|
کدخبر: 327815

نامحدود شدن کارت بلیت مترو / خوش به حال این افراد شد

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرده است که کارت بلیت مترو خبرنگاران یک ساله خواهد شد.

اقتصاد نامحدود شدن کارت بلیت مترو / خوش به حال این افراد شد

کارت بلیت اقشار خاص، که شامل خبرنگاران هم می شود، قرار است یک ساله شود و گویا شارژ داخل آن نامحدود است. 

 سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه برگزاری دویست و چهلمین جلسه شورای شهر تهران درباره مبلغ و اعتبار کارت بلیت مترو و اتوبوس خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه کارت طرح ترافیک خبرنگاری برای مدت یک سال برای خبرنگاران صادر می‌شود عنوان شد افرادی که از طرح کارت ترافیک استفاده نمی‌کنند، به جای آن کارت حمل و نقل عمومی با اعتبار یک سال به آنها داده شود.

وی تاکید کرد: بنابراین اگر مبلغ این کارت به گونه‌ای باشد که برای استفاده متعارف زودتر از یک سال به اتمام برسد طبیعتا باید شهرداری تهران کارت‌ها را شارژ کند تا به مدت یک سال کار کند و یا طبق مصوبه شورا کارتی در اختیار خبرنگاران قرار بدهد که به ازای کارت ترافیکی که نگرفته باشند آن کارت پاسخگو باشد. امسال باید همین رویه اجرا بشود.

رضا محمدنژاد در خصوص مشکل شارژ کارت‌ بلیت‌های اعتباری شهروندان، تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، سقف شارژ کارت بلیت‌های اعتباری در سال ۱۴۰۲ یکصد هزار تومان بوده است که با توجه به درخواست بخشی از مسافران عادی در رابطه با افزایش سقف اعتبار این نوع از کارت بلیت‌ها، مطابق با مصوبه تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳ این مبلغ تا سقف ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران با بیان اینکه طی بررسی‌های انجام شده میانگین موجودی کارت بلیت‌های اعتباری مبلغ دار در شبکه حمل و نقل عمومی ۵۰ هزار تومان است، گفت:  یعنی به عبارت ساده اکثر  شهروندان پس از اتمام موجودی، کارت را کمتر از ۵۰ هزار تومان شارژ می کنند.

وی ادامه داد: طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با توجه به محدودیت‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی در میزان سقف اعتبار کارت‌های اعتباری بدون انجام فرایند احراز هویت، در حال حاضر سقف شارژ این نوع از کارت‌ها ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است و مسافران می‌توانند درصورت تمایل به تخصیص اعتبار بیشتر، از خدمات کیف پول الکترونیک سامانه شهرزاد استفاده کنند.

مسعود درستی، مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه آخرین وضعیت پیشرفت عملیاتی ایستگاه‌های در دست احداث مترو را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر ساخت و احداث ۱۴ ایستگاه مترو در دستور کار هولدینگ مترو تهران قرار دارد که ۴ ایستگاه آن هنوز عملیاتش شروع نشده است.

وی با اشاره به نام ایستگاه‌های در حال ساخت اظهار کرد: ایستگاه‌های میدان خراسان، سرباز و شهید نجات اللهی در خط ۶، ایستگاه‌های چشمه علی، ابن بابویه، میدان حضرت عبدالعظیم، حرم حضرت عبدالعظیم و شهرری مربوط به توسعه جنوبی خط ۶، ایستگاه‌های آیت الله کاشانی و میدان چارباغ در توسعه غربی خط ۴، ایستگاه‌های چاردیواری و دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه شمال غربی خط ۷، ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ و شهدای هفده شهریور که ایستگاهی تبادلی در خط ۶ و ۷ است، نام ۱۴ ایستگاه‌ی است که عملیات احداث آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

درستی ادامه داد: ایستگاه شهرری به عنوان یک هاب حمل و نقلی وظیفه اتصال خط شش و خط یک و راه آهن سراسری را برعهده دارد.

منبع: نماینده

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها