|
کدخبر: 328380

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

ریزش بورس تمامی ندارد | رشد سرسام آور صف های فروش

بر اساس آمار معاملات مورخ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران با افت بیش از ۱۸,۰۰۰ واحدی به سطح ۲,۰۶۳,۵۷۲ واحد کاهش یافت. این کاهش چشمگیر در شاخص کل، موجب افت قابل توجهی در ارزش کل بازار سهام شد.

اقتصاد ریزش بورس تمامی ندارد | رشد سرسام آور صف های فروش

در روز ۱۹ خرداد ۱۴۰۳، بازار بورس تهران با ریزش شدید شاخص کل بورس روبرو شد. این کاهش چشمگیر در شاخص کل، منجر به افت قیمت بسیاری از نمادهای معاملاتی و ظهور رنگ قرمز بر روی آنها شد.رنگ قرمز نشان‌دهنده کاهش ارزش سهم نسبت به گذشته و در نتیجه، کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است. این وضعیت نامساعد بازار سرمایه در روز جاری را نشان می‌دهد.

این افت بازار ممکن است ناشی از نگرانی‌ها و فروش گسترده سهام توسط سرمایه‌گذاران در واکنش به اخبار و شرایط اقتصادی باشد. همچنین، تنزلات قیمتی در بورس می‌تواند تحت تأثیر عوامل اقتصادی، سیاسی یا جهانی قرار گرفته باشد که بر بازار سرمایه تأثیرگذار هستند.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل نزدیک ۶ هزار واحد ریخت. نمادهای بورسی مانند فملی، فولاد، شپنا، نوری، شبندر، شستا و فارس تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۹ خرداد۱۴۰۳

نقشه-بازار
 
 
شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش افزایشی شد تا با ریزش ۳۵۹۶ واحدی به ۶۷۵ هزار و ۵۷۴ واحدی رضایت دهد.

 

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۱۸ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۰,۸۳۵,۳۷۷.۳۴ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۶,۳۵۰.۸۴۵ میلیارد ریال و حجم معاملات ۸.۱۵۲ میلیارد سهم است.

 

نمادهای-بورسی

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، شگویا، هرمز، زاگرس، خاور، بپاس و فصبا هستند.

خبرهای مهم بورسی در ‍۱۹ خرداد ۱۴۰۳

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش همکاری‌های این وزارتخانه با سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تقویت بازار سرمایه یکی از بسترهای مهم مشارکت مردم در تولید و اقتصاد است که این مهم با ورود شرکت‌های جدید به بورس برای سال ۱۴۰۳ پیگیری می‌شود.

با توجه به تجربه ورود کالاها به بورس طی سالیان گذشته، از عرضه کالاهای جدید به بورس استقبال می‌کنیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها