|
کدخبر: 319728

کارت بازرگانی/کشاورزی/کالاهای صادراتی

خبر بد برای کشاورزان / تعهدات ارزی حذف شد؟

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور در یک نشست با صنعتگران و کشاورزان شهرستان رفسنجان که با حضور استاندار کرمان در دانشگاه ولیعصر (عج) برگزار شد، در شب گذشته به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و عید سعید مبعث، اظهار داشت: "از خداوند می‌خواهیم با برکت اعیاد پیش رو، مشکلات موجود در نظام مقدس اسلامی را برطرف کند و در این مسیر ما را یاری کند."

اقتصاد خبر بد برای کشاورزان / تعهدات ارزی حذف شد؟

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور همچنین اعلام کرد که تعهد ارزی برای کشاورزان از سال آینده حذف خواهد شد و این موضوع در لایحه برنامه هفتم دیده شده و توسط مجلس تصویب شده و در حال حاضر در دست بررسی شورای نگهبان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تولید کشور در رفع مشکلات اقتصادی جامعه نقش مهمی دارد و دولت برای رفع موانع تولید تلاش می‌کند، گفت: بالغ بر هفت هزار واحد تولیدی طی دو سال و نیم اخیر در کشور فعال شده که قبلاً راکد بوده و بیش از ۱۵۰ هزار شغل ایجاد شده است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور با بیان اینکه تعهد ارزی برای کشاورزان از سال آینده حذف می‌شود، افزود: این موضوع در لایحه برنامه هفتم دیده شده و به مجلس رفته، مجلس هم آن را تصویب کرده و به شورای نگهبان رفته است.

وی با اشاره به اینکه دولت بر رفع مشکلات کشاورزان اهتمام دارد، بیان کرد: کشاورزی کشور باید از سنتی به روش‌های نوین تغییر کند تا محصول برداشت شده اقتصادی هم باشد.

درویشیان با بیان اینکه برخی مشکلات از اختیار دولت خارج است، ادامه داد: قوانین باید بازنگری و تغییر کند و دولت در لایحه هفتم این موضوع را پیگیری کرده است.

وی با بیان اینکه کاهش تعرفه برخی کالاهای صادراتی مانند پیاز را دولت با جدیت پیگیری کرد و نتیجه هم گرفت، گفت: اصلاح قانون زمان‌بر است و باید آن را پیگیری کرد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور با اشاره به اینکه تعلیق کارت‌های بازرگانی یکی از چالش‌هاست و در این زمینه فسادهایی داشتیم که ناشی از عدم اصلاح قانون انجام می‌شود، افزود: در لایحه برنامه هفتم توسعه تلاش شده بسترهای فسادزا جمع‌آوری شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ اقتصادی در استان کرمان الزام قانونی دارند که حساب‌های بانکی خود را در استان داشته باشند و استاندار کرمان حتماً پیگیری کند چرا که الزام قانونی است، ادامه داد: در تخلف قانون اگر مصداقی وجود دارد حتماً باید گزارش شود و ما هم پیگیری می‌کنیم.

درویشیان با اشاره به اینکه صادرات محصولات برای توسعه اقتصادی کشور بسیار اهمیت دارد و دولت در این زمینه اهتمام دارد، گفت: بخشی از سفرهای خارجی رئیس جمهور به کشورهای مختلف اطلاع‌رسانی شده است.

۳۷۴ کارت بازرگانی و پیله وری در خراسان جنوبی صادر شده است

آریافر افزود: کارت بازرگانی، مدرکی است که مطابق قوانین ایران برای تجارت و واردات و صادرات کالا ضروری است؛ کارت بازرگانی به عنوان یک مدرک رسمی شناخته شده‌است که نشان‌دهنده تجارت و فعالیت‌های بازرگانی فرد است.

وی گفت: تنها بازرگانانی می‌توانند واردات و صادرات داشته باشند که دارای کارت بازرگانی باشند؛ بر اساس قوانین و مقرراتی که بر تجارت ایران حاکم است، افراد برای اینکه در زمینه واردات و صادرات کالا‌ها فعالیت داشته باشند به کارت بازرگانی نیاز دارند که حقیقی نامیده می‌شودهمچنین در شرکت‌های تجارتی کارت بازرگانی مربوطه بنام مدیر مسؤول شرکت صادر می‌شود که حقوقی نامیده می‌شود.

مدیرکل صمت استان گفت: کارت‌های بازرگانی صادر شده از ابتدای سال ۳۲ عدد (۱۱ حقیقی ۲۱ حقوقی) و کل کارت‌های بازرگانی دارای اعتبار استان ۵۷ عدد(۳۲ حقیقی و ۲۵ حقوقی) است.

آریافر در مورد کارت پیله‌وری افزود:  یکی از خدمات دولت کارت های پیله وری است که تنها برای مرزنشینان قابل استفاده است؛ این کارت برای حمایت از اشتغال و روشی برای درآمدزایی افرادی است که در مناطق محروم مرزی زندگی می‌کنند.

وی گفت: کارت پیله‌وری مجوزی برای خرید و فروش کالا‌ها در مناطق مرزی است، مطابق ماده ۲۱۱ قانون مدنی از کارت پیله‌وری، برای خرید و فروش کالا در شهر‌های مرزی و بازار‌های مجاور استفاده می‌شود.

مدیرکل صمت افزود: دارندگان کارت پیله‌وری می‌توانند به مبادلات مرزی در چارچوب قوانین بپردازند و در مقابل صادراتی که انجام می‌دهند واردات داشته باشند.

آریافر گفت: کارت پیله‌وری تنها برای افرادی که ساکن شهر‌های مرزی هستند صادر می‌شود ولی کارت بازرگانی برای هر کسی که قصد انجام تجارت دارد قابل صدور و پیگیری است.

وی افزود: تفاوت دیگر این دو کارت در شرایط دریافت است، برای دریافت کارت پیله‌وری متقاضی باید ۳ سال ساکن یکی از شهر‌های مرزی باشد ولی برای دریافت کارت بازرگانی نیازی به سکونت در منطقه‌ای خاص نیست.

به گفته آریافر تعداد کارت‌های پیله وری صادر شده از ابتدای سال ۱۹ و  کل کارت‌های پیله وری استان  ۳۱۷ عدد است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها