|

تصمیم عجیب نهنگ های ارز دیجیتال | منتظر غوغا در بازار باشید

کاهش قابل توجه تراکنش های بیت کوین نشان می دهد که نهنگ های بیت کوین ریسک پذیر شده اند.

اقتصاد تصمیم عجیب نهنگ های ارز دیجیتال | منتظر غوغا در بازار باشید

بازار ارز دیجیتال، بالا و پایین های بسیاری دارد و در این میان بیت کوین با کاهش تراکنش مواجه شده است. 

به گفته مدیرعامل کریپتوکوانت (CryptoQuant)، شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین، اخیرا نهنگ‌های بیت کوین ریسک گریزتر شده‌اند. این موضوع از کاهش قابل توجه تراکنش‌های بزرگ بیت کوین کاملا مشهود است. همچنین، شاص IFP نشان می‌دهد نهنگ‌ها تمایلی به باز کردن پوزیشن‌ لانگ در بازار مشتقات ندارند.

نهنگ‌های بیت کوین در دو روز گذشته، درست قبل از اینکه قیمت بیت کوین به زیر ۶۳٬۰۰۰ دلار برسد، فعالیت تراکنش‌های خود را کاهش دادند.

طبق داده‌های سنتیمنت (Santiment)، در ۲۳ ژوئن (۳ تیر)، تعداد کل تراکنش‌های نهنگ‌های بیت‌کوین (بالای ۱۰۰٬۰۰۰ دلار) در دو روز گذشته ۹٬۹۲۳ مورد بوده که نسبت به ۱۷٬۰۹۱ تراکنش ثبت‌شده در دو روز قبل ۴۲٪ کاهش داشته است.

در عین حال، به گفته کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیر عامل کریپتوکوانت (CryptoQuant)، نهنگ‌های بیت کوین در بازار مشتقات نیز یک گام به عقب برداشته‌اند.

کی در پست خود در ۲۳ ژوئن (۳ تیر) در پلتفرم X اظهار داشت:

مدیرعامل کریپتوکوانت به قرمز شدن شاخص پالس جریان تبادل (IFP) به عنوان دلیل این کاهش اشاره کرده است. IFP جریان بیت کوین را بین صرافی‌های اسپات و مشتقات ردیابی می‌کند که منعکس‌کننده احساسات بازار است.

قرمز شدن شاخص IFP نشان‌دهنده افزایش معامله‌گرانی است که بیت کوین خود را از صرافی‌های مشتقات خارج می‌کنند. این صرافی‌ها پلتفرم‌هایی هستند که برای معامله قراردادهای مالی بر اساس قیمت آتی بیت کوین استفاده می‌شوند.

جو خاطرنشان کرد که IFP در حال حاضر زیر میانگین متحرک ۹۰ روزه خود قرار دارد (ورود به منطقه قرمز در نمودار زیر).

نمودار

معامله‌گران دارایی‌ها را به صرافی‌های مشتقات واریز کرده و از آنها به عنوان وثیقه استفاده می‌کنند تا از طریق پوزیشن‌های اهرمی سود بیشتری کسب کنند.

رشد شاخص IFP (افزایش جریان از صرافی‌های اسپات به صرافی‌های مشتقات) می‌تواند نشان‌دهنده ارسال BTC به عنوان وثیقه برای پوزیشن‌های جدید/موجود باشد. نهنگ‌هایی که بیت کوین را به صرافی‌های مشتقات انتقال می‌دهند، این کارشان اغلب نشان‌دهنده پوزیشن‌های لانگ است که به ویژه این کار را در کف‌های چرخه بازار انجام می‌دهند. این استراتژی، سرمایه‌گذاری در بیت کوین را در طول روندهای صعودی IFP هدف قرار می‌دهد؛ به همراه میانگین متحرک ۹۰ روزه IFP که تغییرات بازار را نشان می‌دهد (مناطق سبز و قرمز در نمودار بالا).

اما اکنون که این شاخص در منطقه قرمز قرار دارد خبر از ریسک‌گریزی معامله‌گران بزرگ می‌دهد.

منبع: میهن بلاکچین
کدخبر: 329570

ارسال نظر

 

آخرین اخبار