|
کدخبر: 328098

قیمت مسکن میانسال در شمال تهران + جدول

براساس بررسی قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان‌های مسکونی در مناطق یک و سه شمال تهران، آمار اولیه نشان می‌دهد که میانگین بودجه موردنیاز برای خرید مسکن در این دو منطقه قابل برآورد است. تحلیل‌های اخیر بر اساس اطلاعات ۵۰ فایل عرضه شده به بازار مسکن مناطق یک و سه تهران، که به عنوان مناطق گرانقیمت پایتخت شناخته می‌شوند، نشان می‌دهد که میانگین قیمت پیشنهادی مترمربعی در این فایل‌ها حدود ۱۸۵ میلیون تومان است. همچنین، متوسط مساحت این واحدها حدود ۱۴۸ مترمربع با یک عمر بنا متوسط ۱۲ سال است.

اقتصاد قیمت مسکن میانسال در شمال تهران + جدول

برای خرید یک واحد با مشخصات ۱۴۸ مترمربع و قیمت هر مترمربع ۱۸۵ میلیون تومان، به طور متوسط نیاز به بیش از ۲۷ میلیارد تومان نقدینگی است. با توجه به سطح قیمت‌های پیشنهادی در فایل‌های اخیر، یک فرد متقاضی برای خرید یک واحد مسکونی با مساحت ۱۰۰ مترمربع در این دو منطقه باید به طور متوسط بودجه‌ای حدود ۱۸ میلیارد تومان را در نظر بگیرد.

البته همان گونه که در جدول نیز مشخص است در این دو منطقه واحدهای مسکونی با عمربنای بالاتر و سطح قیمت کمتر نیز یافت می‌شوند و حتی قیمت هر مترمربع مسکن در برخی از این فایل‌‌ها از ۱۳۰ میلیون تومان نیز کمتر است. بنابراین بسته به موقعیت، امکانات، سن، متراژ و سایر مشخصات فایل‌‌های عرضه شده به بازار برای فروش، می‌توان واحد مسکونی با بهای پیشنهادی هر مترمربع ۱۳۰ میلیون تومان تا بیش از ۳۵۰ میلیون تومان نیز جست و جو و خریداری کرد.

نرخ-مسکن

دامنه قیمت فروش واحدهای مسکونی در این دو منطقه به دلیل اینکه برخی از فایل‌‌ها موقعیت و امکانات ویژه‌‌تر داشته و در ساخت آنها از متریال لوکس‌‌تری استفاده شده است و در مقابل برخی دیگر بر اساس الگوی مصرف و با متریال و امکانات معمول ساخته و به بازار عرضه شده‌‌اند، وسیع و متنوع‌‌تر از سایر مناطق تهران است.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها