|
کدخبر: 327674

اختصاصی گسترش نیوز؛

همبرگر نیم میلیونی شد / هربسته ۴۰۰ گرمی چند؟

در این گزارش به بررسی قیمت انواع همبرگر در بازار و رستوران ها پرداخته ایم.

اقتصاد همبرگر نیم میلیونی شد / هربسته ۴۰۰ گرمی چند؟

همبرگر، یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدار ترین انواع غذا است که در دسته فست فود قرار می گیرد. البته بسیاری از افراد بر این باور هستند که به دلیل نبود سوسیس و کالباس در این غذا، نمی توان نام آن را فست فود گذاشت و ضرری برای بدن ندارد اما اگر پنیر پیتزا روی همبرگر باشد، می تواند چربی بدن را بالا برده و میزان چاقی را افزایش دهد. این غذای لذیذ را می توان در منزل تهیه و یا از رستوران ها خریداری کنید.

همبرگر۲

برای تهیه همبرگر در منزل می توانید ۲ روش را مدنظر داشته باشد. اولین روش، خرید همبرگر های آماده در بسته بندی های مختلف و با درصد بندی میزان گوشت است. این روش، یکی از کم هزینه ترین راه ها برای تهیه یک همبرگر خو.شمزه است. بسته بندی های متفاوت همبرگر در بازار با قیمت های متفاوت به فروش می رسد که در این گزارش به آن پرداخته ایم.

به گزارش گسترش نیوز، با گشت کوتاهی در فضای مجازی، متوجه قیمت انواع بسته بندی های همبرگز شدیم. پایین ترین درصد گوشت ۳۰ درصد بود که قیمت هربسته ۵ عددی با وزن ۵۰۰ گرم مبلغ ۵۴ هزار تومان است. همچنین بسته بندی های ۴۰۰ گرمی با ۶۰ درصد گوشت، مبلغ ۱۰۴ هزار تومان فروخته می شود. در جدول زیر می توانید قیمت انواع بسته بندی همبرگر در بازار را مشاهده کنید.

 

 

همبرگر

قیمت

همبرگر ۳۰ درصد ۵ عددی

۵۴،۰۰۰

همرگر ۶۰ درصد ۵۰۰ گرمی

۱۳۵،۰۰۰

همبرگر ۹۵ درصد ۴۰۰ گرمی

۹۴،۰۰۰

همبرگر ۸۵ درصد ۴۰۰ گرمی

۱۱۹،۰۰۰

همبرگر ۸۰ درصد ۴۰۰ گرمی

۱۷۸،۰۰۰

همبرگر ۹۰ درصد ۵۰۰ گرمی

۱۶۹،۰۰۰

همبرگر ۹۰ درصد ۴۰۰ گرمی

۱۶۲،۰۰۰

 

دلیل آنکه در جدول بالا، قیمت ها با وزن های مشابه تفاوت داد، کارخانه تولیدکننده همبرگر است و برندهای شناخته شده قیمت بالا تری دارند.

اگر بخواهید با استفاده از گوشت چرخ کرده، این غذا را درست کنید، هزینه شما بیشتر خواهد شد و درحال حاضر قیمت هرکیلو گوشت چرخ کرده ۴۰۰ هزار تومان است. پس باید گفت همبرگرهای بسته بندی شده، صرفه اقتصادی بهتری دارند.

همبرگر۳

بررسی منوی رستوران ها نشان می دهد که ارزان ترین همبرگر ۱۸۸ هزار تومان به فروش می رسد و دوبل برگر نیز که از ۲ عدد همبرگر تهیه شده است مبلغ ۳۰۸ هزار تومان قیمت دارد. همچنین در بسیاری دیگر از رستوران ها، قیمت تا ۴۸۶هزار تومان هم بالا می رود.

قیمت-همبرگر۲

باید اشاره کرد که مصرف همبرگر می تواند ضررهایی هم برای بدن شما داشته باشد. آنطور که پزشکان اعلام کرده اند، هرعدد همبرگر حاوی ۵۴۰ گرم چربی است که می تواند سبب ایجاد چربی های اضافه و چربی خون شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها