|
کدخبر: 329319

تیر خلاص مجلس به قیمت بلیط هواپیما در ۱۴۰۳

یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرده که قصد داریم قانونی جدید را مصوب کنیم تا قیمت بلیت‌های هواپیما آزاد نشود. اما دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعتراض خود را نسبت به تصویب این قانون جدید بیان کرده است.

اقتصاد تیر خلاص مجلس به قیمت بلیط هواپیما در ۱۴۰۳

بلافاصله پس از انتشار خبر درباره سلب اختیار وزارت راه و شهرسازی در تعیین نرخ بلیت هواپیما توسط رسانه‌ها، یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس یازدهم اعلام کرده بود که مجلس این موضوع را رها نخواهد کرد و اجازه آزاد شدن نرخ‌ها را نمی‌دهد. وی افزوده بود: "در مجلس، قانونی برای تعیین نرخ مصوب برای بلیت هواپیما تهیه و تصویب خواهیم کرد؛ در غیر اینصورت، قیمت‌ها به طور سرسام آوری افزایش خواهند یافت و از نظارت خارج خواهند شد."

رضایی کوچی افزود: «با قانون‌گذاری در مجلس برای تعیین قیمت مصوب بلیت، رای دیوان را تغییر می‌دهیم. اگر دولت در این باره لایحه‌ای داشته باشد مجلس آن را دنبال می‌کند و در غیر این صورت مجلس این موضوع را پیگیری می‌کند و با طرح جلوی افزایش افسارگسیخته بلیت را به صورت قانونی می‌گیرد.»

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در واکنش به این اظهارات گفت: قانونی که هیئت عمومی دیوان عدالت عمومی بر اجرای آن تاکید کرده توسط همین نمایندگان عزیز مجلس تصویب شده است. برای این کار هم مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ساعت‌ها کار کارشناسی انجام داده‌ و از نظر متخصصان استفاده کرده‌اند.

پرواز-داخلی-فرودگاه

اسعدی سامانی افزود: علاوه بر این تجربیات دنیا نیز برای این کار بررسی و مطالعه کرده و بر اساس آن قانون مصوب شد. در برنامه ششم توسعه نیز همین نمایندگان مجلس بر این موضوع (آزادسازی قیمت بلیت هواپیما) تاکید کرده‌اند.

وی ادامه داد: دوستانی که می‌گویند قانون را تغییر می‌دهیم خودشان در تصویب قانون آزادسازی قیمت بلیت هواپیما نقش داشته‌اند. امیدواریم به آن چیزی که مصوب کرده‌اند، مقید باشند.

وی تاکید کرد: به آنها می‌گوییم دغدغه‌ای نداشته‌ باشند؛ مطالعات انجام شده در دنیا نشان می‌دهد آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اجرا می‌شود و در عین حال منافع مردم از سوی دستگاه‌های نظارتی مورد توجه قرار می‌گیرد. در ایران نیز قیمت هیجانی بلیت هواپیما نخواهیم داشت و با یک مکانیزم معقول صنعت هوانوردی به پایداری بهتری خواهد رسید.

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها