|
کدخبر: 318086

وام ودیعه مسکن / سود وام / نرخ مسکن

خبر داغ درباره وام ودیعه مسکن در این استان

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن اعلام کرد که بازپرداخت اقساط ودیعه مسکن ۵ ساله با سود ۲۳ درصد انجام خواهد شد.

اقتصاد خبر داغ درباره وام ودیعه مسکن در این استان

سیدمحسن فاضلیان، عضو هیأت‌مدیره بانک مسکن، جزئیاتی از روش بازپرداخت تسهیلات ودیعه مسکن که چندی پیش افزایش یافته بود، اعلام کرد.

عضو هیأت‌مدیره بانک مسکن گفت: تسهیلات ودیعه مسکن قانون جهش تولید مسکن بر اساس آخرین بخشنامه بانک مرکزی که اوایل دی ماه ابلاغ شد افزایش یافت که این رقم در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان، در سایر شهرها ۱۰۰ میلیون تومان و در روستاها ۴۰ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: مدت بازپرداخت تسهیلات ۵ ساله و نرخ سود ۲۳ درصد است.

این مقام مسئول در بانک مسکن در خصوص اقساط ماهانه ودیعه مسکن توضیح داد: اقساط تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی تهران ماهانه حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، در مراکز استان‌ها بازپرداخت اقساط ماهانه حدود ۴ میلیون تومان و در سایر شهرها که رقم تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان است، اقساط ماهیانه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در روستاها که سقف تسهیلات ۴۰ میلیون تومان است اقساط ماهانه حدوداً یک میلیون تومان است.

تسهیلات دولتی برای وام مسکن

دولت می‌تواند تسهیلاتی را برای وام مسکن ارائه دهد. این تسهیلات شامل اقداماتی مانند ارائه وام‌های با شرایط مناسب و بهره‌های کمتر، تخفیفات مالیاتی، تسهیلات بانکی و همچنین برنامه‌های مسکن اجتماعی می‌شود. هدف از این تسهیلات، افزایش دسترسی افراد به مسکن مناسب و بهبود شرایط زندگی آنان است. دولت می‌تواند با تنظیم قوانین و مقررات مربوط به بازار مسکن، ایجاد برنامه‌های مسکن مهر و تنظیم استانداردهای ساخت و ساز، به ارائه وام‌های مسکن مناسب و قابل دسترس برای افراد کمک کند.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها