این شبکه به کاربرانی که این ارز را نگهداری نمایند پاداش می دهد. به منظور افزایش امنیت، تمام کارمزد های پرداختی که از طریق SOL محاسبه می شوند، پس از دریافت سوزانده خواهد شد که این امر منجر به کاهش ساپلای کل در طی زمان می شود.

هر بلاک جدید در سولانا نیز هر ۴۰۰ میلی ثانیه ایجاد می شود. این زمان سنجی غیرمتمرکز که به عنوان مرجعی برای برچسب زمانی مورداستفاده قرار می گیرد، تابع هش SHA۲۵۶ نامیده می شود. این همان تابعی است که در سازوکار الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) در بیت کوین نیز استفاده شده است.

ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر روندی صعودی داشته‌اند و سولانا (SOL) نیز از این قاعده مستثنی نیست. قیمت این ارز دیجیتال طی یک روز نزدیک به ۱۳ درصد رشد کرده و برای افزایش بیشتر قیمت در آینده‌ای نزدیک آماده است.

در چارت یک‌ ساعته سولانا، یک الگوی پرچم صعودی در حال تشکیل ‌شدن است. علی مارتینز، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، عنوان کرد که غلبه بر مقاومت ۱۱۰ دلار، می‌تواند کاتالیزوری برای یک حرکت صعودی قابل‌توجه باشد.

تشکیل الگوی صعودی در چارت سولانا؛ آیا قیمت به 160 دلار خواهد رسید؟

طبق تحلیل مارتینز، در صورتی که قیمت سولانا الگوی در حال ایجاد را تکمیل کند، می‌تواند به سمت هدف بلندپروازانه ۱۶۳ دلار در پایان ماه حرکت نماید.

قیمت سولانا در زمان انتشار این خبر پس از افزایش ۱۲.۴۹ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته، به ۱۰۱.۶۵ دلار رسیده است. قیمت این دارایی طی هفته و ماه گذشته به ترتیب ۱۱.۱۷ درصد کاهش و ۴۰.۶۳ درصد افزایش را تجربه کرده است.

به طور کلی، علاقه جامعه به اکوسیستم سولانا در حال افزایش است. اخیراً به لطف بخش دیفای (DeFi) و محبوبیت میم‌کوین‌ها، حدود ۶۰۰ هزار آدرس فعال در یک ماه به این شبکه افزوده شده است.

سولانا یکی از دارایی‌های با بهترین عملکرد در بازار کریپتو در سال ۲۰۲۳ بود و قیمت آن در طول سال گذشته ۹۲۰ درصد افزایش یافت. بخشی از رشد سولانا به دلیل افزایش فعالیت شبکه بوده که ارزش بیشتری برای این اکوسیستم و تقاضای بیشتری برای توکن SOL به ارمغان آورده است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها