|
کدخبر: 326627

قیمت طلا سقوط کرد / پیش بینی جدید از وضعیت بازار

در اولین روز کاری، قیمت طلا در بازار جهانی با ریزشی مواجه شد.

اقتصاد قیمت طلا سقوط کرد / پیش بینی جدید از وضعیت بازار

قیمت طلا در بازار جهانی با ۰.۳ درصد کاهش به ۲ هزار و ۳۵۲ دلار رسید. این کاهش قیمت در حالی رخ داد که در آخرین معاملات هفته گذشته تا ۲ هزار و ۳۶۱ دلار افزایش یافته بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اونس طلا در طول یک ماه گذشته رشد ۰.۴ درصدی را تجربه کرده‌ است.

براساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران در حال حاضر منتظر گزارش تورم آمریکا هستند تا سرنخ‌هایی از زمان کاهش نرخ بهره فدرال رزرو به دست آورند.

شاخص قیمت تولید کننده در آمریکا در روز سه‌شنبه و شاخص قیمت مصرف کننده در روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

تحلیلگران رویترز پیش‌بینی می‌کنند قیمت‌های مصرف کننده در آمریکا ۰.۳ درصد در آوریل افزایش یافته باشد که نرخ تورم سالیانه را به ۳.۶ می‌رساند.

نرخ تورم در آمریکا طبق آنچه انتظار می‌رفت پایین نمی‌آید که می‌تواند تجارت طلا را با مشکلاتی مواجه کند.
امید به کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی پس از انتشار اطلاعات ضعیف اشتغال آمریکا افزایش یافته است. کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

تاجران انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا روند کاهش نرخ بهره را از سپتامبر آغاز کند. اما اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا در هفته گذشته متناقض بوده و بسیاری تردید دارند نرخ بهره به اندازه کافی برای پایین آوردن تورم، بالا باشد.

پیش بینی قیمت سکه

به دنبال نوسانات کاهشی قیمت دلار و درهم در دومین روز هفته، سکه هم جانی برای صعود نداشت. به‌این‌ترتیب قیمت سکه امامی بر اساس اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر با کاهش ۲۵۰ هزارتومانی مرز ۴۱ میلیون تومان را از دست داد و تا محدوده ۴۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرد.

در معاملات پشت خطی یکشنبه‌شب هم عده‌ای از فعالان بازار می‌گفتند اگر قیمت اونس طلا در روز دوشنبه کاهشی شود و بر مدار نزول قرار بگیرد احتمالاً قیمت سکه کاهش قوی‌تری را تجربه خواهد کرد. اما اگر اونس طلا در سطح فعلی حمایت شود احتمال نزول سکه کم می‌شود.

از سوی دیگر برخی هم معتقد بودند که لیدر اصلی بازار سکه، قیمت دلار و درهم است؛ به باور این دسته درصورتی‌که در روز جاری نرخ ارز برخلاف روز یکشنبه حرکت کند احتمال ماندگاری سکه بالای مرز ۴۱ میلیون تومان وجود دارد.

فارغ از مؤلفه‌ها اقتصادی در پشت خط یکشنبه، صحبت‌های امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه و کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی موردتوجه معامله‌گران قرار گرفت. امیر عبدالهیان گفته در صورت موافقت همه طرف‌ها برای بازگشت به توافق ۲۰۱۵ میلادی و مشاهده اقدام عملی از سوی طرف‌های مقابل، آمادگی داریم همچنان در مسیر توافق به تعهدات خود ادامه دهیم. تحلیلگران سیاسی می‌گفتند اگر به‌صورت واقعی و در عمل این اتفاق بیفتد سیگنال مثبتی خواهد بود با این‌ حال به عقیده کارشناسان، احتمال تحقق این موضوع در آینده نزدیک دور از انتظار است.

در مجموع سکه امامی در حال حاضر نزدیک مرز ۴۱ میلیون تومان قرار دارد درصورتی‌که این مرز حفظ شود احتمال صعود سکه تا پله دوم کانال یاد شده محتمل است. از سوی دیگر مرز ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای جناح کاهشی بازار مهم است و اگر پایین این محدوده تثبیت دهد احتمال ریزش سکه تا نیمه کانال ۴۰ میلیون تومان وجود دارد. البته لازم به ذکر است که در هفته‌های گذشته سکه یک‌ بار به سمت این محدوده حرکت کرد؛ اما دوباره حمایت شد و به سمت پله‌های میانی کانال ۴۱ میلیون تومان برگشت.

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها