|
کدخبر: 326930

افشای اطلاعات تازه از خودروی جدید ایران خودرو

ایران خودرو تصمیم به تولید مدل جدیدی از پژو ۲۰۷ با کلاهک (صندوقدار) گرفته است. اطلاعات فنی و ویژگی‌های نسخه سدان اخیراً منتشر شده است.

اقتصاد افشای اطلاعات  تازه از خودروی جدید ایران خودرو
خودرو پژو ۲۰۷ همچنان یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار ایران است و به نظر می‌رسد شرکت ایران خودرو قصد دارد با بازاریابی مجدد مدل صندوقدار این خودرو، تعداد بیشتری مشتری را جذب کند. اخبار تازه مربوط به صنعت خودرو نشان می‌دهند که این شرکت خودروساز داخلی قصد دارد تولید پژو ۲۰۷ صندوقدار را مجددا آغاز کرده و در آینده‌ای نزدیک، این محصول را به بازار عرضه نماید.

انتشار جزئیات تازه درباره پژو ۲۰۷ صندوقدار جدید

ایران خودرو اولین بار پژو ۲۰۷i SD یا همان ۲۰۷ صندوقدار را اواخر سال ۱۳۹۶ عرضه کرد؛ اما عوامل مختلف از جمله تحریم‌های شدید آن دوره به این خودرو فرصت ندادند تا سهمی از بازار کسب کند. نتیجه این شد که تولید این ماشین کمی بعد در سال ۱۳۹۹ متوقف شد تا ایران خودرو منابع خود را صرف پروژه­‌های دیگر کند.

پیش‌تر محسن رضائی‌منش، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات گروه صنعتی ایران خودرو در نمایشگاه تحول صنعت خودرو ۱۴۰۲ به تولید دوباره پژو ۲۰۷i SD اشاره کرد. همچنین به‌تازگی گزارشی منتشر شده است که اطلاعاتی تازه را درباره این خودرو آشکار و در نتیجه مشخص می‌کند باید چه انتظاراتی از آن داشت.

بنا به گزارش منتشر شده، پژو ۲۰۷ صندوقدار با موتور TU۵ پلاس و گیربکس‌های دستی ۵ سرعته و اتوماتیک ۶ سرعته عرضه می‌شود. موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر TU۵ پلاس می‌تواند ۱۱۰ اسب بخار در ۶ هزار دور بر دقیقه و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۴ هزار و ۸۰۰ دور بر دقیقه تولید کند و استاندارد آلایندگی آن از یورو ۴ به یورو ۵ ارتقا پیدا کرده است. هرچند مصرف سوخت بسته به خودرو تفاوت پیدا می‌کند، باید اشاره کرد که مصرف سوخت این پیشرانه در محدوده ۷ لیتر به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر قرار دارد.

 

امکانات رفاهی و ایمنی احتمالی پژو ۲۰۷ صندوقدار
ترمز ضد قفل (ABS) به‌همراه توزیع الکترونیکی نیرو ترمز و دستیار ترمز
کنترل پایداری الکترونیکی
سیستم رصد باد تایرها
سیستم کمکی فرمان برقی
۲ ایربگ
کروز کنترل
ترمزهای دیسکی در چرخ‌های عقب و جلو
رینگ‌های آلومینیومی
سیستم ضد سرقت ایموبلایزر
نمایشگر مرکزی سیستم مولتی‌مدیا
روکش چرمی و پارچه‌ای صندلی‌ها
سانروف پانورامیک
دوربین عقب
سنسور نور و باران
تهویه مطبوع خودکار
هشدار موانع در عقب خودرو
تنظیم برقی و گرم‌کن آینه‌های بغل به‌همراه چراغ راهنما
چراغ‌های دی‌لایت
آینه الکتروکرومیک

علاوه بر این، به برخی از موارد به‌عنوان امکانات رفاهی و ایمنی پژو 207i SD اشاره شده است. در بالا لیست کامل این امکانات را مشاهده می‌کنید. واضح است که امکان حذف یا اضافه شدن برخی از امکانات به این لیست تا زمان عرضه این خودرو وجود دارد؛ ولی همین لیست حداقل می‌تواند دیدی از سطح آپشن‌های آن به ما ارائه بدهد.

باید منتظر ماند و دید پژو ۲۰۷ صندوقدار در بازار سدان‌های تولید داخل چگونه عمل خواهد کرد. دست کم روی کاغذ، عرضه یک سدان با پشتوانه نام پژو ۲۰۷ ایده موفقی به‌نظر می‌رسد. در این بین حتی تصویر نسخه استیشن پژو ۲۰۷ با شکل و شمایل بحث‌برانگیز به بیرون درز پیدا کرد که پیش‌بینی می‌شود در صورت نهایی شدن تولید، به بعضی از ارگان‌ها اختصاص پیدا کند.

 

 

 

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها