|
کدخبر: 327921

قیمت نجومی و غیرقابل باور‍ این غذا | کله پاچه از کوبیده جلو زد!

مدتی پیش، سفیر کره جنوبی در ایران به یک رستوران رفت و غذای "کله‌پاچه" را امتحان کرد و از آن لذت زیادی برد؛ اکنون ما قیمت آن را محاسبه می‌کنیم. با ما همراه باشید....

اقتصاد قیمت نجومی و غیرقابل باور‍ این غذا | کله پاچه از کوبیده جلو زد!

کله پاچه یکی از غذاهای سنتی و محبوب ایرانی است که در بین مردم ایران از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است. این غذا که از قسمت‌های متصل به قوزک و جلد گوسفند تهیه می‌شود، با ترکیبی منحصر به فرد از ادویه‌ها و مواد مختلف به مزه و طعمی لذیذ معروف است.

کله-پاچه

شاید در گذشته یکی از دلایل محبوبیت این غذا، قیمت مناسب آن بود. با وجود اینکه این غذای ایرانی، یک غذای سنتی و خاص است، اما توانایی دسترسی آسان به مواد اولیه آن و زمان کوتاه آماده‌سازی برخی از دلایلی بود که باعث می‌شد این غذا، مناسب بودجه بسیاری از خانواده‌ها باشد.

بنابراین، با توجه به طعم منحصر به فرد، کله پاچه به عنوان یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار در بین مردم ایران به شمار می‌آید.

همانطور که میدانید کله پاچه، صبحانه محبوب بیشتر ما ایرانی ها است که از خوردن آن بسیار لذت می بریم. این صبحانه در زمان های نه چندان دور، غذای فقرا محسوب می شد و به دلیل قیمت پایین کسی توجه چندانی به کله و پاچه گوسفند نمی کرد. برای همین این قسمت از گوسفند، دور ریخته می شد. با گذشت زمان، مردم به اهمیت این غذای خوشمزه پی بردند و کله پاچه جزئی از صبحانه های لاکچری شناخته شد.

از کوچه تا پایتخت، تردستان علاقه‌مندان به این غذای اصیل پر است. با طعم بی‌نظیر و طرز تهیه سنتی، کله پاچه جایگاه ویژه‌ای در دل هر ایرانی دارد. این خوراک لذیذ علاوه بر ارزش غذایی بالا، ارتباطی محکم با فرهنگ و میراث ما دارد.

توجه مردم به کله پاچه آنقدر زیاد شد که خیلی زود طباخی های بسیاری در کشور شکل گرفتند. در ساعات ابتدایی صبح، این طباخی ها جای سوزن انداختن هم ندارند و مردم برای میل کردم این صبحانه لاکچری ممکن است حتی مدتی را در صف منتظر باشند. قیمت کله پاچه با گذشت زمان به صورت نجومی افزایش پیدا کرده است و افرادی که در زمان های گذشته، یک روز در هفته، صبحانه خود را کله پاچه انتخاب می کردند، اکنون شاید نتوانند ماهی ۱بار هم این غذای خوشمزه و مقوی را در برنامه صبحانه خود داشته باشند.

اما آیا این لذت، همچنان قیمتی بلند دارد؟

در تصویر زیر میتوان قیمت روز این غذای محبوب را مشاهده کرد:

قیمت-کله-پاچه

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها