|
کدخبر: 328773

پیش بینی جذاب از صنعت گردشگری در ایران | رئیسی جمهور بعدی نگران نباشد

در جلسه صد و بیست و یکمین نشست شورای اجرایی UN Tourism که با حضور معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در شهر بارسلون اسپانیا برگزار شد، اعضا به دستور دبیرکل UN Tourism به احترام شهادت رییس‌جمهور فقید کشورمان برای دقایقی سکوت کردند. همچنین، تصاویری از سخنان گهربار جناب آقای رییسی درباره اهمیت صنعت گردشگری به نمایش درآمد.

اقتصاد پیش بینی جذاب از صنعت گردشگری در ایران | رئیسی جمهور بعدی نگران نباشد

به نقل از روابط‌ عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، در صد و بیست و یکمین نشست شورای اجرایی UN Tourism که با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران از ۲۱ الی ۲۲ خرداد ماه جاری در شهر بارسلون کشور اسپانیا برگزار شد، با سکوت به احترام شهادت رییس‌جمهور فقید کشورمان آغاز و با سخنان زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل UN Tourism ادامه یافت. او در گزارش خود به بازدیدش از ایران اشاره کرد و مهمان‌نوازی و توانمندی‌های متنوع کشورمان در صنعت گردشگری را به عنوان شاخصه‌های برتر معرفی کرد.

سازمان-گردشگری-ملل-متحد

در این گردهمایی که اولین نشست شورای اجرایی پس از مجمع عمومی در مقر سازمان گردشگری ملل متحد اسپانیا به شمار می‌آید، چشم‌انداز مثبت در آخرین نظرسنجی شاخص اعتماد گردشگری سازمان ملل متحد از ژانویه ۲۰۲۴ که نشان می‌دهد ۶۷ درصد از متخصصان گردشگری چشم‌انداز سال ۲۰۲۴ در مقایسه با سال ۲۰۲۳ بسیار بهتر می‌بینند مطرح شد.

همچنین دبیرکل UN Tourism در این نشست بیان کرد: گزارش IATA برای ژانویه ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که ظرفیت صندلی در مسیرهای بین‌المللی تنها ۴٪ پایین‌تر از سطح ۲۰۱۹ است در حالی که ظرفیت در مسیرهای داخلی ۶٪ بیش از متوسط ۲۰۱۹ است.

او ادامه می‌دهد: با این حال، اقتصاد جهانی با توجه به چشم‌انداز اقتصاد جهانی در اوریل ۲۰۲۴ نسبتا انعطاف‌پذیر است و رشد با بازگشت تورم به هدف ثابت است. WEO رشد ۳.۲ درصدی تولید جهانی در سال ۲۰۲۴ را پیش‌بینی می‌کند که مشابه سال ۲۰۲۳ است.

چشم انداز گردشگری سال ۲۰۲۴: ایران به عنوان مقصد گردشگری برتر جهان

با پایان تداوم محدودیت‌های مرتبط با ویروس کرونا، چشم انداز صنعت گردشگری برای سال ۲۰۲۴ به نور خورشیدی روشن‌تری پیدا کرده است. با توجه به ثبات سیاسی و اقتصادی، مناظر طبیعی فراوان و تاریخ و فرهنگ غنی، ایران به عنوان یکی از مقاصد گردشگری برتر جهان در سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به افزایش تقاضا برای سفرهای فرهنگی و تاریخی، ایران با دارا بودن شهرهای تاریخی همچون اصفهان، شیراز و یزد، مساجد باستانی و معابد مذهبی، تپه‌های خوروم و همچنین مناظر طبیعی زیبا مانند دریاچه ارومیه و جنگل‌های شمالی، به عنوان یک مقصد گردشگری منحصر به فرد برای سال ۲۰۲۴ شناخته می‌شود.

با توجه به تلاش‌های دولت برای تسهیلات بخشیدن به گردشگران خارجی با اعمال سیستم ویزای الکترونیک و افزایش امکانات رفاهی و اقامتی، ایران آماده پذیرایی از گردشگران جهانی بوده و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۴ به عنوان یک مقصد گردشگری برتر جهان شناخته شود.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها