|
کدخبر: 329786

قیمت جدید دلار اعلام شد | پیش بینی درباره بازار ارز بعد از انتخابات

مرکز مبادله طلا و ارز ایران، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا، یورو و درهم را اعلام نمود.

اقتصاد قیمت جدید دلار اعلام شد | پیش بینی درباره بازار ارز بعد از انتخابات

در روز شنبه ۹ تیر۱۴۰۳، در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا نسبت به روز قبل افزایش یافت و به میزان ۴۶ هزار و ۷۱ تومان معامله شد. همچنین، حواله دلار نیز با نرخ ۴۳ هزار و ۱۷ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۹ هزار و ۳۴۶ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۶ هزار و ۷۵ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۲ هزار و ۵۴۵ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۷۱۳ تومان است.

پیش بینی قیمت دلار

انتخابات ریاست‌ جمهوری و اینکه کدام کاندیدا با کدام نگرش اقتصادی و سیاسی پیروز میدان می‌شود، در هفته‌ اخیر همواره توجه معامله‌گران بازار ارز را جلب کرد.

کارشناسان اقتصادی هرگونه پیش‌بینی را برای روزهای آتی دشوار می‌دانند و معتقدند انتخابات هر نتیجه‌ای داشته باشد روند قیمت اسکناس آمریکایی به دلیل رشد تقاضا تا پایان تابستان افزایشی است. آنها کف قیمت این اسکناس را پله‌های هفت و هشت کریدور پنجم و سقف قیمت را میانه کریدور ششم می‌دانند.

گفتنی است برخی رسانه‌ها با بررسی انتخابات سال‌های گذشته گزارش داده‌اند که بعد از هر انتخابات دلار آرایش کاهشی به خود گرفته است.

درهم افزایشی شد

قیمت درهم روز پنجشنبه روی رقم ۱۶ هزار و ۷۵۰ تومانی ایستاد و نسبت به روز چهارشنبه ۳۰۰ تومان رشد کرد. قیمت تتر با رشد ۷۵۰  تومانی با قیمت دلار تراز شد و روی رقم ۶۱ هزار و ۷۵۰ تومانی ایستاد.

پوند انگلیس با رشد ۵۰۰ تومانی روی قیمت ۷۷ هزار و ۴۰۰ تومانی معامله شد و یورو نیز با افزایش ۷۰۰ تومانی روی رقم ۶۵ هزار و ۵۴۰ تومانی ایستاده است.

شایان ذکر است اسکناس دلار روز پنجشنبه با رقم ۴۶ هزار و یک تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۲ هزار و ۹۵۲ تومانی عرضه شد و تغییر قیمت پیدا نکرد.

صعود دلار به کریدور ششم در هفته ابتدایی تابستان تمام قطعات سکه را در کانال بالاتر نشاند و سکه افزایش دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی داشت.

کارشناسان اقتصادی هر گونه پیش‌بینی در هفته دوم تیر را منوط به مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و اینکه کدام کاندیدا پیروز میدان می‌شود،‌ می‌دانند. آنها معتقدند اگر کاندیدایی میانه‌رو با رویکرد سیاسی افزایش تعامل با سایر کشورها و موافق ادامه مذاکرات برجام برگزیده رقابت انتخابات شود، دلار در روند کاهشی قرار می‌گیرد و روند بازار طلا نیز نزولی خواهد شد.

فتنی است قیمت طلای جهانی در لحظه نگارش این گزارش  رشد ۹ دلاری دارد و روی رقم ۲۳۳۵ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره با قیمت ۲۹ دلار و ۳۶ سنتی معامله می‌شود و رشد ۳۸ سنتی دارد. قیمت هر گرم نقره در بازار داخلی روز پنجشنبه در سطح ۵۷ هزار و ۸۸۰ تومانی معامله شد و ۷۷۰ تومان گران شد.

سکه امامی روز پنجشنبه ۷ تیر با رشد ۹۶۸ هزار تومانی روی رقم ۴۲ میلیون و ۵۳۰ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار افزایش ۳۰۰ هزار تومانی داشت و روی رقم ۳۸ میلیون و ۳۰ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است نیم‌‌‌سکه و ربع سکه با افزایش ۲۵۰ هزار تومانی ترتیب با رقم  ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی معامله شد. سکه گرمی با ۱۰۰ هزار تومان رشد روی رقم هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی ایستاد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها