|
کدخبر: 318061

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | هک ارز دیجیتال

اتفاق وحشتناک برای ریپل / نیمی از توکن های XRP به باد رفت!

در پست حذف شده در شبکه اجتماعی X عنوان شده بود که ۱۵ میلیارد دلار ریپل، یعنی حدود نیمی از کل موجودی توکن XRP، طی یک تراکنش توسط یک کیف پول ناشناس به صرافی بیتفینکس (Bitfinex) منتقل شده است. اما پس از اظهار نظر مدیر ارشد فناوری صرافی بیتفینکس، مشخص شد که چنین انتقالی صورت نگرفته است.

اقتصاد اتفاق وحشتناک برای ریپل / نیمی از توکن های XRP به باد رفت!

تامین امنیت در بازار ارزهای دیجیتال از زمان توسعه بیت کوین یک موضوع اساسی و مهم بوده است. با وجود این که، هک کردن بیت کوین دشوار است و این عمدتا به دلیل فناوری بلاک چین است که از آن پشتیبانی می کند و بلاک چین دائماً توسط کاربران بیت کوین مورد بررسی قرار می گیرد اما در صورت ناآگاه بودن کاربران از روش های سرقت توسط هکرها و توجه نکردن به زنگ خطرها، ممکن است تمام دارایی خود را از دست بدهند. حتی اگر از بهترین و معتبرترین کیف پول های بازار ارزهای دیجیتال برای نگهداری دارایی های خود، استفاده کنند.

در ابتدای شروع فعالیت ارزهای دیجیتال، نهادهای نظارتی اطلاعات دقیق و کاملی از این بازار نداشتند اما با گذشت زمان و تجربیاتی که به دست آوردند، آنها سطوح فزاینده ای از همکاری ها را از طریق مبادلاتی که با فشار دولت روبرو هستند و مشروعیت بیشتری می خواهند را بدست آورند و در نتیجه این نهادهای نظارتی از حالت عقب نشینی که در گذشته داشتند، به حالت فعال تر و آگاه تر در آمده اند بنابراین انجام معاملات با قوانین جدید و کنترل های بیشتری، صورت گرفت.

ابزارهای نظارتی بلاک چین بسیار قدرتمند و در حال گسترش هستند و دیگر به اندازه قبل ناشناس نیستند. از میان رمز ارزها، بیت کوین بالاترین میزان پذیرش و نقدینگی را دارد و اگر چه ارزهای دیجیتال جدیدی با فناوری های حفظ حریم خصوصی ایجاد شده اند اما همچنان بیت کوین به عنوان ستون فقرات اقتصاد ارزهای دیجیتال شناخته می شود. با این حال معامله گران معمولا برخی قوانین را رعایت نمی کنند، مانند قوانین مشتریان که باعث می شود مبادلات ارزهای رمزنگاری شده را در معرض خطر برای پولشویی میلیاردها دلار قرار می دهد.

در نهایت ۱۰۰ معامله گر بزرگ بدون نسخه که در زمینه پولشویی فعالیت می کنند، ماهانه صدها میلیون دلار بیت کوین دریافت می کنند که حدود ۱ درصد از کل فعالیت بیت کوین را تشکیل می دهد.

اخیرا، پستی حذف شده در شبکه اجتماعی X در مورد ارز دیجیتال ریپل، بحث‌های زیادی را در جامعه ارزهای دیجیتال برانگیخت.

در این پست عنوان شده بود که ۱۵ میلیارد دلار ریپل، یعنی حدود نیمی از کل موجودی توکن XRP، طی یک تراکنش توسط یک کیف پول ناشناس به صرافی بیتفینکس (Bitfinex) منتقل شده است. اما پس از اظهار نظر مدیر ارشد فناوری صرافی بیتفینکس، مشخص شد که چنین انتقالی صورت نگرفته است.

پیش از مشخص شدن ابعاد قضیه، یکی از تحلیلگران ارز دیجیتال به نام ولف آف آل استریتس (Wolf of All Streets) نگرانی‌ خود از این تراکنش را مطرح کرد.

از نظر وی، وقوع چنین تراکنشی برای هر ارز دیجیتالی یک زنگ خطر بزرگ محسوب می‌شود؛ زیرا قرار گرفتن این حجم از یک دارایی در اختیار یک فرد، می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

پس از گزارش‌های بسیار در مورد این تراکنش که به صرافی بیتفینکس صورت گرفته بود، پائولو آردوینو (‌‌Paolo Ardoino)، مدیر ارشد فناوری صرافی بیتفینکس، در حساب توییتری خود، عنوان کرد که این صرافی مورد حمله هکر‌ها قرار گرفته، اما این حمله ناکام بوده است.

این تراکنش در ابتدا توسط حساب کاربری ویل آلرت (Whale Alert) مشاهده شد. پس از آن، ولف آف آل استریتس واکنش نشان داد و عنوان کرد که این تراکنش نمی‌تواند واقعی باشد.

قرار گرفتن اکثریت موجودی یک دارایی در اختیار یک کیف پول واحد، همواره موجب نگرانی سرمایه‌گذاران حوزه ارز دیجیتال است؛ چراکه در چنین شرایطی، صاحب کیف پول، قدرت و کنترل قابل توجهی بر کل بازار دارد. در واقع، عواقب بالقوه فروش یکباره این حجم از دارایی، می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر قیمت هر ارز دیجیتالی داشته باشد.

ریپل در زمان نگارش این خبر، ۰.۵۷۹۶ دلار قیمت دارد.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها