|
کدخبر: 326705

آمار باورنکردنی از قاچاق کالا به ایران / پلیس امنیت همه را شوکه کرد

امین مقدم گفت : سالانه ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود و همچنین مناطق آزاد که با هدف توسعه صادرات راه اندازی شده بود حالا به جایگاه واردات کالاهای نیمه ساخته از جمله پوشاک نیمه تولیدشده تبدیل شده است.

اقتصاد آمار باورنکردنی از قاچاق کالا به ایران / پلیس امنیت همه را شوکه کرد

امین مقدم، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در پانزدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران، به صنعت نساجی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: گردش مالی صنعت نساجی در سراسر جهان به مبلغ ۱۹۰۰ میلیارد دلار است و سهم ایران از این مبلغ، که کمتر از نیم درصد جهان است، برابر با ۰.۵۸ میلیارد دلار است. امیدواریم با توسعه صادرات، این مبلغ افزایش یابد.

وی افزود: در حال حاضر ۴۷۰۰ واحد صنعتی در کشور داریم که تنها ۵۵۰۰ واحد نساجی است.

مقدم تصریح کرد: سالانه ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود و همچنین مناطق آزاد که با هدف توسعه صادرات راه اندازی شده بود حالا به جایگاه واردات کالاهای نیمه ساخته از جمله پوشاک نیمه تولیدشده تبدیل شده است.

همچنین سرهنگ محمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک هزار و ۵۵۱ متهم سال گذشته دستگیر و یک هزار و ۵۳۲ پرونده برای قاچاقچیان کالا تشکیل شده است.

وی ادامه داد: ارزش ریالی پرونده های مهم و ملی این استان در حوزه قاچاق کالا به ۹۹۰ میلیارد ریال می رسد که ۷۹ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: پلیس امنیت اقتصادی از چهار سال پیش با هدف پیشگیری، پیش بینی و مقابله با جرایم اقتصادی زمین خواری، قاچاق کالا، اختلاس، فرار مالیاتی، ربا خواری، رشا و ارتشاء و مبارزه با خودروهای شوتی تشکیل شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان همدان افزود: اجرای طرح مبارزه با خودروهای شوتی که با سرعت بالا در جاده ها اقدام به جابجایی کالا قاچاق می کنند یکی از اولویت های سالجاری است.

وی ادامه داد: همچنین با کسانی که با تغییر در ارکان خودرو، پرتاب میخ های سه پر، ایجاد دود غلیظ و حرکات خطر آفرین درصدد فرار از چنگال پلیس هستند برخورد می شود.

سرهنگ محمدی یادآوری کرد: پارسال با اجرای ۴۶ مرحله طرح ۶۶۳ خودروی شوتی در این استان توقیف و ۶۵۹ متهم دستگیر شدند که ارزش ریالی کالاهای کشف شده از این خودروها ۹۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین از ابتدای سال تاکنون ۱۰۷ خودروی شوتی توقیف شده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: ۲۵ مرحله مبارزه با قاچاق کالای گمرکی و سلامت محور در این استان سال ۱۴۰۲ اجرا شد که نتیجه آن دستگیری ۲۲۰ نفر و توقیف ۱۶۷ دستگاه خودرو در مجموع به یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال است.

سرهنگ محمدی ادامه داد: در مجموع ۷۱ طرح مبارزه با قاچاق کالا سال گذشته در همدان اجرا، ۸۸۲ متهم دستگیر، ۸۳۴ دستگاه خودرو توقیف شد که ارزش میزان کشفیات ۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: چهار برنامه مهم و اولویت پلیس امنیت اقتصادی برای سالجاری، تلاش به منظور ایجاد شرایط سخت برای قاچاقچیان کالا، سال جهش پلیس امنیت اقتصادی، حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران و کارآفرینان در راستای شعار سال و تمرکز بر قاچاقچیان، مجرمان باندی و کلان است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان همدان اظهار کرد: این مجموعه در راستای برخورد با مجرمان اقتصادی از جمله ربا خواری، رشا، ارتشا، پولشویی، زمین خواری، فرار مالیاتی، احتکار، تبانی و تقلب در مناقصات، اخلال در نظام اقتصادی ۹ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال پرونده تشکیل داده است.

سرهنگ محمدی افزود: از ابتدای سال تاکنون هم ۴۲ پرونده در حوزه جرائم اقتصادی تشکیل شده که ارزش آن پنج هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی از کشف ۱۰۰ تن آرد خارج از شبکه توزیع خبر داد و گفت: هفته جاری سه دستگاه خودرو که آرد دولتی را از استان های همدان و کرمانشاه به مقصد تهران بارگیری کرده بودند در همدان توقیف شدند.

وی اضافه کرد: پلیس امنیت اقتصادی با اشراف اطلاعاتی از خروج ۷۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق سال گذشته جلوگیری کرد این هفته هم ۸۰ هزار لیتر سوخت که داخل مشک و پشت نفتکش جاسازی شده بود کشف و ضبط شد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها