|
کدخبر: 325816

ریخت و پاش آقای وزیر برای معلمان / اینترنت هم هدیه ی مناسبتی شد

حدود چهار سال پیش، از زمان شروع شیوع ویروس کرونا در کشور، دولت به منظور حفظ سلامتی دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید، تصمیم گرفت آموزش را به صورت آنلاین ارائه دهد. ایجاد یک پلتفرم برای آموزش دانش‌آموزان نیز از جمله اولین اقداماتی بود که توسط اپراتورها انجام شد.

اقتصاد

همانطور که به خاطر دارید در زمان کرونا، آموزش مجازی در ایران به عنوان یک راهکار موثر برای ادامه فرایند آموزش و یادگیری به دلیل قرارگیری در شرایط استثنایی بهبود یافت. استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز نهادهای آموزشی، این امکان را فراهم کرده است که دانشجویان و دانش‌آموزان بتوانند به صورت آنلاین از منابع آموزشی استفاده کنند. این روش آموزشی نه تنها به حفظ سلامتی افراد کمک کرده است بلکه فرصتی مناسب برای توسعه فضای آموزشی و ارتقاء کیفیت آموزش نیز فراهم شده است.

برهمین اساس نیز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کمک به آموزش مجازی و دسترسی عادلانه همگانی به این امکان، بسته‌های اینترنت برای دانش آموزان، معلمان، دانشجویان، اساتید دانشگاه و طلاب، در چند مرحله بسته‌های اینترنتی مختلف از ۳۰ تا ۶۰ گیگابایتی شش ماهه در نظر گرفت و در فواصل مختلف به جامعه هدف ارائه کرد. به خصوص برای دانش ‌آموزان بسته ماهانه‌ تعریف و دانش ‌آموزان قادر به استفاده از ظرفیت آموزش مجازی به صورت رایگان شدند.

در واقع هدف از اعطای بسته های اینترنت رایگان، دسترسی دانش آموزان و معلمان به اینترنت برای استفاده از برنامه شاد بود.

وزیر ارتباطات در مصاحبه ی امروز خود با خبرنگاران و مطبوعات این چنین از تداوم این طرح سخن گفت: 

ما به مناسبت امروز ۱۲ اردیبهشت ( روز معلم ) ، به معلمانی که همچنان از طریق برنامه شاد با دانش‌آموزان در ارتباط هستند تا سقف  ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند. بسته به شکل اتوماتیک فعال می‌شود.

وی در پایان اشاره کرد که دریافت این بسته برای معلمان شاد نیازی به ثبت نام هم ندارد همچنین این بسته ، تاریخ انقضا ندارد.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها