|
کدخبر: 326821

خودروی محبوب جوانان ۱۰۰ میلیون گران شد!

مقایسه قیمت هایما در این روزها نشان می دهد که این خودرو ۱۰۰ میلیون تومان گران شده است.

اقتصاد خودروی محبوب جوانان ۱۰۰ میلیون گران شد!

هایما یکی از خودروهای مونتاژی است که این محصول طرفداران بسیاری دارد. گزارشات نشان می دهد که قیمت این محصول ۱۰۰  میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

قیمت جدید کراس‌اوورهای مونتاژیهایما s۵ و هایما s۷ از سوی ایران خودرو اعلام شد. ایران‌خودرو برای با دوم در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، قیمت هایما S۵ و هایما S۷ را افزایش داد. 

 

تغییر قیمت در هایما S5

قیمت قبل: ۱/۰۵۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان

قیمت جدید: ۱/۱۷۰/۶۴۱/۰۰۰ تومان

تغییر قیمت در هایما S7 

قیمت قبل: ۱/۰۸۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان

قیمت جدید: ۱/۱۹۰/۶۶۴/۰۰۰تومان

مطابق آن‌چه در بالا می‌بینیم، قیمت هرکدام از دو کراس‌اوور مونتاژی هایما توسط ایران‌خودرو بیش از ۱۰۰میلیون تومان گران شده‌اند. هم‌اکنون قیمت هایما S۵ در بازار آزاد یک میلیارد و ۴۷۳ میلیون تومان است. انتظار داریم با افزایش قیمت کارخانه، قیمت این خودرو به محدوده ۱.۵ میلیارد تومان یا فراتر از آن برسد. هایما S5 درحال‌حاضر رقیبی برای خودروهای تیگارد X۳۵ و ام‌وی‌ام X۵۵ پرو محسوب می‌شود. تیگارد X۳۵ در بازار آزاد از هایما S۵ ارزان‌تر است و ام‌وی‌ام X۵۵ نیز با قیمتی بیشتر از هایما اس ۵در بازار آزاد معامله می‌شود. البته هر دو رقیب هایما S5 با شرایط فروش اقساطی فروخته می‌شوند؛ درحالی‌که ایران‌خودرو کراس‌اوورش را تنها به روش نقدی می‌فروشد. 

افزایش شدید بهای هایما اس ۵، باعث شده است تا این خودرو فاصله قیمتی اندکی با هایما S۷ داشته باشد. اختلاف قیمت این دو خودرو تنها ۲۰ میلیون تومان است که در این محدوده قیمتی رقم چندان چشمگیری به حساب نمی‌آید. ایران‌ خودرو در گذشته نیز بارها قیمت هایما S۷ و هایما اس ۵ را در نزدیک یکدیگر قرار بود؛ اقدامی که موجب تخریب بازار هایما S۵ شد. درواقع مشتریان در این محدوده قیمتی، هیچ توجیه اقتصادی و منطقی برای خرید هایما S۵ ندارند و ترجیح می‌دهند مدل قوی‌تر، گران‌تر و مجهزتر هایما S۷ را خریداری کنند.

اگر احساس کردید در نگاه اول و از نمای نزدیک، 7X قصد گاز گرفتن شما را دارد، چندان بیراهه نرفته‌اید. بر اساس ادعا هایما، طراحی این MPV با همکاری موسسه طراحی مشهور ایتالیایی پینینفارینا (Pininfarina) انجام گرفته است. یعنی همان موسسه طراحی که طراحی حجم گسترده‌ای از محصولات برند پرآوازه فراری در سال‌های پس از دهه ۱۹۸۰ میلادی را عهده‌دار بوده است.

طراحی 7X با الهام‌ از قایق‌های لوکس ایتالیایی و ترکیبی از طراحی مفهومی VF00 هایما انجام شده است که در سال ۲۰۱۸ و در نمایشگاه خودرو چین، در شهر پکن برگزار شده بود. با این وجود 7X برای خاص و منحصر به فرد جلوه کردن، قدم در مسیر درستی گذاشته است.

منبع: اتومبیل فارسی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها