|
کدخبر: 327961

قیمت جدید مسکن در تهران / خانه در صادقیه چند؟

میانگین اجاره ماهیانه که در این فایل‌ها تعیین شده است، حدوداً ۱۰ میلیون تومان است و متوسط مبلغ رهن پیشنهادی (پول پیش) در این فایل‌ها نیز در حدود ۸۵۰ میلیون تومان قرار دارد.

اقتصاد قیمت جدید مسکن در تهران / خانه در صادقیه چند؟

در خردادماه، تحقیقات و بررسی‌های اخیر در دو منطقه ۴ و ۵ شهر تهران، که به عنوان دو منطقه پرتقاضا برای اجاره آپارتمان های مسکونی شناخته می‌شوند، نشان می‌دهد که سهم واحد‌های مسکونی با رهن کامل در بازار اجاره مسکن کاهش یافته است. در این منطقه‌ها، بیشتر موجران به فرمول ترکیبی اجاره (اجاره ماهانه به علاوه پول پیش) روی آورده‌اند و در مقابل، سهم واحد‌های مسکونی اجاره‌ای با شرایط رهن کامل نسبت به گذشته کاهش یافته است.

در این فرمول ترکیبی نیز در برخی موارد وزن اجاره بهای ماهانه از وزن پول پیش بیشتر است.

روز گذشته مشخصات و اجاره بهای پیشنهادی ۵۰ مورد از فایل‌های عرضه‌شده به بازار مسکن مناطق ۴ و ۵ تهران مورد بررسی قرار گرفت. متوسط مساحت در این فایل‌های مورد بررسی ۸۹ مترمربع است.

متوسط اجاره بهای ماهانه تعیین‌شده در این فایل‌ها نیز رقمی حول و حوش ۱۰ میلیون تومان و متوسط رهن پیشنهادی (پول پیش) در آن‌ها در مرز ۸۵۰ میلیون تومان قرار دارد. به طور متوسط می‌توان اعلام کرد بر اساس مشخصات این فایل ها، میانگین رهن کامل پیشنهادی هر مترمربع آپارتمان در این دو منطقه حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان است. در جدول زیر مشخصات ۵۰ مورد از فایل‌های عرضه شده به بازار اجاره مسکن شهر تهران در مناطق ۴ و ۵ پایتخت درج شده است.

نرخ-خانه

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها