|
کدخبر: 328561

رشد عجیب میزان ورود گردشگر خارجی به ایران | توریست ها با ایران آشتی کردند؟

سازمان جهانی گردشگری اعلام کرد که ورود گردشگران خارجی به ایران در سه ماهه اول سال جاری میلادی با رشد ۶۰ درصدی مواجه بوده و حدود ۱.۴ میلیون نفر از ایران بازدید کرده‌اند.

اقتصاد رشد عجیب میزان ورود گردشگر خارجی به ایران | توریست ها با ایران آشتی کردند؟

ایران، کشوری با تاریخ و تمدنی چند هزار ساله، در قلب خاورمیانه، گنجینه‌ای از جاذبه‌های گردشگری را در خود جای داده است. از بناهای تاریخی باشکوه و میراث جهانی یونسکو گرفته تا طبیعت بکر و چهار فصل، ایران مقصدی ایده‌آل برای گردشگران با سلیقه‌های مختلف است. ایرانیان نیز به مهمان‌نوازی و خوش‌رویی شهره هستند و با آغوش باز از گردشگران استقبال می‌کنند.

ایران با جاذبه‌های متنوع و منحصر به فرد خود، مقصدی ایده‌آل برای سفر و گردشگری است. فرش ایرانی، قلمدان، میناکاری، خاتم‌کاری و سفالگری از جمله صنایع دستی نفیس ایران هستند که در سراسر جهان طرفداران زیادی دارند.

سازمان جهانی گردشگری در جدیدترین گزارش خود از ادامه روند صعودی ورود گردشگران خارجی به ایران در سال ۲۰۲۴ خبر داده است.

در حالی که ایران طی سال ۲۰۲۳ رشد قابل توجه ۴۳ درصدی در جذب گردشگران خارجی را تجربه کرد آمار این نهاد وابسته به سازمان ملل نشان می دهد در سه ماهه نخست ۲۰۲۴ برابر با زمستان ۱۴۰۲ نیز شاهد رشد۶۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور بوده ایم.

گردشگران

در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۱ میلیون و ۳۹۸ هزار گردشگر خارجی از ایران بازدید کرده اند. در مدت مشابه سال قبل تعداد گردشگران خارجی ورود به ایران ۸۷۲ هزار نفر بوده است.

بر اساس این گزارش در ماه ژانویه امسال ۴۹۵ هزار نفر، در ماه فوریه ۵۰۶ هزار نفر و در ماه مارس ۳۹۷ هزار گردشگر خارجی وارد کشور شده اند.

در ۱۲ ماهه سال میلادی گذشته ۵.۹ میلیون گردشگر خارجی از ایران دیدن کرده بودند. این رقم برای سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۴.۱ میلیون نفر و برای سال ۲۰۲۱ نیز تنها ۸۸۰ هزار نفر اعلام شده بود.

اقدامات و سیاست های دولت سیزدهم از جمله تسهیل صدور ویزا و لغو رواید برای اتباع ۳۳ کشور باعث احیا و رونق صنعت گردشگری کشور پس از فروکش کردن شیوع کرونا در جهان شده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها