|
کدخبر: 329566

اتفاقی مهم در بازار مسکن کشور | وزیر خیال مستاجران را راحت کرد؟

مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی در نشست خبری امروز خود اظهار کرد: تعداد ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر از دولت‌های قبلی به دولت سیزدهم منتقل شده است. تاکنون، ما ۱۳۳ هزار واحد را ساخته‌ایم و هدف ما این است که تا پایان سال این موضوع به پایان برسد.

اقتصاد اتفاقی مهم در بازار مسکن کشور | وزیر خیال مستاجران را راحت کرد؟

وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری امروز ( ۴ تیر ماه) به رشد بخش مسکن اشاره کرد و گفت: در بخش مسکن رشد منفی ۶.۹ سال ۱۴۰۰ ثبت شده بود که در حال حاضر به مثبت ۷.۱ درصد رسیده ایم و این میزان نشانگر حجم زیادی ساخت مسکن در همین دولت بوده است و طبق آمارها رشد ۲۰ ساله بخش مسکن ۲.۱ بوده است و در این دولت ۳.۲ بوده است.

مهرداد-بذرپاش

مهرداد بذرپاش در ادامه به ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: ۲ میلیون و ۶۷۶ هزار واحد نهضت در حال ساخت است که از این میزان ۵۶۰ هزار واحد تحویل مردم شده و مابقی در مراحل مختلف قرار دارد و به مرور افتتاح می‌شود و تا دو روز آینده ۶۰ هزار واحد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و ۵۰ هزار قطعه زمین به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

وی به نوسازی بافت‌های فرسوده مسکن اشاره کرد و گفت: سالانه تعداد پروانه‌های ساختمانی در بافت فرسوده در دولت‌های گذشته ۴۷ هزار فقره بود که در طول این سه سال به سالانه ۹۴ هزار پروانه ساختمانی رسید که رشد ۲۲ برابری داشته است و میانگین انعقاد قرارداد نوسازی بافت‌های فرسوده در ۸ ساله دولت یازدهم و دوازدهم ۸۰ هزار قرار داد بود این در حالی است که درسه سال سالی ۶۵ هزار قرارداد منعقد شده است.

او گفت: تا به امروز ۱۰۰ هزار هکتار اراضی در روستاها واگذار و الحاق شده به طوری که ۵۰ هزار هکتار در اراضی شهری و ۵۰ هزار در حوزه روستایی الحاق شده و بخشی از آنها از طریق تسهیلاتی که به متقاضیان پرداخت می‌شود واحد مسکونی احداث می‌شود همچنین از طریق اختصاص یک میلیون قطعه زمین در روستاها روند ساخت را گسترش می‌دهیم که از این میزان تا به امروز ۶۰۰ هزار قطعه تامین شده است.

وزیر راه وشهرسازی به قانون مالیات بر خانه‌های خالی اشاره کرد و گفت: در بررسی‌های میدانی ۱۲۰ هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده که از این تعداد ۱۸۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه عرضه شده و با حذف واسطه‌ها و راه اندازی سامانه خودنویس از خرداد ماه سال گذشته ۵۴۰ هزار قرارداد منعقد شده به طوری که روزانه ۷ تا ۸ هزار قرار داد در این سامانه منعقد می‌شود.

وی افزود: تا پایان این هفته سقف اجاره مجاز در استان‌های کشور را ابلاغ می‌کنیم و با تشدید نظارت‌ها بر روند مشاروان املاک امیدواریم بازار اجاره مسکن امسال با آرامش بیشتری همراه باشد.

بذرپاش گفت: ۲۴۰ هزار مسکن مهر باقی مانده از دولت‌های گذشته باقی مانده بود که برای ساخت هر واحد حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده وبرای ساخت این پروژه‌ها بزرگترین مولد سازی انجام شد به طوری که ۳۵ همت منابع را صرف این بخش کرده‌ایم.

او گفت: ۱۳۳ هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده و در تلاش هستیم که ۱۰۰ هزا رواحد مسکن باقی مانده که بخش عمده‌ای از آنها مشکل قانونی دارند، اما سعی کرده بودیم که پرونده مسکن مهر را در این دولت ببندیم.

جزئیات بیشتر این نشست را در ویدیوی زیر مشاهده کنید:

منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها