|
کدخبر: 327708

ریخت و پاش دولت برای آموزش و پروش / رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته به کجا رسید؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد که بدهی آموزش و پرورش مربوط به رتبه‌بندی معلمان بازنشسته به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت شده است.

اقتصاد ریخت و پاش دولت برای آموزش و پروش /   رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته به کجا رسید؟

صندوق بازنشستگی یکی از مؤسسات مهم در ساختار اقتصادی کشور است که نقش حیاتی در تأمین منابع مالی برای بازنشستگان و پشتیبانی از افراد سنین پایین دارد. این صندوق با استفاده از وجوه واریزی از کارگران و کارفرمایان، منابع مالی را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را به صورت سرمایه‌گذاری‌های متنوع به کار می‌گیرد.

با توجه به نقش این صندوق در اقتصاد کشور، تأثیرات آن بر بازار سرمایه، سطح سرمایه‌گذاری، وضعیت بازنشستگان و حتی نظام مالی بسیار حائز اهمیت است. همچنین، کارکرد صحیح و کارآمد این صندوق می‌تواند به تعادل و پایداری اقتصاد کشور کمک کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه بدهی آموزش و پرورش بابت رتبه بندی معلمان بازنشسته به صندوق بازنشستگی کشوری تسویه شده است، گفت: صندوق بازنشستگی کشوری حکم رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد را با لحاظ رتبه‌بندی صادر می‌کند تا بتوانند از مزایای آن در حقوق خود بهره‌مند شوند.

صندوق بازنشستگی کشوری حکم رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد را با لحاظ رتبه‌بندی صادر می‌کند

علی فرهادی (معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش) با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته اتفاق‌های خوبی در راستای حل مسائل و مشکلات استان‌ها رقم خورده است، اظهار کرد: از شهریور ماه سال گذشته تاکنون علاوه بر حقوق، بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده و این نشان دهنده توجه دولت سیزدهم به دستگاه تعلیم و تربیت است. فرهادی به اجرای طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم بیش از ۹۰۰ هزار معلم را رتبه بندی کرد و جامعه فرهنگیان از مزایای آن برخوردار شدند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که معلم کارمند نیست، گفت: معلمان هر ساله نه یک پروژه جدید بلکه به تعداد دانش آموزان سر کلاس پروژه جدید دارند و باید به تعداد این پروژه‌ها فرایند‌ها و طرح‌های جدید را طراحی کنند. معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: معلم در مدرسه زندگی همه جانبه را به دانش آموزان می‌آموزد و فرآیند آموزش و آموختن منحصر به دانش نیست.

علی فرهادی در آیین گرامیداشت مقام معلم در زنجان به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این سند نسخه شفا بخش آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته اتفاق‌های خوبی در راستای حل مسائل و مشکلات استان‌ها رقم خورده است، اظهار کرد: از شهریور ماه سال گذشته تاکنون علاوه بر حقوق، بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده و این نشان دهنده توجه دولت سیزدهم به دستگاه تعلیم و تربیت است.

منبع: گردون
  • بازنشسته فرهنگی ارسالی در

    الان یک سال هست که میگن قراره احکام رتبه بندی فرهنگیان ۱۴۰۰را سازمان بازنشستگی کشوری صادر کنه که متاسفانه تاکنون از صدور احکام استنکاف میکنه فقط حرف میزنن عمل هیچ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها