|
کدخبر: 329457

واردات ۲ میلیون تلفن همراه در بهار ۱۴۰۳

در فصل بهار امسال، تعداد دو میلیون دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده است، که بر اساس مقایسه با ۱۴۰۲، گمرک نشانگر کاهشی در این روند است.

اقتصاد واردات ۲ میلیون تلفن همراه در بهار ۱۴۰۳

در اعلامیه‌ای، رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد که در سه ماهه اول سال جاری، تعداد ۲ میلیون و ۴۹ هزار و ۲۷۹ دستگاه گوشی موبایل به دو شیوه تجاری و مسافری از گمرکات ترخیص و وارد کشور شده است.

محمد رضوانی‌فر با اعلام این خبر گفت: «ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارداتی در این مدت را ۵۲۷ میلیون و ۵۰۹ هزار دلار اعلام کرد.»

به گفته‌ی او از مجموع گوشی تلفن همراه وارداتی به کشور در ۳ ماهه امسال، یک میلیون و ۹۵۰ هزار و ۴۸۳ دستگاه به شیوه تجاری و ۹۸ هزار و ۷۹۶ دستگاه به شیوه مسافری وارد کشور شده است و از نظر تعداد و ارزش، روندی کاهشی را نشان می‌دهد.

قیمت-گوشی-سامسونگ

مجموع واردات گوشی تلفن همراه به شیوه تجاری و مسافری در ۳ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش روبه‌رو بوده است. واردات گوشی تلفن همراه در این مدت به لحاظ تعداد ۲۷ درصد و از حیث ارزش ۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

گزارش پیشین گمرک مربوط به ابتدای سال ۱۴۰۲ تا بهمن‌ماه همان سال، از ورود بیش‌ از ۱۳ میلیون گوشی به کشور خبر می‌داد و می‌گفت که در این مدت معادل ۲ میلیارد و ۸۳۷ میلیون دلار صرف واردات گوشی موبایل به کشور شده است.

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها