|
کدخبر: 328032

وضعیت بازارهای پولی و مالی ۱۲ خرداد ۱۴۰۳

سایه سنگین نرخ جدید دلار بر بازار / بانک مرکزی همه را سوپرایز کرد

وضعیت بازارهای پولی و مالی امروز ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ را در این گزارش مشاهده می کنید.

اقتصاد سایه سنگین نرخ جدید دلار بر بازار / بانک مرکزی همه را سوپرایز کرد

در بازار امروز بورس، شاهد رشد شاخص کل بودیم و قیمت سهام افزایش یافت. همچنین، دلار به کانال ۵۹ هزار تومانی نزدیک شد.در این گزارش نگاهی به بازار بورس، طلا، سکه، ارز، ارز دیجیتال و خودرو در ایران داریم.

Brown Aesthetic Skincare Pricelist Instagram Story(40)

بورس صعودی شد

در تاریخ ۱۲ خرداد ماه، بازار سهام ایران شاهد رشد شاخص کل و افزایش قیمت سهام بود. این روند مثبت در بازار بورس باعث تغییر رنگ نمادهای برخی از سهام به رنگ سبز در صفحه نمایش بورس شد.

روند مثبت در بورس می‌تواند برای سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سرمایه مطلوب باشد، زیرا افزایش ارزش سهام می‌تواند منجر به افزایش بازده و سود سرمایه‌گذاری آنها شود. با این حال، همواره باید به نوسانات بازار و عوامل مؤثر بر آن توجه داشت و تصمیمات سرمایه‌گذاری بر اساس تحلیل دقیق شرایط و ریسک‌های موجود اتخاذ شود.معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش نسبی در شاخص کل رخ داد و شاخص به بالای ۴ هزار واحدی رسید.

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش کاهشی شد تا با ریزش ۶۲۰ واحدی به ۶۸۴  هزار و ۷۳۳ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، مارون، هرمز، زاگرس، خاور، کگهر و تجلی هستند.

نمادهای-بورسی

قیمت جدید دلار و یورو اعلام شد

قیمت ارز در بازار متشکل ارزی: هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۵ هزار و ۱۸۲ تومان رسید. نرخ هر حواله دلار به ۴۲ هزار و ۱۸۷ تومان افزایش یافت.

این افزایش قیمت دلار در بازار رسمی ارز، تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تحولات سیاسی و اقتصادی در کشور و همچنین میزان عرضه و تقاضا برای دلار در بازار قرار دارد. معامله‌گران و فعالان بازار ارز باید این تغییرات را در تصمیم‌گیری‌های خود مدنظر قرار دهند.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران به ۴۹ هزار و ۱۵ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۵ هزار و ۷۶۶ تومان رسیده است.از سوی دیگر اسکناس درهم امارات ۱۲ هزار و ۳۰۳ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۴۸۷ تومان است.

دلار ۴۲۰۰ تومانی رسما حذف شد

بر اساس اطلاعات جدید، قیمت دلار در سایت بانک مرکزی که تا مدت‌زمان زیادی در سطح ۴۲۰۰ تومان درج شده بود، اکنون تغییر کرده است.بانک مرکزی، نرخ جدید دلار را معادل ۳۷ هزار تومان اعلام کرده است.

قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳

هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۲۷ (دو هزار و سیصد و بیست و هفت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۶۵ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر اونس طلا
قیمت (دلار) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲,۳۲۷ -۱۵ -۰.۶۵  
۲,۳۴۲ ۱۰ ۰.۴۲ روز قبل
۲,۳۳۲ -۰.۳۹ ۲ روز پیش
 
امروز قیمت سکه امامی به ۴۰,۷۵۰,۰۰۰ (چهل میلیون و هفتصد و پنجاه هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، بدون تغییر است. قیمت دلار روند صعودی را تجربه کرده است.
 

هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۲۷ (دو هزار و سیصد و بیست و هفت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۶۵ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر اونس طلا
قیمت (دلار) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲,۳۲۷ -۱۵ -۰.۶۵ 11:27
۲,۳۴۲ ۱۰ ۰.۴۲ روز قبل
۲,۳۳۲ -۰.۳۹ ۲ روز پیش

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

 

قیمت طلا کاهش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳,۳۶۵,۶۰۰ (سه میلیون و سیصد و شصت و پنج هزار و ششصد ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۲۵ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۳,۳۶۵,۶۰۰ -۸,۱۰۰ -۰.۲۵ 11:27
۳,۳۷۳,۷۰۰ ۶,۹۰۰ ۰.۲ ۲ روز پیش
۳,۳۶۶,۸۰۰ -۵۰,۵۰۰ -۱.۵ ۳ روز پیش

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۲۴ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۱۴,۵۷۹,۰۰۰ (چهارده میلیون و پانصد و هفتاد و نه هزار) تومان معامله شد.

قیمت پرطرفدارترین خودروی سایپا شنبه ۱۲ خرداد

قیمت محصولات سایپا، امروز ۱۲ خرداد ۱۴۰۳، کار خود را نزولی آغاز کرد. البته در این میان یکی از محصولات این شرکت افزایش قیمت پیدا کرد.

جزئیات قیمت محصولات سایپا در بازار به شرح جدول زیر است.

 

مدل خودرو قیمت بازار (میلیون تومان) تغییر (میلیون تومان)
اطلس ۵۷۵ ۱۱+
سایناS ۴۲۶/۵ ۴/۵-
ساینا S اتوماتیک ۴۹۰ ۴-
کوییک اتوماتیک ۵۲۸ ۴-
کوییک R تیپS ۴۲۰ ۵-
کوییک GXL ۴۲۲ ۳-
شاهین اتوماتیک G  ۸۱۲ ۸-

ریزش سنگین در بازار ارز دیجیتال

امروز بیت کوین با نرخ ۶۷,۷۱۶.۸۴  هزار دلار (۳,۹۸۲,۲۹۶,۷۰۶ تومان) معامله می‌شود. و بازار نسبت به هفته گذشته با  مجددا کار خود را به صورت کاهش آغاز کرده است . هم اکنون ارزش کل بازار بیت کوین ۱,۳۳۱,۹۰۴,۹۶۰,۸۹۴ هزار دلار است و حجم معاملات ۲۴ ساعته گذشته این ارز دیجیتال ‍ ۲۱,۶۱۱,۵۰۳,۵۷۵ هزار دلار بود. بیت کوین  در این روز ها نوسانات بسیاری را پشت سر گذاشته است و حتی پیش بینی می شود قیمت این ارز دیجیتال از ۱۲۰ هزار دلار تیز عبور کند . پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های آینده روند بازار رمزارزها تغییر کند.

قیمت-بیت-کوین

قیمت-اتریوم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها