|
کدخبر: 329620

تاثیر دلار بر افزایش قیمت سکه | طلا گران شد

قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته با افزایش ارزش بازگشایی شد. روند صعودی بازار ارز تأثیر مثبتی بر بازار طلا داشت و قیمت قطعات سکه را به سمت بالا هدایت کرد. سیگنال‌هایی که روز سه‌شنبه سیاست‌گذار برای کنترل قیمت دلار به بازارهای مالی ارسال کرد، نشان دهنده تلاش برای ایجاد روند کاهشی است. باید دید که آیا در بازگشایی بازارها در روز چهارشنبه قیمت دلار کاهش می‌یابد و تأثیری بر بازار طلا خواهد داشت یا خیر.

اقتصاد تاثیر دلار بر افزایش قیمت سکه | طلا گران شد

قیمت طلا و سکه در روزهای یکشنبه و دوشنبه پیوسته آرایش افزایشی داشت. ریتم صعودی بازار طلا متاثر از رشد قیمت دلار رقم خورد و سکه امامی را بیش از یک میلیون تومان گران کرد.

نمودار-قیمت-طلا

پیش بینی قیمت طلا و سکه

معامله‌گران بازار فلز زرد علاوه بر تاثیر افزایش قیمت دلار، رشد تقاضا را دلیل افزایش قیمت در بازار طلا می‌دانند. آنها با اشاره به روند رنج اونس جهانی طلا در روزهای اخیر، تاثیر بازارهای جهانی بر بازار داخلی را چندان جدی نمی‌دانند.

گفتنی است با وجود افزایش قیمت در بازار فلز زرد، اما معامله‌گران می‌گویند همیشه برای ورود به بازار طلا و خرید مناسب است؛ به شرطی که خواب سرمایه در این بازار حداقل یک ساله باشد.

قیمت طلای جهانی روز سه‌شنبه افزایش کمتر از یک دلاری داشت و روی رقم ۲۳۳۳ دلاری معامله شد. اونس جهانی نقره با قیمت ۲۹ دلار و ۵۷ سنتی معامله شد و تغییر قیمت قابل توجهی نداشت. قیمت هر گرم نقره در بازار داخلی روز دوشنبه در سطح ۵۷ هزار و ۶۰۰ تومانی معامله شد.

تمام سکه‌ها به کانال بالاتر صعود کردند

سکه امامی روز دوشنبه روی رقم ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار در کانال ۳۷ میلیونی پیشروی کرد و روی قیمت ۳۷ میلیون و ۶۹۵ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه و ربع سکه به ترتیب روی رقم ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی و  ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی بسته شد. این قطعات در روند صعودی بازار یک پله صعود را تجربه کردند. قیمت سکه گرمی پس از ۱۲ روز ثبات قیمت، روز یکشنبه ۱۰۰ هزار تومان گران شد و به کانال هفت میلیون تومانی صعود کرد و روز دوشنبه با رشد ۲۰۰ هزار تومانی با قیمت هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا در سومین روز هفته با افزایش دلار همراه شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رقم ۱۴ میلیون و ۹۸۹ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار روی رقم سه میلیون و ۴۶۰ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۴۱۴ هزار تومانی معامله شد.

این در حالیست که قیمت طلا و سکه روز یکشنبه متاثر از صعود ۶۰۰ تومانی دلار در روند افزایشی قرار گرفت. در حالی که بازارهای جهانی در تعطیلات پایانی هفته قرار داشتند، سکه امامی نیم میلیون تومان رشد کرد و سکه بهار و گرمی نیز به کانال بالاتر صعود کردند. معامله‌گران علاوه بر اثر افزایشی قیمت دلار، رشد تقاضای اول ماه را در روند صعودی بازار طلا موثر می‌دانند.

شایان ذکر است قیمت طلا و سکه روز یکشنبه با افزایش قیمت در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. با وجود اینکه روز سه‌شنبه تعطیل بود و پایان هفته انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود، اما معامله‌گران وجود نقدینگی ابتدای ماه را دلیل رشد قیمت در بازار طلا می‌دانند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها