|
کدخبر: 326319

جنگ بین رفتار نهنگ ها بازار ارز دیجیتال را آشفته می کند / آینده نامعلوم دوج چه می شود ؟

فعالیت مجدد نهنگ‌های دوج‌کوین و جابه‌جایی ۷۶۷ میلیون DOGE از طریق صرافی رابین‌هود، فعالان بازار ارزهای دیجیتال را دچار ابهام کرده است.

اقتصاد جنگ بین رفتار نهنگ ها بازار ارز دیجیتال را آشفته می کند / آینده نامعلوم دوج چه می شود ؟

این جابه‌جایی همزمان با افت قیمت دوج‌کوین و دریافت اخطار ولز توسط صرافی رابین‌هود از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) رخ داده است. بر اساس گزارش Whale Alert، طی ۲۴ ساعت گذشته، در مجموع ۷۶۷ میلیون دوج‌کوین در قالب ۴ تراکنش بزرگ جابه‌جا شده است.

سه مورد از این انتقال‌ها شامل انباشت توسط آدرس‌های ناشناس به ارزش ۷۹.۱۸ میلیون، ۱۲۳.۸۱ میلیون و ۱۶۳.۹۲ میلیون DOGE بوده است. در طرف مقابل، ۴۰۰ میلیون دوج توسط یک آدرس ناشناس به رابین‌هود منتقل شده و تاثیر انباشت‌ها را تا حدودی خنثی کرده است.

این تراکنش‌ها با توجه به دریافت اخطار ولز توسط رابینهود از SEC که به معنای تصمیم این رگولاتور برای اقدام قانونی علیه کسب‌وکار ارز دیجیتال رابین‌هود با ادعای نقض قوانین اوراق بهادار است، اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند.

همچنین، پذیرش اخیر دوج‌کوین به عنوان یک روش پرداخت توسط تسلا، بر گمانه‌زنی‌ها در مورد انگیزه‌های احتمالی پشت این تراکنش‌ها می‌افزاید.

در حال حاضر، قیمت دوج کوین با کاهش ۲.۵ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، به ۰.۱۵۸ دلار رسیده است. این در حالی است که پیش از این، شاهد افزایش قابل توجه قیمت دوج‌کوین به دلیل پذیرش آن توسط تسلا بودیم. این موضوعات در کنار هم باعث ایجاد تصویری نامشخص از روند قیمتی آتی این توکن شده است.

در این میان، داده‌های بازار مشتقات هم نشان‌دهنده‌ احساسات مختلف معامله‌گران است. حجم معاملات آتی دوج‌کوین ۳۰.۱۴ درصد افزایش یافته، در حالی که میزان سود باز قراردادهای آن با کاهش ۷.۶۹ درصدی مواجه بوده است.

با وجود این، فعالان بازار همچنان انتظار افزایش قابل توجه قیمت دوج کوین را به دلیل رالی پس از هاوینگ بیت‌کوین، دارند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

با اینکه پرچمدار بازار میم کوین‌ها مدتی است که در عبور از مقاومت ۰.۱۶ دلاری ناموفق بوده است، اما احتمال شکسته شدن آن وجود دارد. به گزارش بی این کریپتو، قیمت دوج کوین همیشه جزو پرطرفدارترین موضوعاتی است که کاربران به دنبال آن هستند و می‌خواهند از تحرکات آن مطلع شوند. در ادامه نمودار دوج کوین را بررسی می‌کنیم و از روند احتمالی این ارز دیجیتال در آینده صحبت خواهیم کرد.

پیش‌بینی جهش قیمت دوج کوین

این روزها شاهد جهش رویکرد صعودی سرمایه‌گذاران نسبت به قیمت آینده دوج کوین (DOGE) هستیم. با نگاهی دقیق‌تر به بازار متوجه می‌شویم که تریدرها قراردادهای لانگ زیادی روی این ارز دیجیتال دارند که باعث شده است ارزش کلی قراردادهای اپن اینترست (Open Interest) دوج کوین در طی تنها دو روز تا ۲۰۰ میلیون دلار افزایش پیدا کند. شاخص اپن اینترست به تعداد کلی قراردادهای مشتقه تسویه نشده یا باز در یک بازه زمانی مشخص گفته می‌شود و تریدرها از آن برای رصد کردن میزان تحرک بازار و پیش‌بینی حرکات قیمتی آینده یک دارایی استفاده می‌کنند. این شاخص با رصد کردن حجم کلی پوزیشن‌های فعال تسویه نشده، رویکرد کلی و همچنین میزان نقدینگی بازار را نشان می‌دهد.

معمولا بعد از افزایش سوددهی یک دارایی میزان فروش افزایش پیدا می‌کند، اما این اتفاق تنها در صورتی محقق می‌شود که قیمت دارایی به اوج بازار خودش رسیده باشد. از این منظر می‌شود گفت که دوج کوین هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به اوج دارد؛ زیرا فروش گسترده یک دارایی هنگامی قابل‌ مشاهده است که ۹۵ درصد از موجودی در گردش آن به سود رسیده باشند.

بازیابی قیمت دوج کوین

قیمت دوج کوین در شکستن سطح مقاومت ۰.۱۶ دلاری که قبلا چندین بار تست شده بود، ناموفق بوده است. تبدیل این مقاومت به حمایت باعث افزایش قیمت به ۰.۱۸ دلار خواهد شد؛‌ سطحی که سد بین دوج کوین و هدف ۰.۲۰ دلاری محسوب می‌شود. شکسته شدن این سطوح مقاومتی منجر به آغاز یک رالی ۲۵ درصدی می‌شود که ضررهای اخیر این میم کوین را جبران خواهد کرد.

البته قراردادهای شورت هم در افزایش ارزش کلی قراردهای اپن اینترست تاثیرگذار هستند؛ اما با توجه به نرخ مثبت سرمایه‌گذاری انجام شده در بازار دوج کوین (DOGE)، باید این جهش را به قراردادهای لانگ نسبت داد.

البته اگر تلاش دوج کوین (DOGE) برای شکستن این مقاومت‌ها به شکست بینجامد، خطر سقوط تا قیمت ۰.۱۵ دلار وجود خواهد داشت. از دست رفتن این حمایت هم منجر به باطل شدن این فرضیه صعودی و سقوط ارزش این توکن تا قیمت ۰.۱۲ دلار خواهد شد.

 

 

منبع: رمز ارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها