|
کدخبر: 329113 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

وسایل هری پاتر میلیونی به فروش می رسد! | چوب دستی جادویی چند؟

جمع آوری کلکسیون برای علاقمندان به آن همیشه دارای جذابیت است. در این گزارش به بررسی قیمت لوازم مربوط به « هری پاتر» می پردازیم.

اقتصاد وسایل هری پاتر میلیونی به فروش می رسد! | چوب دستی جادویی چند؟

دیدن و تماشای انواع کلکسیون ها جذابیت خاصی دارد و نمایشگاه های بسیار جذابی درباره کلکسیون های مختلف وجود دارد و این مجموعه های جذاب در برخی موارد بسیار گران و کمیاب نیز هستند. برخی به جمع آوری انواع تمبر علاقه داشتند و برخی حتی به جمع آوری عکس آدامس علاقه نشان می دادند. بنابراین هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و افراد با توجه به شخصیت و دایره علایقشان مجموعه های مختلفی را گردآوری می کنند.

حال تصویر کنید کلکسیون به موضوع جذابی مثل « هری پاتر» برسد! شخصیت جذابی که مجموعه ۷ جلدی رمان آن در سراسر جهان محبوب است و شهرت دارد. مجموعه هری پاتر شامل چندین ژانر مختلف است، از جمله فانتزی، گذر عمر، رمزآلود، هیجان‌انگیز، ماجراجویی، عاشقانه، جادویی و خیالی. این مجموعه دارای بسیاری از معانی فرهنگی و ارجاعات متنوع است.

به همین بهانه خبرنگار گسترش نیوز سری به سایت های اینترنتی زده است تا  به بررسی قیمت های متنوع درباره لوازم مربوط به « هری پاتر» بپردازد.

لوازم-هری پاتر

قیمت های میلیونی درباره لوازم هری پاتر

در تصویر زیر چند نمونه از وسایل هری پاتر را می بینیم که معروف ترین شان چوب دستی جادویی و کلاه هری پاتر است. همان طور که می بینید قیمت ها میلیونی است و هر چقدر آن وسیله مورد نظر به چوب دستی و کلاه هری پاتر شبیه تر می شود به طبع قیمت آن نیز بالا می رود. کلاه هری پاتر در این تصویر به قیمت ۳ میلیون و ۳۱۲ هزار تومان فروخته می شود و همچنین چوب دستی هری پاتر به قیمت حدود ۴۴۹ هزار تومان به خریدار عرضه می شود.

هری-پاتر۲

در تصویر بعد ابزار دیگری دباره هری پاتر را می بنیم که باز هم قیمت ها چند میلیونی است. برای مثال جذاب ترین ابزار در تصویر زیر ست دعوتنامه هاگوارتز هری پاتر است که قیمت این ست ۱ میلیون و ۲۴۲ هزار تومان اعلام شده است.

هری-پاتر

چوب دستی های هری پاتر با قیمت مناسب

البته در بازار لوازم هری پاتر را با قیمت های مناسب تری هم می توانید بخرید اما اینکه این وسایل چقدر شباهت به نمونه اصلی داشته باشد، جای سوال است! در تصویر زیر چند نمونه چوب دستی هری پاتر را می بینیم که ارزان ترین آن به شکل دست ساز ساخته شده است و به قیمت ۱۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

چوب-دستی-هری پاتر

معرفی کوتاهی درباره هری پاتر

هری پاتر (Harry Potter) مجموعه‌ای از هفت رمان فانتزی است که توسط جی.کی. رولینگ، نویسنده بریتانیایی، نوشته شده است. این رمان‌ ها داستان زندگی جادوگر جوانی به نام هری پاتر و دوستان و دشمنانش را روایت می‌کند. دوستان او شامل هرماینی گرنجر، رونالد ویزلی و دریکو مالفوی هستند که همگی دانش‌آموزان مدرسه سحر و جادوگری هاگوارتز هستند. داستان اصلی این مجموعه درباره تلاش و مبارزه هری برای شکست دادن جادوگر سیاه، لرد ولدمورت است که هدفش سرکوب کردن افراد غیر جادوگر و نابود کردن همه کسانی است که به او مقاومت می‌ کنند. طرفداران این مجموعه که به نام "پاترهد" شناخته می‌ شوند، با شدت داستان را دنبال می‌ کنند و آن را حمایت می‌ کنند.

هری-پاتر-سریال

چگونگی پیدایش کاراکتر هری پاتر از زبان نویسنده

 ایده  اولیه درباره هری برای اولین بار به‌طور کاملا اتفاقای در سال ۱۹۹۰ در قطار پرازدحام مسیر شهر منچستر به لندن، به ذهن رولینگ نویسنده هری پاتر راه یافت. رولینگ در این مورد می گوید: «از سن شش سالگی تقریباً به‌طور مستمر چیزهایی می‌نوشتم ولی هرگز علاقه‌ای آنچنانی به خلق یک ایده نداشتم. در خلال چهار ساعت تأخیر قطار، به‌سادگی نشستم و به فکر فرورفتم، همه جزئیات در ذهنم شکل گرفتند، تصویر پسرکی لاغر و نحیف، با موهای پرکلاغی که عینکی به چشم دارد و هیچ نمی‌داند که یک جادوگر است، برای من بیشتر و بیشتر، شکل واقعیت به خود می‌ گرفت.»

کتاب هری پاتر و سنگ جادو در سال ۱۹۹۵ (۱۳۷۴ خورشیدی) تکمیل شد و دست‌ نوشته آن برای یافتن یک ناشر، توسط رولینگ به چند واسطه سپرده شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها