|
کدخبر: 329431

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت بنزین در کشورهای مختلف | ایران ارزان ترین نرخ را دارد!

در این گزارش به بررسی قیمت بنزین در کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین اروپایی پرداخته ایم.

اقتصاد قیمت بنزین در کشورهای مختلف | ایران ارزان ترین نرخ را دارد!

قیمت بنزین در کشور، هر چند وقت یک بار تغییر می کند و این موضوع سبب ایجاد شوک در بین مردم می شود. اما کشورهای دیگر، بنزین گران دارند و قیمت این سوخت با ارزش، تقریبا تا مدت زیادی ثابت می ماند. برای مثال هر لیتر بنزین در عراق ۵۷ سنت و در جمهوری آذربایجان ۵۸ سنت است که حدود ۲۰ برابر از قیمت بنزین در ایران گران تر است. همچنین در امارات، هر لیتر بنزین حدودا ۲۵ برابر ایران است. همچنین، گفته می شود که در ترکیه، قیمت هر لیتر بنزین حدود ۴۰ برابر قیمت در ایران است. آمار نشان می دهد که در افغانستان، بنزین را ۳۶ برابر گران تر از ایران می زنند.

بنزین-قیمت

به گزارش گسترش نیوز، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نیز، قیمت بنزین بالایی دارند و در این گزارش قصد داریم به آن بپردازیم. اگر قیمت بنزین درکشورهای حوزه خلیج فارس نسبت به ایران مقدار بیشتری دارد دلیل بر این نیست که قیمت سوخت در ایران پایین است. مراکش یکی از گران ترین قیمت بنزین در میان کشورهای عرب را دارد. در کشور مراکش با قیمت هر لیتر۱.۶۸ دلار در بالای فهرست گران ترین نرخ های بنزین در کشورهای عربی قرار دارد. اردن نیز یکی دیگر از این کشورهاست که با اختلاف اندک، بعد از مراکش قرار گرفته است.

در جدول زیر می توانید قیمت بنزین در کشورهای حوزه خلیج فارس را مشاهده کنید.

 

کشور های حوزه خلیج فارس

قیمت بنزین

مراکش

۱.۶۸ دلار

اردن

۱.۶۶ دلار

عمان

۰.۶۲ دلار

عربستان

۰.۶۲ دلار

قطر

۰.۵۷ دلار

بحرین

۰.۵۳ دلار

کویت

۰.۳۴ دلار

سوریه

۰.۳۴ دلار

گران ترین بنزین متعلق به مراکش است و باید برای هر لیتر ۱.۶۸ دلار پول پرداخت کنند. البته نسبت به درآمدی که کشورهای عرب حوزه خلیج فارس دارند، این ارقام چیزی نیست.

قیمت-بنزین

کشورهای اروپایی نیز، مبلغ بالایی را برای بنزین پرداخت می کنند و کشور هلند که گران ترین قیمت را برای بنزین دارد. در این کشور هر ۵۰ لیتر بنزین در حدود ۷۶٫۰۵ پوند به فروش می رسد. بعد از هلند، ایتالیا در جایگاه دوم قرار دارد و باید بابت هر باک بنزین ۷۵.۱۵ پوند پرداخت کنند. جدول زیر به شما نشان می دهد که در کشورهای اروپایی، قیمت بنزین چگونه است.

کشورهای اروپایی

قیمت بنزین

هلند

۷۶.۰۵ پوند

ایتالیا

۷۵.۱۵ پوند

فرانسه

۶۷.۱۸ پوند

بریتانیا

۶۵.۷۷ پوند

دانمارک

۷۲.۸۱ پوند

آلمان

۶۷.۵۵ پوند

همانطور که گفته شد، هلند گران ترین قیمت بنزین را ر میان کشورهای اروپایی دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها