|
کدخبر: 329121

افزایش ۵۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ | مقصر این شرایط کدام نهاد است؟

رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از اعلام افزایش ۵۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌های برقی نسبت به نرخ عادی تاکسی‌های بنزینی، بیان کرد: این اقدام به هیچ وجه قانونی نیست و با مصوبه شورا در تضاد است. علاوه بر این، غیرقانونی می‌باشد.

اقتصاد  افزایش ۵۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ | مقصر این شرایط کدام نهاد است؟

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، در واکنش به اعلام افزایش ۵۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌های برقی توسط سرپرست سازمان تاکسیرانی، اظهار کرد: هر ساله شورای شهر تهران مسئول بررسی و تصویب نرخ کرایه‌های حمل و نقل از جمله اتوبوس، تاکسی و مترو است و این امر بر اساس لایحه شهرداری تهران انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرداری تهران نیز مکلف است براساس مصوبه شورای شهر تهران نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی را ابلاغ و هر کدام از بخش‌ها مکلفند براساس مصوبه شورای شهر تهران، کرایه‌ها را دریافت کنند.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: امسال نیز شورا نرخ کرایه‌های تاکسی را تصویب کرده است و به شهرداری ابلاغ کرده است و سازمان تاکسیرانی نیز موظف و مکلف است براساس آنچه که شورا به تصویب رسانده کرایه‌ها را به رانندگان اعلام و دریافت کنند.

مهدی-چمران

چمران با انتقاد از اعلام افزایش ۵۰ درصدی نرخ "تاکسی‌های برقی" به نسبت نرخ عادی کرایه‌های تاکسی‌های بنزینی متذکر شد: به هیچ عنوان این مسئله قانونی نیست و برخلاف مصوبه شورا و غیرقانونی است؛ تاکسی‌های برقی نیز باید براساس آنچه که شورا مصوب کرده است، اقدام به دریافت کرایه‌های خود کنند.

وی یادآور شد: شهرداری تهران می‌تواند در لایحه‌ای، افزایش کرایه‌های تاکسی‌های برقی را به شورا ارائه کند و در صورتی که شورا موافق باشد، می‌تواند کرایه‌های تاکسی‌های برقی را براساس آنچه شورا مصوب می‌کند دریافت کنند.

قیمت-تاکسی-برقی

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها