|
کدخبر: 328215

رونمایی از گران ترین خودرو وارداتی در ایران / این ماشین جذاب ۵ میلیارد ارزش دارد + عکس

در خرداد ۱۴۰۳، دو خودروی وارداتی گرانترین خودروها را شامل می‌شوند. اولین خودرو، هونگچی اچ ۵ است که در بازار آزاد با قیمت تقریبی ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قرار دارد. اما خودروی آئودی برقی هنوز در بازار آزاد موجود نیست و قیمت رسمی آن در سامانه خودروهای وارداتی با بالاترین قیمت در میان خودروهای وارداتی تعیین شده است، که حدوداً ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است.

اقتصاد رونمایی از گران ترین خودرو وارداتی در ایران / این ماشین جذاب ۵ میلیارد ارزش دارد + عکس

در حال حاضر، در بازار ایران، خودروهای خارجی با قیمت‌های بالاتر از ۳۰ میلیارد تومان نیز موجود است. اما این قیمت‌ها معمولاً مربوط به خودروهایی همچون پورشه، بنز و خودروهای دیگری است که در سال‌های قبل از ممنوعیت واردات به کشور عرضه شده‌اند. بنابراین، تا زمانی که خودروهای مشابه آن‌ها وارد کشور نشوند، قیمت این خودروها به صورت نجومی و بسیار بالا خواهد بود.

با این حال اخیرا چندین خودرو خارجی غیر چینی نیز از طریق سامانه خودروهای وارداتی عرضه شده که تقریبا منطقی قیمت‌گذاری شده‌اند. در این میان دو خودروی هونگچی اچ ۵ و آئودی برقی جزو گران‌ترین خودروها محسوب می‌شوند.

در حال حاضر هونگچی در بازار آزاد حدود ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. البته این خودرو تا یک ماه پیش حدود ۵ میلیارد تومان در بازار خرید و فروش می‌شد و افت اخیر قیمت‌ها باعث شد قیمت این خودرو نیز حدود ۶۰۰ میلیون تومان کاهش داشته باشد.

 فعلا آئودی برقی در بازار آزاد ورود نکرده است. قیمت رسمی آن بالاترین قیمت وارداتی‌ها یعنی ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است. البته این قیمت علی‌حساب بوده و احتمالا تا ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز افزایش قیمت داشته باشد.

خودرو-هونگچی

به طور قطع در صورتی که این خودرو در بازار آزاد عرضه شود قیمتی بالاتر از هونگچی پیدا می‌کند اما در مقطع کنونی نمی‌توان درباره قیمت نهایی آن اظهار نظر کرد و باید منتظر شد تا زمانی که خریداران در بازار روی آن قیمت تعیین کنند.

خودرو هونگچی EQM۵ نیز خودرو برقی وارداتی است که در سامانه یکپارچه خودروهای برقی به فروش گذاشته شد. این خودرو در سامانه بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود. از جمله آپشن‌ها و امکانات رفاهی هونگچی می‌توان به ایربگ جانبی جلو و عقب، کنترل کشش و پایداری، هشدار برخورد از جلو، اتوهلد، سنسور فشار باد تایرها، کنترل حرکت در سربالایی و رادار نقطه کور، دوربین دنده‌عقب، هشدار برخورد با عابر پیاده و حالت اقتصادی و عادی رانندگی اشاره کرد.

منبع: کاماپرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها