|
کدخبر: 327720

قسطی مالک خودروی لوکس شوید + جزئیات فروش

شرایط فروش اقساطی آریزو ۵ ویژه خرداد ۱۴۰۳ در دو روش پیش‌پرداخت ۵۰ درصدی و ۷۵ درصدی در مدت ۵ سال ارائه شده‌ است.

اقتصاد قسطی مالک خودروی لوکس شوید + جزئیات فروش

براساس اطلاعیه، قیمت قطعی آریزو ۵ مدیران خودرو یک میلیارد و ۱۰۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. در این دوره، متقاضیان می‌توانند روش پیش‌پرداخت ۵۰ درصدی یا ۷۵ درصدی را انتخاب کنند.در روش پیش پرداخت ۵۰ درصدی، متقاضی باید ۶۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ابتدا واریز کند. همچنین در مدت ۵ سال، ماهیانه ۱۵ میلیون و ۵۳۹ هزار تومان را پرداخت کند.در روش پیش‌پرداخت ۷۵ درصدی، متقاضی باید در مدت ۵ سال، ماهیانه ۷ میلیون و ۷۶۹ هزار تومان واریز کند.

ویژگی فنی و آپشنی آریزو ۵

شرکت چری با وجود آنکه وقت و هزینه زیادی روی توسعه محصولات جدید خود صرف می‌کند، اما تصمیم ندارد نسل جدید سدان‌های خانوادگی‌اش را به بازار بفرستد. دو مدل آریزو ۵ و آریزو ۶ با همان طراحی اولیه کماکان در بازار حضور دارند، با این تفاوت که گاهی اوقات نسخه‌های فیس‌لیفت و به‌روزشده از این دو خودرو به بازار می‌آید. چری آریزو ۵ پلاس ۲۰۲۳ که در واقع نسخه فیس‌لیفت از فونیکس آریزو ۶ پرو محسوب می‌شود، جدیدترین عضو خانواده سدان‌های چری است که به‌تازگی پا به بازار چین گذاشته و احتمال می‌رود با نام فونیکس آریزو ۶ پلاس به ایران نیز بیاید.

این خودرو دارای موتوری ۱.۵ لیتری با پیشرانه ۴ سیلندر توربو شارژ است. قدرت موتور این خودرو ۱۴۷ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور است. آریزو ۵ می‌تواند شتابی ۱۰ ثانیه‌ای ایجاد کند و سرعت خود را حداکثر به ۱۹۰ کیلومتر برساند. همچنین این خودرو در ۱۰۰ کیلومتر حدود ۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

مهمترین آپشن‌های این خودرو شامل کنترل کروز، کنترل کشش و پایداری است. همچنین علائم هشدار مانند سنسور باد لاستیک‌ها و حساسیت به سرعت را دارد. نویگیشن، دوربین عقب مانیتور ۸ اینچی، دی لایت و اتولایت از دیگر امکانات این خودرو است.

یکی از انتقادات جدی وارده به خانواده آریزو ۶ و آریزو ۵، استفاده نکردن از سیستم تعلیق مالتی لینک برای قسمت عقب است. متاسفانه آریزو ۵ پلاس ۲۰۲۳ هم از این کمبود رنج می‌برد و سیستم تعلیق عقب آن از نوع یکپارچه میله پیچشی خواهد بود. این سیستم نمی‌تواند به اندازه مالتی لینک، هندلینگ و پایداری مطلوبی را در سرعت‌های بالا به وجود بیاورد. بنابراین احتمال انحراف قسمت عقب خودرو و بروز بیش فرمانی در سرعت‌های بالا برای چری آریزو ۵ پلاس ۲۰۲۳ نیز وجود خواهد داشت.

قیمت آریزو ۵ در بازار

در حال حاضر آریزو ۵ در بازار با قیمت یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود. البته در یک ماه گذشته قیمت این خودرو به بالای یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز رسیده بود. اما در هفته‌های اخیر با افت قیمت‌ها، این خودرو نیز با کاهش قیمت مواجه شده‌است. با این حال هم اکنون نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان با قیمت کارخانه فاصله دارد. به همین دلیل این خودرو هنوز در بازار جزو محصولات پرتقاضا محسوب می‌شود.

 

مشخصات کلی

نوع موتور خودرو خطی بنزینی
حجم موتور ۱.۵ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
تنفس موتور توربوشارژر
قدرت ۱۵۶ اسب بخار
گشتاور ۲۳۰ نیوتن.متر
گیربکس CVT با ۹ دنده مصنوعی
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب ۱۰.۵ ثانیه
سرعت —–
مصرف سوخت ۶.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
فرمان برقی
بدنه سدان جمع و جور
نوع رینگ آلومینیومی

 

منبع: صد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها