|
کدخبر: 328544

دست دولت در جیب کارگران | افزایش سن بازنشستگی خیانت به مردم است!

سعید تبریزیان گفت: آمدید از کارگران برای رسیدگی به مشکلات کارگران نمایندگانی انتخاب کردید ولی آیا آنچه که این نمایندگان و جامعه بین المللی خواسته اجرایی کردید. آن زمانی که نمایندگان کارگری در شورای عالی حقوق و دستمزد در جلسه مزدی فریاد می زند که اگر افزایش مزد براساس سبد معیشت و تورم نباشد (یعنی ۲۱میلیون تومان) آینده خوبی پیش روی واحدهای تولیدی نخواهد بود.

اقتصاد دست دولت در جیب کارگران | افزایش سن بازنشستگی خیانت به مردم است!

سعید تبریزیان، فعال کارگری، اظهار کرد که به دلیل حقوق پائین، کارگران تمایلی به کار در واحدهای تولیدی ندارند و کارفرمایان برای حل مشکل کمبود کارگران در شرکت های تولیدی، به کار گرفتن مجدد بازنشستگان را انتخاب کرده اند که حقوق بازنشستگان نیز بسیار پایین است و همواره با تورم مواجه می‌شوند، اما با این روش و اشتغال دوباره، کمبودهای خود را جبران می‌کنند.

او افزود: به کارگیری مجدد بازنشستگان برای  نجات از بحران نبود کارگر جوان با حقوق پایین است که در صدی از مشکلات بازنشستگان و کارفرمایان رامرتفع  می کند تا چرخ اقتصاد نخوابد. اما آیامتولیان حوزه کار به خطرات و عاقبت مشکلاتی که برای جامعه جوانان ایجاد خواهد شد توجه دارند که در آینده با بکار گیری بازنشستگان چه بر سر جوانان خواهند آورد؟

این کارشناس می گوید: وزارت کار باید به دنبال اصل قضیه،کمبود کارگر و اینکه چرا جوانان دلشان نمیخواهد با این  دستمزدها کار کنند و این شرایط را استثماری می دانند باشد.

او در واکنش به عملکرد شورای عالی کار و کانون بازنشستگان گفت: آمدید از کارگران  برای رسیدگی به مشکلات کارگران نمایندگانی انتخاب کردید ولی آیا آنچه که این نمایندگان و جامعه بین المللی خواسته اجرایی کردید. آن زمانی که نمایندگان کارگری در شورای عالی حقوق و دستمزد در جلسه مزدی فریاد می زند که اگر افزایش مزد براساس سبد معیشت و تورم نباشد (یعنی ۲۱میلیون تومان) آینده خوبی پیش روی  واحدهای تولیدی نخواهد بود.

تبریزیان با این هشدار ادامه داد: در حمایت از نمایندگان کارگری چه حمایتی کردید تا یکطرفه تصمیمات مزدی گرفته نشود ودیدید که وزیر کار هیچ ترتیب اثری به گفته های نمایندگان کارگران ندادند و در خاتمه آنچه خودش خواسته بود را به  جامعه کارگری تحمیل کرد.

او با واکنش به برگزاری نمایشگاه ها و همایش هایی با موضوع کار و کارگر گفت: برگزاری اینگونه جلسات که تنها نشان دهیم ما داریم کار می کنیم وآمار غلط دادن به مردم آینده خوبی برای شرکت ها نخواهند داشت. مشکل اصلی تفکرات دولت و متولیان کار هستند. همچنین تصمیمات غلط باعث به وجود آمدن  چنین بحران هایی شده است.

او در ادامه تاکید کرد: بهترین پیشنهاد برای رهایی از این معضل، عمل کردن به خواسته های نمایندگان کارگران و پیشنهاداتی که خود کارگران می دهند است .

او با انتقاد از عملکرد وزارت کار اضافه کرد:دولت با افزایش ۱٪ بر مالیات ارزش افزوده  دست درجیب کارگران کرده است.

صندوق_بازنشستگی

انتقاد شدید از مدیرت صندوق های بازنشستگی

او با انتقاد از مدیریت صندوق های بازنشستگی ادامه داد: مگر شما متولی منابع مالی دولت هستید که صندوق های بازنشستگی تامین اجتماعی را در اختیار دولت قرار داده اید چرا صندوقی که از پول زحمت کشیده کارگران نجیب و بازنشستگان درست شده را برای خوش خدمتی به دولت واگذار کرده اید و اجازه دخل وتصرف دولت را به آن داده اید.

این فعال کارگری افزود:استفاده از بازنشستگان برای جبران کمبود کارگر باعث بروز مشکلاتی مانند،افزایش سن بازنشستگی که بزرگترین خیانت به جوانان و دولت و جامعه است. دوم افزایش بیکاری جوانان و بالا بردن سن بازنشستگی آنان،کاهش کار آمدی و کاهش کیفیت محصولات است.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها