|
کدخبر: 326866

اختصاصی گسترش نیوز؛

اختتامیه رویداد ملی بازی آرا و اهدای جوایز

آیین اختتامیه رویداد ملی بازی آرا و مراسم اهدای جوایز، امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در مجتمع‌ فرهنگی انقلاب برگزار شد.

اقتصاد اختتامیه رویداد ملی بازی آرا و اهدای جوایز

رویداد بازی آرا دارای پنج محور قرآن و عترت، مقاومت، امید و پیشرفت، زن و خانواده و هویت ایرانی اسلامی است. از ابتدا شروع ثبت‌نام این رویداد، ۵۲ اثر در بخش‌های مختلف جشنواره بازی‌آرا معرفی شده‌اند. در ادامه باید گفت که در محور زن و خانواده ۹ اثر، در بخش امید و پیشرفت ۶ اثر، در شاخه مقاومت ۱۴ اثر ثبت شده‌اند که ۶ اثر آن به‌طور خاص حول موضوع غزه بوده است. همچنین محور هویت ایرانی اسلامی ۱۶ اثر و در بخش قرآن و عترت ۷ اثر معرفی شده‌اند.

از بین این آثار تعداد ۲۰ بازی پس از انجام داوری به‌عنوان آثار منتخب به مرحله نهایی بازی آرا راه پیدا کرده‌اند. در میان بازی‌های انتخاب‌شده برای مرحله نهایی ۵ اثر در محور زن و خانواده، ۵ اثر در شاخه امید و پیشرفت، ۸ اثر در محور مقاومت، ۶ اثر در شاخه هویت ایرانی اسلامی و ۳ اثر در شاخه قرآن و عترت قرار گرفته‌اند. همچنین برخی از این آثار در دو محور قرار گرفته‌اند. تیم‌های بازی‌سازی از استان‌های مختلف کشور نظیر تهران، قم، آذربایجان غربی، لرستان، خراسان رضوی، قزوین، هرمزگان، سمنان، البرز و مازندارن در بازی آرا قدم گذاشته‌اند.

آیین اختتامیه رویداد ملی بازی آرا با حضور محمدامین حاجی هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای  آغاز شد.

بازی-رایانه-ای

در ابتدای این نشست عبداللهی، دبیر رویداد ملی بازی آرا گفت: با کمک منتورها و افراد دیگر در این رویداد برای تولید بازی رایانه ای بومی با محتوای ایرانی- اسلامی تلاش بسیاری انجام دادیم. امروز و در اختتامیه این رویداد قصد داریم در مسیر تولید بازی رایانه ای، در راستای اعتلای این صنعت بیش  از پیش بکوشیم.

او ادامه داد: ۸ داور برای انتخاب این ۲۰ تیم کوشش کردند و از جهات مختلف آثار را مورد ارزیابی قرار دادند. قرار است بازی هایی که تمامی معیار مورد نظر را دارا هستند، برگزیده شوند. مطمئنا بنیاد ملی بازی های رایانه ای، اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد و من از این بابت تردیدی ندارم.

در ادامه این مراسم محمدامین حاجی هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای اظهار کرد: در ابتدا باید از تمام دوستانی که در برگزاری این رویداد به ما کمک کردند، کمال تشکر را داشته باشم. در حوزه های مختلف باید از کارهای هنری و ارزشمند حمایت صورت بگیرد و سرمایه گذاری های لازم انجام شود. 

او اضافه کرد: بازی ها به کمک ابزارهای موجود، صفاتی را برای مخاطبان ایجاد می کنند. صنعت بازی علاوه بر تقویت عقل معاش، عقل معاد را نیز می تواند تقویت کند. تبیین مفاهیم با ارزش و تاریخی، از جمله مواردی محسوب می شود گه بایستی در کنار سرگرمی، توجه کافی نسبت به آن معطوف شود.

حاجی هاشمی یادآور شد: امیدوارم این همراهی و تلاش ها به سرانجام برسد و شاهد تاثیرگذاری آن در جامعه باشیم. امروز از برترین آثار و سازندگان تقدیر به عمل می آوریم و این امید را داریم که در دوره آتی نیز این گونه اقدامات ارزشمند ادامه دار باشد.

اختتامیه رویداد ملی بازی آرا / آثار برتر معرفی شدند

در پایان آثار برتر معرفی شدند و به بازی سازان لوح تقدیر، تندیس رویداد بازی آرا و جوایز نقدی ۲۰ و ۳۰ میلیون تومانی اهدا شد.

بازی های مزرعه زیبا - پیربابا- شهر خون- روشنا- حفره، به عنوان برترین بازی ها برگزیده شدند. بازی حفره رتبه نخست را از آن خود کرد و سامان کاظمی به عنوان سازنده بازی، جوایز خود را دریافت کرد.

بازی

در ادامه به تیم های بازی سازی که نظر سرمایه گذاران را جلب کرده و مبالغ ۴۰۰ و ۷۰۰ میلیون تومان برای سرمایه گذاری روی آن ها در نظر گرفته شده است، تجلیل و قدردانی شد.

تیم رز یخی برای بازی سارا، تیم ۳۶۰ برای بازی عملیات ۳۶۰ مبلع ۴۰۰ میلیون تومانی را دریافت کردند. تیم هدف روح برای بازی اینجا بهشت است، موفق به جذب سرمایه ۷۰۰ میلیون تومانی شدند.

جایزه ۹۰۰ میلیون تومانی به تیم بلک اوت برای بازی روشنا رسید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها