|
کدخبر: 329447

حمله سایبری به کیف پول های گرم صرافی BTC Turk | کیف پول های سرد ایمن هستند

صرافی ارز دیجیتال بی‌تی‌سی‌ترک (BTC Turk) در ترکیه، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک حمله سایبری به ده کیف پول گرم این شرکت صورت گرفته است. این حمله منجر به انتقالات مشکوک آوالانچ به مبلغ حدود ۵۵ میلیون دلار شده است.

اقتصاد حمله سایبری به کیف پول های گرم صرافی BTC Turk | کیف پول های سرد ایمن هستند

این صرافی خاطرنشان کرد که کیف پول‌های سرد آن، که بیشتر دارایی‌های صرافی در آن است، ایمن هستند. این شرکت در اطلاعیه خود اذعان داشته که قدرت مالی کافی برای پوشش ضررها را دارد. به عنوان یک اقدام احتیاطی، BtcTurk در حال حاضر تمام واریز و برداشت‌های ارزهای دیجیتال را به حالت تعلیق درآورده و تیم در حال انجام تحقیقات دقیق است.

صرافی ترکیه، منشا هک

BtcTurk اعلام کرد که پس از گزارش‌هایی مبنی بر نقل و انتقالات مشکوک توکن آوالانچ (AVAX)، یک حمله سایبری بر ارزهای دیجیتال ذخیره شده در ۱۰ کیف پول گرم این شرکت تأثیر گذاشته است.

ریچارد تنگ، مدیرعامل بایننس در پلتفرم X اعلام کرد که شرکت او، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال، به بی‌تی‌سی ترک در تحقیقات کمک می‌کند و بیش از ۵.۳ میلیون دلار از وجوه سرقت شده را تاکنون مسدود کرده است.

حساب کاربری ZachXBT، کارآگاه بلاکچین پس از مشاهده نقل و انتقالات مشکوک همزمان با این هک، ضرر احتمالی ناشی از هک را حدود ۵۵ میلیون دلار، عمدتا در قالب توکن‌های AVAX، تخمین زده است. ZachXBT خاطرنشان کرد، وجوه با استفاده از تورچین (THORChain)، به صرافی‌هایی مانند بایننس و کوین‌بیس منتقل شده و سپس در تراکنش‌های بزرگی که تقریباً همزمان با افشای حمله توسط بی‌تی‌سی ترک رخ داد، در قالب بیت کوین به دو کیف پول جداگانه برداشت شده است.

علاوه بر این، کیف پول آوالانچ مربوطه قبلا توسط یک محقق بلاکچین، شناسایی شده بود که متعلق به یک صرافی ارز دیجیتال در ترکیه است و به نظریه ارتباط بین انتقالات مشکوک آوالانچ و بی‌تی‌سی ترک اعتبار می‌داد.

علاوه بر این، ZachXBT در تلگرام اعلام کرد که پلتفرم دیگری به نام اسپورتزبت (Sportsbet)، احتمالا دو ساعت قبل توسط همان عامل تهدیدکننده بی‌تی‌سی ترک به مقدار ۳.۵ میلیون دلار هک شده است. در پیامی در صفحه اصلی این وب سایت نشان می‌دهد که تراکنش‌ها در شبکه‌های BTC و BSC و همچنین بازی با BTC و BNB در حال حاضر در دسترس نیستند.

قیمت آوالانچ (AVAX) پس از این نقل‌وانتقالات حدود ۱۰٪ کاهش یافت، اگرچه، از آن زمان مقداری قیمت بهبود یافته است.

قیمت-آوالانچ

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها