|
کدخبر: 329085

افزایش ۵۰ درصدی نرخ خودرو نفس مردم را برید / بازار در شوک رکود!

بر اساس گفته نماینده مردم تهران در مجلس، تاخیر در تحویل خودروها و افزایش ۵۰ درصدی نرخ آنها در زمان تحویل، باعث شکایت و اعتراض شدید مردم شده است.

اقتصاد افزایش ۵۰ درصدی نرخ خودرو نفس مردم را برید / بازار  در شوک رکود!

روح الله ایزدخواه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۹ خردادماه)، پیرامون نحوه اجرای قانون ساماندهی خودرو و میزان تحقق احکام و الزامات قانونی آن، گفت:

بی‌قانونی در تحویل خودروهای پارس که باید زمستان به مردم انجام می‌شد، موجب اعتراض بسیاری از مردم شده است، تا جایی که بسیاری از معترضان مقابل مجلس تجمع کردند.در همین حال، نرخ خودروها در زمان تحویل ۵۰ درصد افزایش داشته است.اگرچه معاون وزیر گفته است که این افراد قرارداد نداشته و پولی نیز پرداخت نکرده‌اند، بنابراین نمی‌توانند معترض باشند، اما اگر به مردم قولی داده شده و مردم پول خود را جهت خرید خودرو پس ‌انداز کرده‌اند، باید به خواسته آنها رسیدگی شود.

ایشان همچنین گفتند که وزیر گفته است با خودروسازان برخورد می‌کند، اما تاکنون چنین برخوردی مشاهده نشده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه اسقاط خودرو به موضوع سوخت تنه می‌زند، افزود: سال ۱۴۰۲ حدود ۷۲ هزار خودرو اسقاط شد و طبق برنامه هفتم باید سالانه ۵۰۰ هزار خودرو اسقاط شود که این اقدام بالغ بر ۳ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه خواهد داشت، این صرفه‌جویی رقم بسیار بزرگی است که به تنهایی می‌تواند بخش قابل ملاحظه‌ای از ناترازی بنزین را حل کند.

قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه، ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ تغییر چندانی نسبت به روز گذشته ندارد. اغلب خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی بدون تغییر خرید و فروش می‌شود و برخی دیگر، نوسان اندکی را تجربه می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، نرخ خودرو امروز، سه‌شنبه، ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ روز کاری پس از تعطیلات عید قربان را بدون تغییر نسبت به دیروز آغاز کرد. خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی نوسانی ندارند و در برخی موارد، افت و خیز اندکی نسبت به روز گذشته گزارش می‌شود.

باتوجه به ثبات نرخ ارز از ماه پیش، تمامی بازارهای مالی از جمله بازار خودرو در رکود عجیبی فرو رفته‌اند و در اغلب روزهای کاری هفته، بدون تغییر هستند. البته پس از فوت ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم پیش‌بینی می‌شد که بازارهای مالی در انتظار رئیس‌جمهوری جدید، نوسان چندانی نداشته باشند.

با توجه به قیمت‌های وب‌سایت ایران‌جیب، نرخ خودرو از صبح امروز با ثبات گزارش می‌شود.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی از صبح امروز تغییر چندانی ندارد و تقاضا برای آن در بازار پایین است.

اطلس G فیس‌لیفت خودروی کوییک و یکی از جدیدترین محصولات سایپا بازار به شمار می‌رود که از صبح امروز با نرخ ۵۶۴ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G لوکس‌ترین خودروی تولیدی سایپا نیز با همان نرخ ۷۱۵ میلیون تومانی روز گذشته به فروش می‌رسد.

پژو پارس LX TU۵ یکی از پرحاشیه‌ترین محصولات ایران خودرو در ماه‌های اخیر بود که خبر توقف تولید آن از پایان ماه جاری تأیید شده است. این خودرو هم تغییری از ابتدای روز ندارد و با نرخ ۸۸۳ میلیون تومان معامله می‌شود.

تارا اتوماتیک V۴ سدان لوکس ایران خودرو به شمار می‌رود که با نرخ یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومانی خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای خارجی

قیمت خودروهای مونتاژی و وارداتی نیز با تبعیت از داخلی‌های بازار، نوسان زیادی ندارد.

ام‌وی‌ام X۲۲ پرو دنده‌ای کراس‌اوور اقتصادی مدیران خودرو اما تغییری ندارد و با همان نرخ ۹۵۹ میلیون تومان معامله می‌شود.

جک S۵ یکی از محبوب‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود. این کراس‌اوور نیز از ابتدای امروز با یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

فیدلیتی پرایم نیو پنج‌نفره یکی از کراس‌اوورهای محبوب بهمن موتور است که این محصول هم مانند دیگر خودروهای بازار با نرخ یک میلیارد و ۸۶۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

لاماری ایما کراس‌اوور مونتاژی شرکت آرین پارس موتور محسوب می‌شود که با همان نرخ دو میلیارد و ۴۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها