|
کدخبر: 325233

فوری / دلار وارد کانال جدید شد ( جدول ۵ اردیبهشت)

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و قیمت حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان رسید.

اقتصاد فوری / دلار وارد کانال جدید شد ( جدول ۵ اردیبهشت)

در تاریخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز مبادله ارز و طلا ایران، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا نسبت به روز کاری قبل به نرخ ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و قیمت حواله دلار نیز به نرخ ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۸۸ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۳ هزار و ۹۶۷ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۹۹۱ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۱۹۶ تومان است.

بروز رسانی: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۰۹:۰۰

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (اسکناس)

۴۴ هزار و ۳۸

قیمت دلار (حواله)

۴۱ هزار و ۱۱۸

قیمت یورو (اسکناس)

۴۷ هزار و ۸۸

قیمت یورو (حواله)

۴۳ هزار و ۹۶۷

قیمت درهم (اسکناس)

۱۱ هزار و ۹۹۱

قیمت درهم (حواله)

۱۱ هزار و ۱۹۶

با توجه به افزایش قیمت حواله در مرکز مبادله در بازار هر روز این بحث وجود دارد که دلار نیما در حال نزدیک شدن به قیمت دلار آزاد است. نکته این موضوع قیمت ارز ترجیحی یا همان ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی است که همچنان ثابت بوده و به این خاطر افزایش دلار مرکز مبادله را به نرخ نیما ربط می‌دهند که از جنس حواله است.

سه خبر مورد توجه معامله‌گران بود. خبر اول از بلومبرگ بود که گفته بایدن تحریم‌های جدید نفتی جمهوری اسلامی که توسط مجلس نمایندگان تصویب شده را وتو خواهد کرد و اجرایی نمی‌شود. با این حال که این خبر سیگنال مثبتی برای بازار تلقی شد، اما اگر این اتفاق نیفتد و این خبر تکذیب شود می‌تواند به بازار نوسان بدهد.

خبر دوم درمورد صحبت‌های قالیباف، رئیس مجلس بود که گفته تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است و وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بانک مرکزی مسئول هستند. در این چند روز نماینده‌های مجلس نسبت به سیاست‌های ارزی بانک مرکزی نقد‌هایی داشتند که به بازار سیگنال منفی داده. البته بانک مرکزی جواب داد تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ در حدود ۲۶ درصد رشد داشته است.

خبر سوم صحبت‌های معاون اقتصادی سازمان بازرسی بود که در برنامه تلویزیونی مدعی شده از سال ۹۴ تا پارسال ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده است.

معامله‌گران فنی معتقدند کف محکم طلای آبشده در محدوده ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و تا زمانیکه بالای ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نوسان بدهد می‌تواند برای شکستن مقاومت ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تلاش کند.

نکته بازار پیش‌بینی ریت یورو در برابر دلار بود. یک تحلیل از قیمت یورو در بازار دست به دست می‌شد که مدعی بود احتمالا قیمت یورو در برابر دلار دوباره به سمت عدد یک حرکت می‌کند که کاهش قابل توجهی است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها