|
کدخبر: 328187

آینده روشن در انتظارNFT | تراکنش های اقتصادی در این بخش جذاب تر می شود

دوین فینزر (Devin Finzer)، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل بازار اوپن‌سی (OpenSea)، در مصاحبه‌ای اخیر، وضعیت توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTها) و آینده این بازار را مورد بحث و بررسی قرار داده است. او تاکید کرده است که بازار ان‌اف‌تی‌ها هنوز پویا و زنده است و چشم‌انداز روشنی برای ادامه رشد و نوآوری این بخش را ترسیم کرده است. او اشاره کرده به اینکه بازی‌ها و ان‌اف‌تی‌های دارای پشتوانه فیزیکی، بخش‌هایی هستند که در بین فعالان بازار توجه زیادی به خود جلب کرده‌اند و به همین دلیل، اوپن‌سی با کورت‌یارد (Courtyard) در پروژه‌هایی مانند کارت‌های پوکمون (Pokémon) و با توسعه‌دهندگان برجسته بازی‌ها مانند پارالل (Parallel) و ریوالوینگ گیمز (Revolving Games) همکاری می‌کند.

اقتصاد آینده روشن در انتظارNFT | تراکنش های اقتصادی در این بخش جذاب تر می شود

فینزر عنوان کرد که اوپن‌سی خانه‌ همه ان‌اف‌تی‌ها است و تلاش دارد ترند‌های مختلف و جدید را در خود جای دهد. این پلتفرم همچنین صفحات خود را اصلاح کرده و به سازندگان، صفحات غنی‌تر و قابل تنظیم برای بیان داستان پروژه خود ارائه می‌دهد.به گفته فینزر، اوپن‌سی به تکامل منطبق بر ترندهای جدید تعهد دارد و هدف آن، این است که همواره بهترین مکان برای خرید، فروش و جمع‌آوری ‌ان‌اف‌تی‌ها باقی بماند. در حال حاضر، تمرکز اوپن‌سی بر بهبود تجربه کاربران در بخش بازی است. انتظار می‌رود صنعت عظیم بازی‌، باعث پذیرش بیشتر ‌ان‌اف‌تی‌ها شود.

پیشرفت‌های اخیر حوزه کریپتو با بهبود زیرساخت‌ها، تراکنش‌های ان‌اف‌تی‌ها را جذاب‌تر و اقتصادی‌تر کرده است. فینزر اعتقاد دارد این پیشرفت‌ها برای ورود موج بعدی کاربران ضروری است.

ان اف تی NFT چیست؟

ان اف تی یا NFT (مخفف Non-Fungible Token و به معنی توکن‌های غیرقابل‌ تعویض)، گواهی مالکیت دیجیتالی غیرتکراری برای هر نوع دارایی دیجیتالی است. در واقع، این نوع توکن قرارداد هوشمندی است که با استفاده از پلتفرم‌های اپن سورس تنظیم و برای ایمن‌سازی آن به‌صورت دیجیتالی استفاده می‌شود. این قرارداد هوشمند را می‌توان پس از نوشتن، ذخیره یا به‌طور دائمی در قالب رمزارزی (معمولاً به نام توکن ERC 721) در شبکه بلاک‌ چینی مانند اتریوم منتشر کرد.

آیا NFT ها ایمن هستند؟

توکن‌های غیرقابل تعویض، که از فناوری بلاک چین درست مانند ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، عموماً ایمن هستند ماهیت توزیع شده بلاک چین‌ها، هک NFTها را دشوار (اگرچه غیرممکن نیست) می‌کند. یکی از خطرات امنیتی برای NFTها این است که اگر پلتفرم میزبان NFT از کار بیفتد، ممکن است دسترسی به توکن غیرقابل تعویض خود را از دست بدهید. در طول بازی کاربران با پیاده‌روی و ورزش ارز دیجیتال دریافت خواهند کرد. موبایل کاربر حرکات را ضبط می‌کند و در ازای آن نشانه‌هایی به بازیکن می‌دهد. برای شروع این بازی باید کفش‌های دیجیتال خریداری کرد. این کفش‌ها که به صورت توکن NFT ارائه می‌شوند انواع مختلفی دارند و البته هزینه قابل توجهی نیز دارند.

برنامه‌های کاربردی

از توکن‌های غیرقابل معاوضه برای ایجاد دارایی‌های دیجیتال قابل تأیید مانند یک زمین، یک خانه یا هر دارایی دیگر و امکان همکاری پذیری دارایی در چندین سیستم عامل استفاده می‌شود.[۱۳] ان‌اف‌تی‌ها در برنامه‌های خاصی که به موارد دیجیتالی منحصر به فرد مانند هنر رمزنگاری شده، مجموعه‌های رمزنگاری شده و بازی رمزنگاری نیاز دارند، استفاده می‌شوند.

هنر از اولین موارد استفاده بلاکچین بود. ان‌اف‌تی‌ها اصالت و مالکیت هنر دیجیتال را ثابت می‌کنند.[۱۴] راه اندازی کریپتوپانکز در ژوئن ۲۰۱۷ راه را برای هنر «کمیاب» در بلاک چین آتریوم هموار کرد.[۱۵] DADA.art از مدل کریپتوپانکز ساخته شده و اولین بازار هنرهای کمیاب دیجیتالی را در اکتبر ۲۰۱۷ راه اندازی کرد.[۱۶]

بعداً، بازی‌های محبوب بلاکچین مانند کریپتوکیتیز از توکن‌های غیرقابل معاوضه ارائه شده در بلاکچین آتریوم استفاده کردند.[۱۷] ان‌اف‌تی‌ها برای نمایش دارایی‌های درون بازی استفاده می‌شوند و به جای توسعه دهنده بازی، توسط کاربر کنترل می‌شوند.[۱۸] این موضوع اجازه می‌دهد تا دارایی‌های بازی در بازارهای شخص ثالث و خارج از محیط بازی بدون اجازه بازی ساز مورد معامله قرار بگیرد. بازی کریپتو کیتیز بر روی بلاک چین آتریوم ساخته شده‌است و توکن‌های آن بر بستر شبکه ERC-721 قرار دارند. توکن‌های ERC-721 غیرقابل تعویض هستند و هر کدام به‌طور مستقل تأیید می‌شوند. این را مانند داشتن یک قطعه زمین در نظر بگیرید. اگر چه زمین‌های مختلفی در جهان وجود دارد اما قطعه ای که شما مالک آن هستید بی نظیر است. این همان مفهوم و ماهیت بازی CryptoKitties می‌باشد.

منبع: رمز ارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها