|
کدخبر: 328259

گوشی های محبوب ۲۰۲۴ معرفی شدند | این موبایل ها بازار را تکان دادند

در این راهنمای خرید، مجموعه‌ای از جدیدترین و بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۴ را از برندهای برتر و معتبر جهان به شما معرفی کرده‌ایم. این دستگاه‌های هوشمند از هر جنبه‌ای بهترین عملکرد را ارائه می‌دهند و با انتخاب یکی از آن‌ها، بستگی به نیازها و سلیقه شخصی شما خواهد داشت.

اقتصاد گوشی های محبوب ۲۰۲۴ معرفی شدند | این موبایل ها بازار را تکان دادند

رقابت بین گوشی‌های هوشمند هر سال بیشتر جذاب می‌شود و برندهای مختلف تلاش می‌کنند تا اختلاف خود را با بهترین تولیدکننده‌های موبایل کاهش دهند. با توجه به آمار فروش کمپانی‌های مختلف، می‌توانیم برند برتر گوشی جهان در سال ۲۰۲۴ را تعیین کنیم. در حال حاضر، اپل رتبه اول را به خود اختصاص داده است و سامسونگ و شیائومی به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

اما معیارهای انتخاب بهترین گوشی ۲۰۲۴ برای تمام افراد یکسان نیست. به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم تا راهنمای خرید گوشی موبایل ۲۰۲۴ را برای شما آماده کرده و برترین مدل‌ها از برندهای مختلف را به شما معرفی کنیم.

این روزها، تنوع گوشی‌های موبایل افزایش یافته و گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. علاوه‌براین، می‌دانیم که مدل‌های جذاب‌تری از بهترین برند گوشی جهان ۲۰۲۴ در راه هستند. به همین دلیل،‌ انتخاب بهترین گوشی موبایل ۲۰۲۴ بسیار دشوار می‌شود. در این راهنمای خرید تلاش کردیم برترین مدل‌ها از برندهای مختلف بازار را به شما معرفی کنیم تا مطابق سلیقه‌ی خود، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

گوشی-گلکسی

سامسونگ گلکسی S۲۴ Ultra

    نمایشگر: ۶.۸ اینچ Dynamic LTPO AMOLED ۲X، رزولوشن ۳۱۲۰×۱۴۴۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

    تراشه: اسنپدراگون ۸ نسل ۳ (۴ نانومتر)

    رم: ۱۲ گیگابایت

    حافظه: ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت، ۱ ترابایت

    دوربین: ۲۰۰ مگاپیکسل واید + ۱۰ مگاپیکسل تله فوتو + ۵۰ مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو + ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید / دوربین سلفی: ۱۲ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، توان شارژ ۴۵ وات، شارژ وایرلس ۱۵ وات، وایرلس معکوس ۴.۵ وات

گلکسی S۲۴ Ultra از بهترین گوشی های ۲۰۲۴ است که جانشین گلکسی S۲۳ Ultra شده. این دو اسمارت‌فون که هر دو جزء بهترین گوشی های سامسونگ ۲۰۲۴ هستند، از نظر ظاهری شباهت زیادی دارند؛ طوری‌که در در نگاه اول نمی‌توانید تشخیص دهید کدام اس ۲۴ اولتراست و کدام اس ۲۳ اولترا. اما این پرچمدارها تفاوت‌هایی هم دارند؛ برای مثال، نمایشگر Galaxy S۲۴ Ultra به‌صورت کاملا تخت طراحی شده و به جای آلومینیوم، از فریم تیتانیمی برخوردار شده است.

گوشی-گلکسی-1

سامسونگ در این اسمارت فون از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده کرده که از قویترین تراشه‌های موجود در بازار است و سنگین‌‌ترین بازی‌ها و نرم‌افزارها را به‌راحتی پردازش می‌کند. ویژگی دیگری که گلکسی S۲۴ اولترا را در لیست راهنمای خرید بهترین گوشی ۲۰۲۴ قرار داده، ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی Galaxy AI هستند که طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها، ازجمله ویرایش عکس و ترجمه‌‌ی در لحظه هنگام مکالمه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

گلکسی S۲۴ Ultra از بهترین گوشی های چهار دوربینه بازار برای فیلمبرداری و عکاسی است و از تنظیمات دوربین قدرتمندی برای ثبت لحظه‌های مهم زندگی استفاده می‌کند. این موبایل هوشمند از همان سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۳ اولترا برخورار شده، اما به‌جای دوربین ۱۰ مگاپیکسلی پریسکوپ تله‌فوتو با زوم ۱۰x، از لنز ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۵x بهره می‌‌برد. تنظیمات جدید به این معنی است که می‌توانید عکس‌هایی با جزئیات بیشتر ثبت کنید.

در حال حاضر، گلکسی S۲۴ اولترا بهترین گوشی اندروید ۲۰۲۴ محسوب می‌شود و با قیمت بالایی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

جزئیات بیشتر درباره مشخصات این گوشی را در بررسی S۲۴ Ultra بخوانید.

آیفون-15-پرومکس

اپل آیفون ۱۵ پرو مکس

    نمایشگر: ۶.۷ اینچ، LTPO Super Retina XDR OLED، رزولوشن ۲۷۹۶×۱۲۹۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

    تراشه: A۱۷ Pro (۳ نانومتر)

    رم: ۸ گیگابایت

    حافظه: ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت، ۱ ترابایت

    دوربین: ۴۸ مگاپیکسل واید + ۱۲ مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو + ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید / دوربین سلفی: ۱۲ مگاپیکسل

    باتری: ۴۴۴۱ میلی‌آمپر ساعت، توان شارژ ۲۵ وات، ۱۵ وات وایرلس (مگ‌سیف)، ۱۵ وات وایرلس (Qi)، شارژ معکوس باسیم ۴.۵ وات

آیفون ۱۵ پرو مکس یکی دیگر از بهترین گوشی های ۲۰۲۴ است و تا قبل از معرفی آیفون ۱۶ پرو مکس در تابستان ۱۴۰۳، بهترین آیفون ۲۰۲۴ خواهد بود. طرفداران پروپا قرص اپل و گوشی‌های آیفون، گوشی iPhone ۱۵ Pro Max را بهترین گوشی جهان ۲۰۲۴ می‌دانند که می‌توانیم بگوییم حق با آنهاست. اپل در مدل‌های پروی امسال از قدرتمندترین تراشه موبایل دنیا، یعنی Apple A۱۷ Pro استفاده کرده که در حد کنسول‌های بازی ظاهر می‌شود. البته موبایل‌های سری آیفون ۱۵ کمی داغ می‌شوند که اپل این مشکل را با آپدیت‌های نرم‌افزاری برطرف می‌کند. نکته مهم دیگر درباره گوشی‌های ۲۰۲۳ آیفون این است که اپل برای اولین بار در این مدل‌ها از پورت USB استفاده کرده و پورت شارژ لایتنینگ را کنار گذاشته است.

اپل آیفون ۱۵ پرو مکس از بسیاری جهات نسبت به نسل قبلی خود، یعنی آیفون ۱۴ پرو مکس ارتقا یافته است؛ اما از نظر ظاهری، چند سالی‌است که تفاوت زیادی در مدل‌های آیفون دیده نمی‌شود. این گوشی از نظر باتری و دوربین هم یکی از بهترین گوشی ها در سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود و از هیچ‌نظر شما را نا امید نمی‌کند. این موبایل هوشمند از قابلیت‌های عکاسی و فیلمبرداری جذابی بهره می‌برد و از بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری به حساب می‌آید.

این اسمارت فون اصلا جمع‌وجور و سبک نیست؛ بنابراین اگر یکی از سبک ترین و خوش دست ترین گوشی های ۲۰۲۴ را می‌خواهید، بهتر است به سراغ آیفون ۱۵ پرو بروید که همان تراشه و سیستم دوربین نسخه پرو مکس را دارد. البته می‌توانید گوشی خوش دست آیفون ۱۵ را هم با قیمت ارزان‌تر خریداری کنید. در اینجا بد نیست به این نکته اشاره کنیم که سری آیفون ۱۵ هم مثل سری آیفون ۱۴ در بازار ایران رجیستر نمی‌شوند. اگر آیفونی می‌خواهید که بتوانید از تمام قابلیت‌‌های آن استفاده کنید، چاره‌ای جز خرید یکی از گوشی‌های سری آیفون ۱۳ ندارید.

جزئیات بیشتر درباره مشخصات این گوشی را بررسی آیفون ۱۵ پرو مکس در بخوانید.

آیفون-15

اپل آیفون ۱۵

    نمایشگر: ۶.۱ اینچ، Super Retina XDR OLED، رزولوشن ۲۵۵۶×۱۱۷۹ پیکسل، نرخ نوسازی ۶۰ هرتز

    تراشه: A۱۶ Bionic (۴ نانومتر)

    رم: ۶ گیگابایت

    حافظه: ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت

    دوربین: ۴۸ مگاپیکسل واید + ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید / دوربین سلفی: ۱۲ مگاپیکسل

    باتری: ۳۳۴۹ میلی‌آمپر ساعت، توان شارژ ۲۷ وات، ۱۵ وات وایرلس (مگ‌سیف)، ۱۵ وات وایرلس (Qi)، شارژ معکوس باسیم ۴.۵ وات

در این بخش از راهنمای خرید گوشی موبایل می‌خواهیم بهترین گوشی در سال ۲۰۲۴ از نظر ابعاد، طراحی و کاربری عمومی را معرفی کنیم. آیفون ۱۵ نسخه استاندارد از خانواده گوشی‌های ۲۰۲۳ اپل است که شباهت ظاهری و سخت‌افزاری زیادی به آیفون ۱۴ دارد و بسیاری از مشخصات آن با آیفون ۱۵ پلاس یکسان است. این گوشی هوشمند از نمایشگر، باتری، دوربین و سیستم پردازشی قدرتمندی بهره می‌برد و از هر نظر شما را راضی نگه می‌دارد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این گوشی هم مثل سایر مدل‌های سری آیفون ۱۵ و آیفون ۱۴ در ایران رجیستر نمی‌شود. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم آیفون ۱۳ پرو را هم در نظر داشته باشید.

یکی از دلایلی که آیفون ۱۵ را در لیست بهترین گوشی های ۲۰۲۴ قرار دادیم، سیستم عامل iOS ۱۷ و ویژگی‌های جذابی است که به آن اضافه شده و تجربه کاربری این موبایل را لذت‌بخش کرده است.

جزئیات بیشتر درباره این گوشی را در بررسی آیفون ۱۵ بخوانید.

گوشی-گلکسی-2

سامسونگ گلکسی S۲۴

    نمایشگر: ۶.۲ اینچ Dynamic LTPO AMOLED ۲X، رزولوشن ۲۳۴۰×۱۰۸۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

    تراشه: اسنپدراگون ۸ نسل ۳ (۴ نانومتر) – آمریکا، کانادا، چین / اگزینوس ۲۴۰۰ (۴ نانومتر) – بین‌الملل

    رم: ۸ و ۱۲ گیگابایت

    حافظ: ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت

    دوربین: ۵۰ مگاپیکسل واید + ۱۰ مگاپیکسل اولترا واید + ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید / دوربین سلفی: ۱۲ مگاپیکسل

    باتری: ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، توان شارژ ۲۵ وات، ۱۵ وات وایرلس، ۴.۵ وات وایرلس معکوس

گلکسی S۲۴ کوچک‌ترین و جمع‌وجورترین مدل از سری S۲۴ است و در عین حال، یکی از قدرتمندترین و بهترین گوشی های ۲۰۲۴ به حساب می‌آید. فریم این گوشی از آلومینیوم آرمور ساخته شده که در برابر سقوط و خط و خش مقاومت بسیار بالایی دارد. گلکسی S۲۴ سامسونگ مانند تمام گوشی‌های رده‌بالای این شرکت، دارای استاندارد IP۶۸ است و می‌تواند به مدت نیم ساعت در عمق ۱.۵ متری آب دوام بیاورد.

این موبایل هوشمند می‌تواند به حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیت برسد که از گلکسی S۲۳ بالاتر است. وضوح تصویر نمایشگر این گوشی نیز بسیار بالا است، هرچند که دو مدل دیگر خانواده S۲۴ دارای رزولوشن بالاتری هستند. سامسونگ در سری S۲۴، مشخصات فنی دوربین‌ها را تغییر نداده است؛ با این‌حال، سیستم پردازش تصویر گوشی‌های این خانواده نسبت به نسل قبلی بهینه‌سازی شده و به همین دلیل، خروجی بهتری دارند.

برخلاف گلکسی S۲۴ Ultra که تنها با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عرضه می‌شود، گوشی‌های گلکسی S۲۴ و S۲۴ Plus در دو مدل با پردازنده‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و اگزینوس ۲۴۰۰ عرضه شده‌اند. هر دو تراشه دارای سرعت و قدرت پردازشی بالایی هستند و می‌توانند جدیدترین بازی‌ها و برنامه‌ها را به بهترین شکل پردازش کنند.

ظرفیت باتری گلکسی S۲۴ به ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت رسیده که کمی بیشتر از باتری ۳۹۰۰ میلی‌آمپری در گلکسی S۲۳ است. علاوه بر افزایش ظرفیت باتری، ماندگاری شارژ گوشی جدید ۲۰۲۴ سامسونگ نیز بیشتر شده و بررسی‌ها نشان داده که در حالت استفاده معمولی می‌توان یک روز کامل روی دوام باتری حساب کرد.

گلکسی S۲۴ ارزان‌ترین گوشی خانواده S۲۴ است و با کمترین قیمت، امکانات و ویژگی‌های مدل‌های بالاتر را ارائه می‌دهد. اما اگر به دنبال یک پرچمدار بزرگ‌تر با قیمتی ارزان‌تر از گلکسی S۲۴ Ultra هستید، گلکسی S۲۴ Plus را پیشنهاد می‌کنیم. این گوشی دارای نمایشگر ۶.۷ اینچی با رزولوشن ۳۱۲۰×۱۴۴۰ پیکسل است و از باتری ۴۹۰۰ میلی‌آمپر ساعت با توان شارژ ۴۵ وات بهره می‌برد. تراشه و تنظیمات دوربین این گوشی تفاوتی با گلگسی اس ۲۴ ندارد.

منبع: تکراتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها