|
کدخبر: 329893 سهیل مافی

گفت و گوی گسترش نیوز با معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران؛

افزایش سرعت اینترنت تا ۱۰۰۰ مگابایت | خبری از گرانی در سال ۱۴۰۳ نیست

زارعیان اظهار کرد: در رابطه با اینترنت فیبر نوری، ما نقاطی را تحت پوشش اعلام کردیم که بر اساس این نقاط، افراد می توانند از ظرفیت موجود بهره‌مند شوند. به عنوان مثال در یک آپارتمان ۲۰ واحدی، ممکن است تنها یک واحد درخواست استفاده از اینترنت فیبر نوری را داشته باشد که ما برای همان واحد امکان لازم را مطابق درخواستش فراهم می کنیم. ما تجهیزات را داخل خانه مشترک نبردیم، بلکه در محل‌های مشخصی قرار دادیم که احتمالا در آینده برای مجتمع‌های بزرگ‌تر شاهد افزایش سرعت نیز باشیم.

اقتصاد افزایش سرعت اینترنت تا ۱۰۰۰ مگابایت | خبری از گرانی در سال ۱۴۰۳ نیست

اینترنت فیبر نوری یک فناوری ارتباطات است که برای انتقال اطلاعات از طریق نور، از الیاف نوری شیشه‌ای یا پلاستیکی استفاده می‌کند. در این فناوری، سیگنال‌ها به صورت نوری از طریق الیاف نوری ارسال و دریافت می‌شوند، که این الیاف به عنوان راهی برای انتقال اطلاعات با سرعت بسیار بالا عمل می‌کنند.

استفاده از اینترنت فیبر نوری در قیاس با انواع دیگر اینترنت، دارای مزایای مهمی است که نمی توان از اهمیت آن به سادگی عبور کرد.

اینترنت فیبر نوری قابلیت انتقال داده‌ها با سرعت بسیار بالا را دارد؛ این به معنی دانلود و آپلود سریع‌تر فایل‌ها، پخش روان ویدئوها و استفاده بهینه از سرویس‌های آنلاین است. فیبر نوری قابلیت انتقال همزمان داده‌های بسیار زیاد را دارد، به طوری که پهنای باند آن به صورت مستقل از تعداد کاربران که به شبکه متصل هستند، حفظ می‌شود.

استفاده از فیبر نوری امکانات خوبی را برای کاربران فضای مجازی ایجاد می کندتا از نظر کیفیت ارتباط، از شرایط مطلوب تری برخوردار شوند. این مطلب به معنی تجربه بهتر در استفاده از خدمات آنلاین، تماشای ویدئوها با کیفیت بالا و ارسال صدا و تصویر بدون اختلال است. این فناوری نوین در فضای مجازی، مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی و نوسانات دارد.

اینترنت فیبر نوری برای کاربران خانگی نیز بسیار مناسب است؛ در واقع، اینترنت فیبر نوری از لحاظ سرعت، پهنای باند و کیفیت ارتباط عموماً بهترین گزینه برای کاربران خانگی محسوب می شود. با استفاده از اینترنت فیبر نوری، شما می‌توانید به سرعت‌های بسیار بالا دسترسی داشته باشید.

همچنین، پهنای باند بزرگ فیبر نوری به شما امکان می‌دهد تا همزمان با سایر اعضای خانواده خود از اینترنت استفاده کنید، بدون اینکه سرعت اتصال شما کاهش پیدا کند. همه اعضا می‌توانند به طور همزمان و بدون مشکل، اطلاعات را بارگذاری و دانلود کنند، بازی آنلاین انجام دهند و از سرویس‌های آنلاین دیگر بهره ببرند.

اینترنت-فضای-مجازی

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران با حضور در نمایشگاه الکامپ، در خصوص ارائه اینترنت فیبر نوری به مشترکان توضیحات جدیدی را ارائه داد.

او از افزایش سرعت اینترنت فیبر نوری برای مشتریانی که نیاز به خدمات پرسرعت دارند سخن گفت. زارعیان در این ارتباط اظهار کرد: «ما از روز گذشته سرعت اینترنت فیبر نوری را از صد مگابایت بر ثانیه، برای مشتریانی که نیاز به خدمات پرسرعت دارند به هزار مگابایت بر ثانیه افزایش داده‌ایم. این اتفاق نویدی است برای کسانی که می‌خواهند از فیبر نوری برای کسب‌وکارهای خود استفاده کنند و سرعت هزار مگابایت بر ثانیه سرعتی است که می‌تواند به هر نیازی از تولید محتوا تا بازی‌های آنلاین گرفته پاسخگو باشد. از تمام متقاضیان نیز دعوت می‌کنیم تا از این سرویس استفاده کنند.»

گسترش نیوز در این راستا گفت و گویی با معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران انجام داده است که در ادامه می خوانید.

زارعیان-مخابرات

سرعت اینترنت را افزایش دادیم

داود زارعیان درباره سرعت اینترنت فیبر نوری و برخورداری مشتریان از این فناوری گفت: فیبر نوری این امکان را برای ما مهیا می‌کند که خدمات اینترنتی را با سرعت بسیار بیشتری در اختیار کاربران قرار دهیم. ما در گذشته سرعت اینترنت را از ۲۰ تا ۱۰۰ مگابایت برای عموم فراهم می‌کردیم اما در حال حاضر و با تغییر اساسی رویکردها، این مقدار را تا ۱۰۰۰ مگابایت بر ثانیه افزایش دادیم.

او ادامه داد: در یک نگاه کلی، مشتریان اینترنت فیبر نوری در کشورمان به چند گروه مشخص تقسیم می‌شوند. یکی از این گروه ها را مشتریان خانگی تشکیل می دهند که ممکن است از وب و یا شبکه های اجتماعی استفاده کنند. آخرین بررسی های آماری ما حکایت از آن دارد که سقف استفاده از اینترنت توسط مشتریان خانگی تا ۳۰ مگابایت است. دسته دیگری از مشتریان، افرادی هستند که بازی‌های آنلاین انجام می دهند و بنا بر استفاده موردنظرشان از تلویزیون های ۴k بهره می گیرند.

زارعیان افزود: طبعاً این مشتریان به سرعت بیشتری نیاز دارند و مسئولیت ما فراهم سازی اینترنت پرسرعت برای این عزیزان است. شرکت های کوچک و متوسط(SME)، دیگر مشتریان اینترنت فیبر نوری محسوب می شوند که به سبب ابزارهای در دست و تعداد بالای کارمندان، سرعت و کیفیت بالاتری از فضای مجازی را طلب می کنند.

قیمت-اینترنت

اینترنت فیبر نوری مختص به تهران نیست

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در گذشته تقاضا برای ۳۰۰ مگابایت مطرح بود و حالا خواسته مشتریان به ۱۰۰۰ مگابایت بر ثانیه رسیده است؛ بنابراین هر مشتری بنا به نیاز و تقاضای خود در خصوص میزان سرعت و کیفیت، از اینترنت فیبر نوری برخوردار خواهد شد. این سرویس در تمام کشور قابل استفاده است و تنها مختص به استان تهران نمی شود. ما ابلاغیه لازم را برای تمامی استان های کشور ارسال کردیم و بر اساس این ابلاغیه، هر فردی در کشور می‌تواند از این امکان برخوردار شود.

زارعیان در مورد هزینه استفاده از اینترنت فیبر نوری بیان کرد: هزینه مصوبات قبلی اینترنت‌های پیشین در خصوص اینترنت فیبر نوری نیز مصداق دارد و تغییری در این‌باره لحاظ نکردیم. طبیعتاً مشترکی که با سرعت ۱۵۰۰ مگابایت بر ثانیه از اینترنت مذکور استفاده می کند، مصرف بالاتری خواهد داشت و هزینه اضافی برای او در نظر گرفته نمی شود.

او در پایان اضافه کرد: در رابطه با اینترنت فیبر نوری، ما نقاطی را تحت پوشش اعلام کردیم که بر اساس این نقاط، افراد می توانند از ظرفیت موجود بهره‌مند شوند. به عنوان مثال در یک آپارتمان ۲۰ واحدی، ممکن است تنها یک واحد درخواست استفاده از اینترنت فیبر نوری را داشته باشد که ما برای همان واحد امکان لازم را مطابق درخواستش فراهم می کنیم. ما تجهیزات را داخل خانه مشترک نبردیم، بلکه در محل‌های مشخصی قرار دادیم که احتمالا در آینده برای مجتمع‌های بزرگ‌تر شاهد افزایش سرعت نیز باشیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها