|
کدخبر: 318935

وام خرید خودرو / بازار خودرو / قیمت روز خودرو

وام ویژه برای رانندگان / این فرصت را از دست ندهید

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران اعلام کرد که به تاکسی‌های کهنه تسهیلات نوسازی با نرخ بهره ۸ درصدی و بازپرداخت ۶۰ ماهه ارائه می‌شود.

اقتصاد وام ویژه برای رانندگان / این فرصت را از دست ندهید

شادی مالکی در خصوص آخرین تحولات در زمینه ارائه تسهیلات جهت نوسازی تاکسی‌های قدیمی به رانندگان تاکسی در تهران اظهار داشت که یکی از مسائل مهم مدیریت شهری مقابله با آلودگی هوا می‌باشد و در این راستا، خودروهای کهنه از جمله تاکسی‌ها و اتوبوس‌های قدیمی، دخیل مهمی در افزایش آلودگی هوا دارند. وی افزود که اثربخشی در نوسازی این خودروها می‌تواند به شکل قابل توجهی در کاهش سطوح آلودگی هوای شهر تأثیر گذار باشد.

ارائه تسهیلات برای تبدیل ۳ تاکسی فرسوده پایتخت به سورن پلاس دوگانه سوز

وی با بیان اینکه شهرداری تهران با انعقاد قراردادی با صندوق کارآفرینی، تسهیلات خوبی در این دوره مدیریت شهری به دارندگان تاکسی‌های فرسوده ارائه کرده است، اظهار کرد: این تسهیلات با  کارمزد ۸ درصد و اقساط ۶۰ ماهه برای خودروهای ون، پژو و سمند فرسوده است تا تاکسی فرسوده خود را به خودروی «سورن پلاس دوگانه سوز» تبدیل کنند.

اختصاص ۳۵۰ میلیون تومان برای نوسازی تاکسی ون و خودروهای سواری در تهران

مالکی در تشریح جزئیات این تسهیلات گفت:  برای نوسازی تاکسی ون ۲۰۰ میلیون تومان و برای خودروی سواری مبلغ  ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است و در این دوره مدیریت شهری، برقی سازی تاکسی‌ها در دستور کار قرار دارد؛ بگونه‌ای که شاهد ورود ۲۵ هزار تاکسی برقی و ۱۰ هزار ون برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی خواهیم بود که  قطعا مجموع این اقدامات در کاهش آلودگی هوا، نقش بسزایی خواهد داشت.

خرید-خودرو

چالش های وام خرید خودرو

 

وام خرید خودرو گزینه‌ای است که به افراد و خانواده‌ها این امکان را می‌دهد تا با استفاده از پشتیبانی مالی بانک‌ها یا موسسات اعتباری، یک خودرو تهیه کنند. این تسهیلات به صورت پرداخت مبلغی از قیمت خودرو در قالب وام در نظر گرفته می‌شود که خریدار ملزم به بازپرداخت آن به همراه کارمزد یا بهره طبق قرارداد و در بازه زمانی مشخص است. شرایط اعطای وام خرید خودرو بسته به قوانین بانک‌های عامل، سیاست‌های کلی نظام بانکی کشور، وضعیت اقتصادی و اعتباری متقاضی و نوع خودرو متفاوت است.

وام خرید خودرو امکانی است که به واسطه‌ی آن، افراد قادر به تهیه‌ی خودرو با کمک مالی از بانک‌ها یا موسسات مالی هستند. این نوع وام‌ها معمولاً به افرادی که نیاز به خودرو دارند اما موفق به پس‌انداز کافی برای پرداخت نقدی کامل آن نیستند، اختصاص پیدا می کند.

نقش شهرداری در تخصیص وام خرید خودرو

شهرداری‌ها معمولاً به طور مستقیم در تخصیص وام خرید خودرو دخیل نیستند، چرا که این وظیفه بیشتر بر عهده بانک‌ها و مؤسسات مالی است. با این حال، شهرداری‌ها ممکن است در برنامه‌های خاصی که به هدف ارتقاء کیفیت حمل و نقل عمومی یا کاهش آلودگی هوا طراحی می‌شوند، نقشی کلیدی ایفا کنند.

برای مثال، شهرداری ممکن است در اقدامی هماهنگ با دیگر بخش‌های دولتی، یارانه‌هایی را برای تاکسیرانان یا رانندگان اتوبوس جهت نوسازی ناوگان خود اختصاص دهد. این یارانه‌ها می‌توانند به صورت کمک‌هزینه‌های مستقیم یا تسهیلات ویژه با بهره‌های پایین باشند تا انگیزه‌ای برای خرید خودروهای جدیدتر و کم آلاینده‌تر فراهم آورند.

در زمینه برنامه‌های بهسازی و کاهش آلودگی، شهرداری‌ها می‌توانند با در نظر گرفتن تسهیلات یا ارائه تخفیف‌های مالیاتی، رانندگان خودروهای حمل و نقل عمومی را تشویق به استفاده از خودروهای دوست‌دار محیط زیست کنند. این برنامه‌ها ممکن است شامل مشوق‌هایی برای خرید خودروهای الکتریکی، هیبریدی یا سایر وسایل نقلیه پاک باشد.

بنابراین، درحالی‌که شهرداری‌ها از طریق وام و مشوق‌های مستقیم دخالتی در تخصیص وام خرید خودرو ندارند، می‌توانند به صورت غیرمستقیم تأثیرگذار باشند و به ترویج استفاده از وسایط نقلیه ایمن‌تر و سبزتر کمک کنند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها