|
کدخبر: 318403

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت شیبا اینو

توقف شیبا اینو / گاوها ناامید شدند!

قیمت SHIB بیش از پیش کاهش یافت و از حمایت‌ بعدی نزدیک به ۰.۰۰۰۰۰۸۷ دلار نیز گذشت. این موضوع نشان‌دهنده تغییر قاطع احساسات بازار از انباشت به توزیع بود.

اقتصاد توقف شیبا اینو / گاوها ناامید شدند!

قیمت شیبا اینو (SHIB)، موفق نشد الگوی مثلث صعودی را که در چند ماه گذشته تشکیل داده بود حفظ کند و با شکستن کف الگو به سرعت کاهش یافت.

این شکست زمانی تأیید شد که قیمت‌ از سطح حمایت کلیدی ۰.۰۰۰۰۰۹ دلار که پیش از این به عنوان یک حمایت قابل اعتماد شناخته می‌شد، عبور کرد.

به دنبال این حرکت، قیمت SHIB بیش از پیش کاهش یافت و از حمایت‌ بعدی نزدیک به ۰.۰۰۰۰۰۸۷ دلار نیز گذشت. این موضوع نشان‌دهنده تغییر قاطع احساسات بازار از انباشت به توزیع بود.

shiba-inu-shib-rapidly-breaks-down-ethereum-eth-loses-traction-while-solana-sol-presents-hidden

سطح حمایت‌ بعدی که در مسیر حرکت قیمت قرار دارد، ۰.۰۰۰۰۰۸۲ دلار است. در این سطح ممکن است فشار فروش کمی کاهش یابد.

در صورتی که این سطح هم موفق به حمایت قیمت نشود، حمایت حیاتی بعدی ۰.۰۰۰۰۰۷۶ دلار خواهد بود که آخرین امید گاوها برای جلوگیری از سقوط قیمت گسترده محسوب می‌شود.

برای معکوس شدن روند، قیمت باید سطوح حمایت ازدست‌رفته را بازیابی کند. این امر مستلزم هجوم گاوها و افزایش قابل توجه فشار خرید است.

ارز دیجیتال شیبا چیست؟

این ارز یک توکن مبتنی بر بلاکچین اتریوم و استاندارد ERC-۲۰ است که در ماه اوت ۲۰۲۰ توسط شخصی ناشناس ملقب به «ریوشی» ایجاد شد. واژه shiba inu در زبان ژاپنی نام نژاد سگی شکاری است که دقیقاً تصویر آن در لوگوی دوج کوین هم به چشم می‌خورد. این ارز به طور گسترده‌ای نزد حامیانش به «قاتل دوج کوین» معروف است و طرفداران این میم کوین آن را جایگزینی خلف برای DOGE می‌دانند. از آنجایی که این ارز یک توکن ERC-۲۰ محسوب می‌شود، دارای بلاکچین اختصاصی نیست. ریوشی در وایت پیپر آن عنوان کرده است:

    به این دلیل بستر اتریوم را برای ساخت اکوسیستم انتخاب کردم، که پیش از این امنیت این شبکه بر همگان ثابت شده بود و این بلاکچین به خوبی به پروژه اجازه می‌دهد که غیرمتمرکز باقی بماند.

چرا شیبا یک میم کوین است؟

میم‌ها، جوک‌ها و تصاویر به اشتراک گذاشته شده در رسانه‌های اجتماعی هستند که به فراخور زمان، بر اساس یک سوژه خاص طراحی می‌شوند. بنابراین اساساً رسالت میم‌ها بر مبنای شوخی و خنده است. پس همانطور که از نام میم کوین‌ها (میم + کوین) بر می‌آید، آنها ارزهایی دیجیتال هستند که پیدایش آنها ارتباط نزدیکی با میم‌های اینترنتی دارد. به عنوان مثال، دوج کوین به عنوان معروف‌ترین میم کوین بازار، در ابتدا با الهام از میم محبوبِ سگ shiba و شوخی با ماهیت بیت کوین ساخته شد.

باید اشاره کنیم که تاکنون بیش از ۸۰ میم کوین در CoinMarketCap لیست شده و بسیاری از آنها مقلد و پیرو برادر بزرگ خود، دوج کوین هستند.

معرفی توکن shiba inu

اولین نکته قابل توجه در مورد توکن، عرضه آن است. در مجموع ۱کوادریلیون (۱۰ به توان ۱۵) ارز Shiba طی راه‌اندازی رسمی آن در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. حدود ۵۰ درصد از کل عرضه در استخر نقدینگی یونی سواپ بلاک شده است. ۵۰ درصد مابقی هم به ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) بنیانگذار اتریوم اهدا شد. بوترین طی اقدامی حمایتی از جامعه و تورم‌زدایی، اکثر قریب به اتفاق این توکن‌ها را با ارسال به آدرس یک کیف پول فاقد دسترسی سوزاند و بخشی از آنها را (به ارزش ۱/۲ میلیارد دلار در آن زمان) هم با هدف کمک‌رسانی به بیماران کووید ۱۹ در هندوستان به موسسات خیریه اهدا کرد.

اما کل داستان پروژه به همینجا ختم نمی‌شود. ریوشی، توسعه‌دهنده این ارز، جدیدترین عضو این اکوسیستم به نام ShibaSwap را در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد. سواپ در اصل یک صرافی غیرمتمرکز است که از shiba inu در کنار دو توکن «LEASH» و «BONE»، به عنوان توکن‌های ابزاری بهره برده است. در ادامه به معرفی بیشتر آنها می‌پردازیم.

ShibaSwap چیست؟

این پلتفرم یک صرافی غیرمتمرکز است. نوعی پلتفرم معاملاتی همتا به همتا مشابه یونی سواپ که به کاربران امکان معامله بدون واسطه ارزهای دیجیتال را در بستر اتریوم می‌دهد. شما می‌توانید لیست ارزهای قابل معامله در این پلتفرم را در coinmarketcap.com مشاهده کنید. همچنین کاربران این پلتفرم می‌توانند با اعطای نقدینگی (واریز وجوه خود به استخرهایی برای استفاده سایر معامله‌گران) و استیکینگ (سپرده‌گذاری وجوه در یک قرارداد هوشمند)، در قالب شیبا و دو توکن دیگر (BONE و LEASH) کسب سود کنند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها