|
کدخبر: 329076

جزئیات مهم درباره حراج جدید شمش طلا | بازار سکه چطور پیش بینی می شود؟

حراج سی وسوم شمش طلای مرکز مبادله ایران، از ساعت ۱۲ امروز سه‌شنبه ۲۹ خرداد ماه برگزار خواهد شد.

اقتصاد جزئیات مهم درباره حراج جدید شمش طلا | بازار سکه چطور پیش بینی می شود؟

جلسه سی وسوم حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، امروز سه شنبه ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۳، از ساعت ۱۲ تا ۱۶ در تالار معاملات طلای این مرکز برگزار خواهد شد.

متقاضیان می‌توانستند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال (۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۲۷ خرداد ماه، در این حراج شرکت کنند.

مبلغ وجه الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تایید واریز وجه از سوی این مرکز باشد.

مجموعا و در ۳۲ حراج شمش طلا که در مرکز مبادله ارز برگزار شده بیش از ۵ تن طلا به فروش رفته است. همچنین تاکنون و در مجموع ۱۲ حراج سکه برگزار شده و جمعا ۱۷۸ هزار و ۶۱۰ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شده است.

 سهم ربع سکه از این حجم تخصیص ۱۱۴ هزار و ۸۸۶ قطعه، نیم سکه ۲۵ هزار و ۹۶۶ قطعه و تمام سکه ۳۷ هزار و ۷۵۸ قطعه است.

گفتنی است، حراج طلا در بستر مرکز مبادله ارز و طلای ایران صرفا از طریق دامنه اینترنتی market.ice.ir مجاز و قانونی است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

با وجود اینکه هفته جاری، تعطیلات عید قربان را نیز در خود جای داده و بازار طلا به رسم سال‌های گذشته باید با افزایش تقاضا مواجه می‌شد، اما طی دو روز گذشته، بازار همچنان راکد بود و قطعات سنگین سکه و طلا کاهش قیمت بیشتری داشتند.

 

فعالان بازار فلز زرد همچنان تمایلی به معامله ندارند و ترجیح می‌دهند نظاره‌گر روند قیمت دلار و نتیجه انتخابات باشند. در شرایط فعلی علاوه بر بازار ارز در بازار طلا و سکه، نوعی ثبات و رکود حاکم است و روند قیمت نیز اندکی کاهشی است. تحلیلگران بازارهای مالی برای بازار طلا در روزهای منتهی به هفته پایانی خرداد روند آرامی را پیش‌بینی می‌کنند و معتقدند روزهای پایانی ماه و کاهش نقدینگی، به رکود بازارهای مالی دامن می‌زند.

اونس جهانی کاهشی شد

اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش روی رقم 2325 دلاری ایستاده است. اونس جهانی نقره نیز با رقم ۲۹ دلار و ۲۸ سنتی معامله می‌شود و افت ۲۸ سنتی دارد. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی روز یکشنبه روی رقم ۵۵ هزار و ۶۰۲ تومانی معامله شد.سکه امامی در کانال ۳۹ میلیونی بسته شد

سکه امامی روز یکشنبه ۲۷ خرداد روی رقم ۳۹ میلیون و ۹۵۹ هزار تومانی معامله شد و سکه‌ بهار روی قیمت ۳۶ میلیون و ۷۹۵ هزار تومانی به کار خود پایان داد.

گفتنی است قیمت نیم‌سکه و ربع سکه به ترتیب روی رقم ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی و ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی بسته شدند و سکه گرمی بدون تغییر و با قیمت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله شد.

قیمت طلا در دومین روز معاملاتی هفته افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رقم ۱۴ میلیون و ۵۷۹ هزار تومانی معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار روی رقم سه میلیون و ۳۶۵ هزار تومانی ایستاد. طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۳۲۰ هزار تومانی معامله شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها