|
کدخبر: 327900

اختصاصی گسترش نیوز؛

چلغوز هم قیمتی شد / هر کیلو ۲ میلیون فروخته می شود

در این گزارش به بررسی قیمت چلغوز در بازار پرداخته ایم.

اقتصاد چلغوز هم قیمتی شد / هر کیلو ۲ میلیون فروخته می شود

شاید در ابتدا اگر نام چلغوز را بشنوید احساس کنید که کسی دارد به شما بی احترامی می کند اما باید گفت که گلغوز یک خوراکی سرشار از خاصیت و البته بسیار گران قیمت است. این خوراکی عمدتا در عطاری ها یافت می شود و البته تعدادی از شیرینی فروشی ها هم آن را می فروشند. چلغوز یک خوراکی مقوی است و می تواند در بیشگیری از سرطان بیسار موثر باشد. همچنین برای افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند یک ماده موثر به حساب می آید. مصرف چلغوز می تواند کلسترول خون را کاهش داده و کمک به بهبود دیابت نوع ۲ کند. ما در این گزارش به بررسی قیمت چلغوز و نحوه فروش آن در بازار پرداخته ایم.

چلغوز

به گزارش گسترش نیوز، چلغوز را می توانید به صورت بسته بندی و یا فله ای خریداری کنید که هرکدام قیمت خاص خود را دارند. در بسیاری از سایت های فروش کالا، چلغوز یا همان دانه صنوبر در بسته بندی های یک کیلویی مبلغ ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد و بسته بندی های نیم کیلویی آن یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فروخته می شود. مدل دیگر چلغوز، نوع کادویی آن است و متوجه شدیم که ارزش آن آنقدر بالاست که افراد به یکدیگر کادو می دهند. هر بسته کادویی ۲۵۰ گرمی چلغوز در سایت های فروش کالا، ۸۹۰ هزار تومان به فروش می رسد. بسته های ۱۰۰ گرمی کادویی چلغوز نیز وجود دارد که بسته بندی های بسیار متفاوت و شیک دارند. این بسته بندی ها در وزن های ۱۰۰ گرمی مبلغ ۴۰۹ هزار تومان فروخته می شوند.

بررسی های بیشتر درباره قیمت و انواع چلغوز نشان می دهد که قیمت آن بستگی به قدیمی و یا جدید بودن آن دارد و هرچقدر تازه تر باشد، قیمت آن بیشتر می شود. شاید جالب باشد که بدانید، چلغوز را مانند تخمه بو می دهند و در واقع آن را برشته می کنند. این مدل از چلغوز قیمت خود را دارد و در بسته بندی های ۱۰۰ گرمی مبلغ ۱۱۵ هزار تومان فروخته می شود.

در جدول زیر می توانید قیمت انواع چلغوز را مشاهده کنید.

چلغوز

قیمت

چلغوز عمده ۳ کیلویی

۶،۳۰۰،۰۰۰

مغز چلغوز یک کیلویی

۴،۰۰۰،۰۰۰

مغز چلغوز یک کیلویی امساله

۳،۵۰۰،۰۰۰

مغز چلغوز آجیلی یک کیلویی

۲،۶۶۷،۰۰۰

چلغوز برشته نیم کیلویی

۲،۵۸۰،۰۰۰

چلغوز بو داده نیم کیلویی

۱،۷۹۰،۰۰۰

تخمه چلغوز بو داده نیم کیلویی

۱،۳۹۰،۰۰۰

اما در پایان باید اشاره ای هم به مضرات چلغوز کرد که بد نیست بدانید. با توجه به اینکه چلغوز طبع بسیار گرم و خشکی دارد، مصرف آن برای افراد داری مزاج گرم و خشک مضر است. متخصصان طب سنتی، مصرف دانه‌های چلغوز را برای افراد دارای مزاج سوداوی و صفراوی توصیه نمی‌کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها