|
کدخبر: 329907

قیمت فیله مرغ ۲۰۰ هزار تومان را رد کرد | آخرین وضعیت تولید در کشور

در تاریخ ۱۰ تیر ۱۴۰۳، قیمت گوشت مرغ اعلام شد. بر اساس این اعلام، هر بسته ۱.۸ کیلوگرمی گوشت سینه مرغ به قیمت ۲۶۱ هزار تومان می‌باشد.

اقتصاد قیمت فیله مرغ ۲۰۰ هزار تومان را رد کرد | آخرین وضعیت تولید در کشور

قیمت گوشت مرغ برای تاریخ ۱۰ تیر ۱۴۰۳ در بازار اعلام شد. بر اساس این اعلام، هر بسته ۱۸۰۰ گرمی ران بی پوست مرغ با قیمت ۲۳۹ هزار تومان قابل تهیه است.

قیمت گوشت مرغ بسته بندی امروز

قیمت کتف و بال زعفرانی بسته بندی شده در بسته ۸۰۰ گرم ۱۲۸ هزار تومان است.

قیمت سینه مرغ

قیمت ران و سینه مرغ ۱.۸ کیلوگرم هم امروز ۲۵۴ هزار تومان اعلام شده است.

اخبار جدید قیمت گوشت مرغ۱۴۰۲

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با اینکه مشکلی در تامین گوشت نداریم، گفت: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته واردات گوشت قرمز به طور منظم در حال انجام است.

علیرضا پیمان پاک افزود: روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن گوشت گرم گوسفندی و گوساله در حال توزیع است تا از این طریق کمبود داخل کشور تامین شود.

پیمان پاک از کاهش قیمت گوشت داخلی خبر داد و گفت: نرخ گوشت تولید داخل طی هفته های اخیر به سبب توزیع گوشت وارداتی کاهش معناداری داشته است.

قیمت انواع گوشت مرغ بسته بندی

نام محصول وزن قیمت / تومان
ران بی پوست مرغ تازه مهیا ۱۸۰۰ گرم ۲۳۹٫۴۰۰
ران و سینه مرغ بدون پوست مهیا پروتئین ۱.۸ کیلوگرم ۲۵۴٫۷۰۰
مرغ کامل سمین ۱.۵ کیلوگرم ۱۱۷٫۰۰۰
فیله مرغ بدون استخوان پاک شده ۱ کیلوگرم ۲۰۳٫۱۰۰
مرغ اکبر جوجه بدون پوست سمین ۸۰۰ گرم ۱۰۲٫۰۰۰
بال و بازوی زعفرانی رزا ۹۰۰ گرم ۱۱۱٫۳۷۵
کتف و بال زعفرانی خام ب.آ ۸۰۰ گرم ۱۲۸٫۱۰۰
 

وضعیت تولید مرغ در کشور

طبق آمارهای موجود پتانسیل تولید سالانه ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد، درحالیکه با احتساب سرانه مصرف داخل نیاز کشور بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن نیست که براین اساس ظرفیت صادرات یک میلیون تن مرغ به بازارهای هدف با ایجاد حمایت های لازم وجود دارد.

از اواخر سال گذشته صادرات مرغ پس از سال ها آغاز شد که براین اساس از واردکننده مرغ به صادرکننده تبدیل شدیم که طبق آخرین آمار سازمان دامپزشکی از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن مرغ به بازارهای هدف صادر شده است که بنابر سیاست وزارت جهاد مبنی بر افزایش حجم جوجه ریزی و تولید داخل انتظار می زود که این روند استمرار یابد.

حسن نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد با صدور بخشنامه ای به تاریخ ۴ تیرماه، مجوز صادرات گوشت مرغ مازاد بر مصرف استان ها را صادر کرد. براساس این بخشنامه پیرو ابلاغیه وزیر جهاد به منظور استمرار تولید و حمایت از تولید کنندگان، صادرات مقدار اعلام شده گوشت مرغ مازاد بر مصرف استان ها در مجوز فوق الذکر تا اطلاع ثانوی و بدون محدودیت زمانی بلامانع است.

بررسی های میدانی از سطح بازار نشان می دهد که قیمت مرغ از روند با ثباتی در خرده فروشی برخوردار است و دیگر همانند سنوات گذشته شاهد نابه سامانی قیمت و واردات مرغ به منظور ایجاد تعدیل قیمت در بازار نیستیم.

براساس این گزارش ایران در تولید چهار محصول گوشت طیور، تخم مرغ، عسل و نوغان جزء ۱۰ کشور نخست دنیاست که پس از صنعت نفت، بخش دام و طیور بزرگترین صنعت در کشور است.

هدف گذاری صادرات ماهانه ۱۵ هزارتن مرغ برای سال ۱۴۰۳

در همین ارتباط علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با افزایش جوجه ریزی ها، صادرات مرغ را در دستور کار قرار داده ایم و حال با توسعه صادرات بدنبال تعدیل قیمت مرغ زنده هستیم تا از ضرر و زیان مرغداران جلوگیری کنیم.گرچه از لحاظ بسته بندی همانند کشورهای برتر صادرکننده نیستیم، اما کیفیت مرغ تولیدی بالاست که با پرداخت مشوق صادراتی امکان رقابت از لحاظ قیمت هم وجود دارد.

ابراهیمی ادامه داد: بنابر آمار طی ۸ ماه گذشته بازار مرغ روند با ثباتی داشته است به طوریکه میانگین قیمت هر کیلو مرغ زنده ۵۶ تا ۵۷ هزار تومان است و اکنون با صادرات مرغ بدنبال آن هستیم تا از ضرر و زیان مرغداران جلوگیری کنیم. براساس جوجه ریزی های صورت گرفته برای امسال صادرات ماهانه ۱۱ تا ۱۵ هزارتن مرغ هدف گذاری شده است.

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها