|

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت خط تلفن ثابت ۱۴۰۳ | این شماره تلفن ۳ میلیارد تومان قیمت دارد!

این روزها فروش خطوط تلفن ثابت به یکی از معاملات پررونق در فضای مجازی بدل شده است. افراد شماره های رُند خود را برای فروش آگهی می کنند که برخی از این شماره ها، نرخ های نجومی دارد. یکی از خطوط تلفن ثابت در سایت فروش آنلاین، با قیمت دو میلیارد و پانصد میلیون تومان برای فروش قرار گرفته است. در این گزارش ضمن آشنایی با انواع مشترکان تلفن ثابت، به بررسی این موضوع پرداختیم. با ما همراه باشید.

اقتصاد قیمت خط تلفن ثابت ۱۴۰۳ | این شماره تلفن ۳ میلیارد تومان قیمت دارد!

پنج نوع مشترک از جمله معمولی، تجاری، ویژه، عمومی و موقت برای تلفن ثابت در ایران وجود دارد که هرکدام از تعریف و تفسیر خاص خود برخوردار است. به عنوان مثال مشترک معمولی از خدمات تلفن ثابت خانگی یا محل کار استفاده می‌کند یا مشترکان ویژه مانند مشترکان VIP، مشترکان چندخطی یا مشترکان با شماره‌های ویژه که دارای نیازهای خاصی هستند.

هر کدام از این انواع مشترکان نیازهای متفاوتی دارند و از مزایا و شرایط خاصی برخوردار هستند که باید در هنگام فروش خط تلفن ثابت در نظر گرفته شود.

در روزهای گذشته حواشی زیادی پیرامون جمع آوری خطوط تلفن تجاری و شخصی در رسانه ها مطرح شد که گسترش نیوز نیز این موضوع را طی گفت و گویی با داود زارعیان، معاون تجاری شرکت مخابرات ایران پیگیری کرد.

زارعیان در این راستا به گسترش نیوز گفت: «بر اساس مصوبه ۲۰۷ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورها موظف هستند تا در صورت عدم پرداخت قبض توسط مشترک برای دو دوره، خط او را به صورت یک طرفه قطع کنند. اگر برای دوره سوم نیز این روند ادامه پیدا کند، خط مشترک به صورت دو طرفه قطع می شود و نهایتا پس از گذشت یک سال از عدم پرداخت، مشترک باید خط را تخلیه کند. مطابق این مصوبه، تمامی اپراتورها باید این دستورالعمل را اجرا کنند و هرگونه کوتاهی در این زمینه، قابل پذیرش نخواهد بود.»

علت تمایل افراد برای خرید خط تلفن ثابت

اشخاص به علل گوناگون به سراغ خرید خط تلفن ثابت می روند. خطوط ثابت خصوصاً در مناطق با پوشش ضعیف موبایل، معمولاً پایدارتر و قابل اطمینان‌تر از تلفن‌های همراه هستند.

کیفیت صدا در خطوط ثابت معمولاً بهتر از تلفن‌های همراه است و در این مورد تردیدی وجود ندارد. مکالمات داخلی بین خطوط ثابت معمولاً ارزان‌تر از مکالمات بین تلفن‌های همراه است. بسیاری از بسته‌های خطوط ثابت، اینترنت پرسرعت را نیز ارائه می‌دهند.

بعضی ارائه‌دهندگان، تخفیف‌های ویژه‌ای برای بسته‌های ترکیبی خط ثابت و اینترنت ارائه می‌کنند. بسیاری از کسب‌و‌کارها به خطوط ثابت برای فعالیت‌های خود نیاز دارند. خطوط ثابت برای اتصال تجهیزاتی مانند فکس و مودم مناسب‌تر هستند. بسته به نیاز و شرایط افراد، دلایل مختلفی می‌تواند آن‌ها را به سمت خرید خط ثابت تلفن سوق دهد.

قبض-تلفن-ثابت

موارد ضروری در موقع فروش خط تلفن ثابت

قبل از فروش، از تمام جزئیات مربوط به خط خود، از جمله تعهدات باقی‌مانده، بدهی‌ها و شرایط فروش، اطلاع کامل داشته باشید. قیمت گذاری مناسب می‌تواند فروش خط تلفن ثابت را تسریع کند. در صورت داشتن شماره رند، می‌توانید قیمت بیشتری را درخواست کنید.

برای انجام معامله، حتماً از یک قرارداد رسمی و معتبر استفاده کنید تا از هرگونه کلاهبرداری احتمالی جلوگیری شود. پیش از عمل خرید و فروش، از هویت و اعتبار خریدار اطمینان حاصل کنید تا درگیر مشکلات احتمالی در آینده نشوید.

از خدمات تبلیغاتی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های نیازمندی‌ها بهره گیری کنید و خط تلفن را به همراه امکانات جانبی مانند مودم و اینترنت در معرض فروش قرار دهید. با خریداران بالقوه به شکل فعال به انجام مذاکره بپردازید و در صورت نیاز، از تخفیف و امتیازات ویژه برای جلب نظر آنها استفاده کنید. با رعایت این نکات، می‌توانید فرآیند فروش خط تلفن ثابت خود را تسریع ببخشید.

با نگاهی به سایت های فروش آنلاین به موارد جالبی از فروش خط تلفن ثابت برخورد کردیم که در ادامه به بررسی آن می پردازیم. قیمت های مختلفی برای فروش این نوع خطوط در نظر گرفته شده است که برخی از این نرخ ها باعث تعجب ما شد.

خطوط رُند از ۳۰ میلیون تومان تا ۳ میلیارد تومان برای فروش در سایت های فروش آنلاین آگهی شده اند. به عنوان مثال؛ یکی از خطوط تلفن ثابت، تگ قیمتی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی دارد. آمارها این طور نشان می دهد که روزانه افراد بسیاری برای خرید این شماره های گران قیمت اقدام می کنند.

در تصاویر زیر می توانید چند نمونه از این نوع آگهی ها را مشاهده کنید.

خط-ثابت

خط-ثابت-1

خط-ثابت-2

خط-ثابت-3

کدخبر: 328037 سهیل مافی
  • حسین ارسالی در

    دزدی آشکار از مردم یک بار پول خط رو به ق یمت روز میگیرن بعد یک تعرفه ثابت ماهیانه برای حفظ و نگهداری که اونم سه ماه تعویق بیافته پرداخت نکنی قطع و جمع آوری و پول ی که برای خرید داده بودی هم میکشن بالا. کجای دنیای مسئولین دزد و با شرفی مثل این ا پیدا میشه!!!هان!!!!کجا!!!?
    همه با تمام ظرفیت و توان در حال چپاول و غارت سرمایه های ملی و جیب بری ملت هستن.

ارسال نظر

 

آخرین اخبار