|
کدخبر: 329494

پادشاه رمز ارزها آماده یک واقعه مهم شد

اخیراً، قیمت بیت کوین نوسانات نسبتاً محدودی را تجربه کرده است. با این حال، دو شاخص کلاسیک نشان می‌دهند که این ارز دیجیتال آماده یک جهش صعودی جدید است.

اقتصاد پادشاه رمز ارزها آماده یک واقعه مهم شد

یکی از تحلیلگران محبوب بازار که با نام رومن (Roman) در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند، معتقد است که روند صعودی بیت کوین همچنان ادامه دارد و به زودی شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

همه نگاه‌ها به کندل هفتگی بیت کوین

علیرغم روند ناامیدکننده بیت کوین در بیشتر ماه ژوئن، تحلیلگران همچنان معتقدند در تایم فریم‌های بالاتر، چشم‌انداز این ارز دیجیتال همچنان صعودی باقی مانده است.

برخی استدلال می‌کنند که پرایس اکشن بیت کوین در حال تکرار رفتار کلاسیک بازارهای صعودی خود است و در حال حاضر پایین‌تر از اوج تاریخی خود تثبیت می‌شود، روندی که می‌تواند برای چندین ماه ادامه داشته باشد. با این حال، رومن معتقد است فاز صعودی بیت کوین ممکن است زودتر از انتظارها رخ دهد.

وی با اشاره به شاخص قدرت نسبی (RSI) و اندیکاتور باندهای بولینگر در تایم فریم هفتگی در توییتی نوشته است:

در حال حاضر شاهد شکل‌گیری سومین واگرایی صعودی بین قیمت و RSI هستیم. این در حالی است که بسیاری تسلیم شده‌اند و منتظر کاهش قیمت‌اند. باندهای بولینگر نیز در حال فشرده‌تر شدن هستند که از نوسانات احتمالی آتی خبر می‌دهد.

نمودار۱ (1)

نمودار بیت کوین تایم فریم ۱ هفته – منبع: Roman/X

نموداری که رومن به اشتراک گذاشته نشان می‌دهد شاخص RSI در حال تشکیل یک کف پایین‌تر است و همزمان، شاهد تشکیل یک سقف پایین‌تر در قیمت هستیم. چنین چیزی در کنار فشرده شدن باندهای بولینگر می‌تواند نوسانات قابل توجهی ایجاد کند.

وی در توییت بعدی خود خاطرنشان کرد چنین حرکت صعودی می‌تواند به رکوردشکنی جدیدی برای بیت کوین منجر شود:

همه باید به کلوز هفتگی این هفته توجه کنید. در حال حاضر سیگنال‌هایی از تداوم روند صعودی در تایم فریم‌های بالا در حال شکل‌گیری است. زمانی که نوسانات شروع شود، می‌توانیم در نهایت تا ۹۰٬۰۰۰ دلار صعود کنیم.

نمودار۲

باندهای بولینگر بیت کوین – منبع: TradingView

سایر تحلیلگران چه می‌گویند؟

ماهیت نوسانی بیت کوین باعث شده تا هرروز شاهد پیش‌بینی‌های مختلفی برای این ارز دیجیتال باشیم. با این حال، با روند روزهای اخیر در حال حاضر پیش‌بینی‌های قبلی برای به حقیقت پیوستن با شرایط سختی مواجه شده‌اند.

پیش از این پیش‌بینی می‌شد قیمت بیت کوین در ماه ژوئن به ۸۰٬۰۰۰ دلار برسد. در ماه می نیز پیش‌بینی ۹۵٬۰۰۰ دلاری شدن بیت کوین برای ژوئن مطرح شده بود. این در حالی است که تنها یک هفته تا پایان این ماه باقی مانده و بعید به نظر می‌رسد این پیش‌بینی‌ها محقق شود.

دن کریپتو تریدز (Daan Crypto Trades)، یکی دیگر از معامله‌گران محبوب بازار در توییتی در این باره نوشته است:

من همیشه گفته‌ام که به رشد قیمت بیت کوین و خارج شدن آن از محدوده فعلی اعتقاد دارم و همچنان بر آن پایبندم. مطمئن نیستم دقیقا چه زمانی اتفاق بیفتد اما شک دارم که کل تابستان طول بکشد. منظور من از محدوده فعلی سطوح ۵۹٬۰۰۰ تا ۷۴٬۰۰۰ دلاری است.

وی همچنین خاطرنشان کرد وضعیت اقتصاد کلان مثل رکوردشکنی بازار سهام آمریکا و کاهش بازدهی اوراق قرضه نیز می‌توانند سوخت لازم برای رالی بیت کوین را فراهم کنند:

این‌ها از نظر تاریخی وضعیت خوبی برای شکوفایی بیت کوین و کریپتو بوده‌اند. اما گاهی مدتی طول می‌کشد تا بازار کریپتو رشد کند. اما وقتی زمان رشد فرا برسد، شاهد صعودی دیدنی خواهیم بود.

منبع: میهن لاک چین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها