|
کدخبر: 326580

آمادگی وزارت خارجه در جهت توسعه بازارهای خارجی پیشران‌های اقتصادی

حمیدرضا غزنوی، دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران روز شنبه (۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) با مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

اقتصاد آمادگی وزارت خارجه در جهت توسعه بازارهای خارجی پیشران‌های اقتصادی

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی مجمع کارآفرینان ایران، مهدی صفری در این دیدار با تمجید از اقدامات مجمع کارآفرینان ایران در تجمیع تولیدکنندگان بزرگ کشور در قالب یک مجمع گفت : حتما رشد تولید خوب است چراکه هم نیاز کشور به کالاها را تامین می کند و هم ایجاد اشتغال را به همراه دارد. اما نباید فقط به بازار داخل فکر کرد؛ شرکت های ایرانی تقریبا مزیت های رقبای خود را دارند مشروط بر اینکه در تولید کالا جهانی فکر کنند و به توسعه بازار در کشورهای اطراف و افریقا بیندیشند.

وی با اعلام آمادگی کامل وزارت امور خارجه در همکاری با مجمع کارافرینان ایران در توسعه بازارهای خارجی گفت: با اقدامات فراوان انجام شده از سوی معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، توافق های خوبی برای تامین نیازهای تجاری کشورهای همسایه و دوست صورت گفته است و شرکت های ایرانی بویژه پیشران های مولد که از ظرفیت بالایی برخوردار هستند، می توانند با استفاده از این فرصت، در جهت گسترش حضور خود در بازار این کشورها استفاده کنند.

وی راهبرد وزارت امور خارجه را در حوزه اقتصادی، کمک به ارتقاء حضور تولیدکنندگان در بازارهای جهانی، بویژه همسایگان و بازار افریقا دانست و افزود: تصور ذهنی همه این است که افریقا بی پول است اما این درست نیست. قاره آفریقا سرزمین فرصت ها برای شرکت‌های ایرانی است و فعالان اقتصادی و شرکت‌های دارای ظرفیت صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی در زمینه‌های مختلف بطور جدی توسعه همه‌جانبه همکاری‌های اقتصادی با کشورهای آفریقایی را پیگیری کنند. وزارت خارجه نیز با تمام توان در خدمت برنامه های مجمع کارآفرینان ایران در توسعه بازارهای خارجی خواهد بود.

صفری در ادامه با اشاره جایگاه و اهمیت سازمان همکاری های شانگهای ، گروه بریکس و اتحادیه اوراسیا گفت: گروه بریکس یک بازار فوق العاده به اندازه نصف جهان است و سازمان همکاری شانگهای هم یک بازار در سطح منطقه ای است که به خودی خود می تواند اثرگذار باشد و این یک وضعیت برد-برد برای همه طرف‌ها است. ما از این جایگاه غافل نیستیم و توصیه می کنم مجمع کارافرینان ایران هم به عنوان نماینده تولیدکنندگان بزرگ کشور در عرصه های بین المللی و منطقه ای به طور جدی و تخصصی وارد شود.

در ادامه این دیدار، حمیدرضا غزنوی، دبیرکل مجمع کارافرینان ایران نیز با بیان اینکه وزارت امور خارجه در توسعه بازار تولیدات داخلی در آنسوی مرزها موثرترین و مهم ترین جایگاه را دارد گفت: در خبرها معمولا می بینیم که تولیدکنندگان بزرگ در سفرهای خارجی مسئولان عالی رتبه کشورشان را همراهی می کنند ، مسئولان وزارت خارجه از شخص وزیر تا معاونان همواره سفرهایی با اهداف اقتصادی و سیاسی دارند و ما نیز همین انتظار را از وزارت خارجه داریم، زیرا همراهی در این سفرها برای برقراری ارتباط و توسعه بازارهای خارجی فرصت بسیار مناسبی است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها