|
کدخبر: 329518

تاثیر کاهش بیت کوین بر سایر ارزهای دیجیتال | به این دو آلت کوین توجه کنید

در پی کاهش قیمت بیت‌کوین، سایر ارزهای دیجیتال (آلت‌کوین‌ها) نیز متأثر شده‌اند. انتظار می‌رود که نوسانات بلندمدت در بازار ارزهای دیجیتال به نیمه پایینی ناحیه نوسانی چند ماهه آن منتقل شود.

اقتصاد تاثیر کاهش بیت کوین بر سایر ارزهای دیجیتال | به این دو آلت کوین توجه کنید

با وجود اصلاح اخیر در بازار آلت‌کوین‌ها، دو ارز دیجیتال "تون کوین" و "کاسپا" توجه تریدرها را به خود جلب کرده‌اند. این دو ارز، به دلیل مقاومت خاص خود در میانگین‌های متحرک ۵۰ روزه، مورد توجه قرار گرفته‌اند. در این مطلب، به تحلیل تکنیکال این دو ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین (TON)

گاوها به خرس‌ها اجازه ندادند قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۶.۸۳ دلار، موج قرمز رنگ) برسانند که نشان‌دهنده حفظ خرید در سطوح پایین است.

نمودار-تون-کوینگاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای میانگین بالاسری در ۷.۶۷ دلار برسانند. اگر موفق به این کار شوند، رالی تون کوین می‌تواند تا ۸.۲۹ دلار ادامه پیدا کند. احتمالا در این سطح یک مقاومت قوی شکل بگیرد، اما اگر گاوها پیروز شوند، می‌توان انتظار قیمت ۱۰ دلاری را نیز داشت.

اما اگر قیمت تون کوین به پایین بازگردد و سطح ۶.۶۰ دلار را بشکند، یک الگوی سروشانه کامل می‌شود. در چنین حالتی احتمالا یک روند نزولی به سمت هدف این الگو در ۴.۹۱ دلار شروع شود.

نمودار-تون-کوین۱

در تایم فریم ۴ ساعته، خرس‌ها پس از تلاش‌های متعدد برای کاهش قیمت به زیر خط روند صعودی، موفق به این کار شدند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای (۷.۳ دلار، موج آبی رنگ در نمودار بالا)، سطحی است که باید زیر نظر داشت. گاوها برای به دست آوردن کنترل دوباره باید قیمت را به بالای آن رسانده و حفظ کنند.

اما اگر موفق به شکست این سطح نشوند، احتمالا قیمت برای مدتی بین ۶.۶۰ دلار و ۷.۶۷ دلار در نوسان باشد. خرس‌ها برای بدست آوردن کنترل باید سطح ۶.۶۰ دلار را رو به پایین شکسته و حفظ کنند.

تحلیل تکنیال قیمت کاسپا (KAS)

قیمت کاسپا در ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد) از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰.۱۴ دلار، موج قرمز رنگ) به بالا بازگشت که نشان دهنده خرید در سطوح پایین است. گاوها به خرید ادامه دادند و قیمت را در ۲۳ ژوئن (۳ تیر) به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰۱۵ دلار، موج آبی رنگ) رساندند.

نمودار-تون-کوین۲

هر چند که خوشحالی آنها موقتی بود و امروز دوباره میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رو به پایین شکسته شد و اکنون قیمت در میانگین متحرک ساده قرار دارد. اگر دوباره حمایت قوی دیده شود و قیمت به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و خط روند نزولی بازگشته و حفظ شود می‌توان انتظار رشد تا مقاومت بالاسری ۰.۱۹ دلار را داشت.

اما اگر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه رو به پایین شکسته شده و حفظ شود، احتمالا نشاندهنده شروع یک اصلاح عمیق‌تر تا ۰.۱۰ دلار باشد. احتمال می‌رود گاوها در سطح ۰.۱۰ دلار حمایت قوی ایجاد کنند.

نمودار-تون-کوین۳

در تایم فریم ۴ ساعته، میانگین‌های متحرک باهم تلاقی داشته و شاخص قدرت نسبی در زیر ناحیه خنثی قرار دارد که نشان‌دهنده برتری نسبی خرس‌هاست. یک شکست به بالای میانگین‌های متحرک می‌تواند قیمت را تا ۰.۱۶ دلار و سپس تا ۰.۱۸ دلار افزایش دهد.

اما اگر قیمت در زیر میانگین‌های متحرک حفظ شود، خرس‌ها تلاش خواهند کرد کاهش قیمت ر ا تا زیر ۰.۱۴ دلار ادامه دهند. سطح ۰.۱۴ دلاری، سطح مهمی است که اگر حفظ شود، می‌توان انتظار نوسان بین ۰.۱۴ دلار تا ۰.۱۶ دلار را برای مدتی انتظار داشت. اگر سطح ۰.۱۴ دلار شکسته شود، احتمالا هدف بعدی ۰.۱۳ دلار خواهد بود.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها