|
کدخبر: 328466

جزئیات کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی موبایل | کوروش کمپانی جدیدی ظهور کرد!

آخرین اخبار و جزئیات در خصوص پرونده کلاهبرداری مالک موبایل موسوی در آمل که اسپانسر سابق باشگاه استقلال بود را می توانید در این گزارش مشاهده کنید.

اقتصاد جزئیات کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی موبایل | کوروش کمپانی جدیدی ظهور کرد!

موبایل موسوی یا همان موبایل استقلال طی چند ماه گذشته اقدام به فروش گوشی های آیفون با قیمت های باور نکردنی که تقریبا نصف قیمت واقعی هستند، کرده بود.

موبایل هایی که در سایت اپل به فروش میرسند به مراتب از موبایل هایی که شرکت موبایل موسوی یا همان موبایل استقلال به کاربران ارائه میداد، بیشتر است و این موضوع تا حدود زیادی با عقل سازگار نبود. جای سوال داشت که مگر این فروشنده چه صنمی با کمپانی بزرگی همانند اپل دارد که اپل موبایل های خود را زیر قیمت تمام شده برای خودش به این شرکت عرضه میکند؟ 

اما مسئله از آنجایی شروع شد که دقیقا در تاریخ (۱۴۰۲/۱۲/۱۰) پیج موبایل موسوی با تعداد بالایی مخاطب و دنبال کننده از دسترس خارج شد. دقیقا اتفاقی که برای کوروش کمپانی بعد از فرار از کشور افتاد. این موضوعات مشتریان را تا حد زیادی نگران کرد اما موضوعات نگران کننده دیگری نیز در زیر وجود داشت.

چند ساعت از این ماجرا  که پیج اینستاگرام موبایل موسوی از دسترس خارج شده بود، نگذشته بود که مدیر این شرکت دست به اقدامی برای جلب توجه و اعتماد دوباره مشتریان خود و کاربران تازه کار زد. وی در پیج شخصی اینستاگرام خود اقدام به منتشر کردن آیدی پیج شخصی همسر خود نمود و عنوان داشت که پیج قبلی هک شده و در حال تلاش برای بازگردانی آن هستند. اما سوال اینجاست که اگر این پیج هم بسته شد ، پیج همسر مدیر این شرکت به درد کاربرانی که پول خود را نزد این شرکت گذاشته اند خواهد خورد؟

مدیر-شرکت-موسوی

عدم وجود مجوز واردات موبایل 

در همان روزها گفته شد که این شرکت به هیچ عنوان مجوز واردات موبایل را نداشته است و تمامی شواهد موجود بر واردات مستقیم گوشی های موبایل آیفون به کشور و ادعا های مدیر این کسب و کار کاملا کذب بوده و به هیچ عنوان قابل استناد نمیباشد.

اما مدیر این مجموعه در شبکه های اجتماعی ویدیو هایی را منتشر می کرد که مبنی بر واردات مستقیم موبایل از شرکت اپل بود.او همچنین بر این موضوع تاکید بسیاری داشت. اما دوباره جای سوال داشت که این موضوع کذب است یا حقیقت ؟

پاسخ این پرسش ها در اسفند ماه سال گذشته پیدا شد. چرا که شایعاتی مبنی بر فرار این فروشنده موبایل پخش شد که با مدارک موجود نیز مطابقت داشت. از جمله این مدارک میتوان به خارج شدن سایت این مجموعه از دسترس و همچنین قطع همکاری سایت های واسطه فروش مانند ایمالز و ترب اشاره نمود. در ادامه چند تصویر پیوست شده است.

قطع-همکاری

 

1-قطع-همکاری

به گزارش پلیس نیروی انتظامی و خبرگزاری های معتبر مدیر عامل موبایل موسوی دستگیر شده و هم اکنون در بازداشت به سر میبرد. این مجموعه در مدت ۶ ماه گذشته هیچ موبایلی به خریداران خود تحویل نداده است.

طی چند روز گذشته فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری مدیر و موسس موبایل استقلال آمل اسپانسر باشگاه استقلال خبر داد.

سردار حسن مفخمی شهرستانی در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی مراجعات مردمی به مراجع قضائی و انتظامی مبنی بر کلاهبرداری و عدم تعهد به قراردادها توسط  مدیر و موسس موبایل استقلال آمل، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: پس از انجام تحقیقات پلیسی با هماهنگی مرجع قضایی، با تلاش شبانه‌روزی و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی ماموران انتظامی و امنیتی متهم دستگیر شد.

سردار مفخمی اظهار کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی استان مازندران بیان کرد: پلیس مدافع نظم و امنیت شهروندان بوده و این اطمینان را به آنان می‌دهند که با افرادی که به هر شکلی بخواهند مخل نظم و امنیت آنان شود با برخورد سخت و قاطع ماموران مواجه خواهند شد.

به دنبال این خبر رئیس دادگستری مازندران اظهار کرد: دستور شناسایی و توقیف اموال متهمان پرونده موبایل در آمل صادر شد و در این بین کلاهبرداری به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان اتفاق افتاده است.

مکاتبات لازم با بانک‌ مرکزی، سایر مؤسسات مالی و قرض‌الحسنه برای بررسی حساب‌های داخلی و خارجی متهمان انجام شد.

با توجه به شکایات متعدد مردم از مالک این فروشگاه و تشکیل پرونده در دادسرای آمل، از طریق شهرداری نسبت به محدودسازی تبلیغات شهری این فروشگاه و از طریق مرکز توسعۀ تجارت‌ الکترونیک به قید فوریت نسبت به بررسی مجدد و ابطال نماد اعتماد الکترونیک فروشگاه اقدام شد.

تاکنون حدود ۲۰۰ نفر شکایت خود را در دادسرا نسبت به متهم مطرح کرده تا با دستور و پیگیری ویژه دادستان و ارجاع به پلیس فتا، حدود ۴۰ فقره منجر به بازگرداندن وجه شد.

متهم در حال حاضر با دستور قضایی در مرجع ضابط، تحت نظر قرار دارد و دستور شناسایی و توقیف همه اموال متهمان صادر شده. متهمان ممنوع‌الخروج شدند و اصل گذرنامۀ آنها هم توقیف شد.

همچنین یک ویدئو بعد از دستگیری این شخص در شبکه های مجازی وایرال شده است که به زودی در همین جا قرار خواهد گرفت......

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها